Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Участниците в проекта „Кортеж”, който трябва да създаде напълно нова гама модели за руския елит, обмислят създаването на напълно нова марка. Това разкриха медиите в Русия, според които вариантите са два – възраждане на бранда Руссо-Балт или пускането на напълно нов, който ще се казва Орел.
Според участници в проекта, в логото на новата марка ще бъде включен герба на Руската Федерация, но за целта трябва да бъде променен Указ на президента от 1993 г., който ограничава неговото използване. Проблем може да се окаже и фактът, че в логото на Руссо-Балт също има двуглав орел, както и в герба на Русия.
Марката Руссо-Балт е създадена още през ХIX век в Рига, а през 1909 г. пуска първия си автомобил. До 1918 г. са произведени общо над 600 леки коли, но след революцията заводът й е преместен край Москва. Тогава Руссо-Балт започва да се занимава с производство на военна техника.
За Руссо-Балт започва да се говори през 2006 г., когато на изложението в Женева възродената от бизнесмените Владимир Райхилин и Виктор Такнов компания показва концептуалния модел Impression (на снимките). По това време двамата предлагат да създадат лимузина за президента на Русия, която да бъде на основата на Rolls-Royce Phantom, но никой не проявява интерес към подобно нещо.
В момента Русо-Балт не е сред фирмите, които участват в проекта „Кортеж”, но нейните собственици са готови да обсъдят евентуалното си включване в него. По проекта освен ГАЗ, работят още компаниите ЗИЛ и Marussia Motors, както и Научно-изследователския автомобилен и моторен институт (НАМИ).
Снимки: Руссо-Балт