29 януари е специален ден за Daimler и за всички нас - автомобилните фенове. На тази дата преди 127 години, Карл Бенц (един от основателите на Daimler-Benz) патентова първият в света автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене - Motorwagen с патетент номер DRP-37435.
Автомобилът е триколка с метална тръбна конструкция и дървени елементи.
Двигателят е едноцилиндров, четиритактов с обем 0.954 литра. Мощността му е 1/2 kW при 250 об/мин, а теглото - 100 килограма (на двигателя).
Произведени са едва 3 екземпляра, като до днешни дни е оцелял само един от тях. Той може да бъде видян в музей в Мюнхен.
По-късно се появяват оптимизирани версии на автомобила с мощност 1.5 к.с. (1.1 kW) и 2 к.с.(1.5 kW), които развивали максимална скорост от 16 км/ч.
Малко известен факт е, че автомобилът е бил проектиран и финансиран от Карл и съпругата му, но името на Берта Бенц не е вписано в патента.
Причината е тогавашният закон, който действал в района където живеели семейство Бенц. Законът отнемал правото на юридически правомощия на всички омъжени жени.
Това вероятно подразнило Берта Бенц и тя решила да влезе в историята по друг начин - като първият човек, дръзнал да тръгне на пътешествие с автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене. През 1888 година, Берта тръгва към родното си място, заедно с двама си сина (на 14 и 15 години) на борда на третата версия на автомобила - 2 к.с. при 400 об/мин. (на снимката долу)
За около седмица Bertha изминава разстоянието от Манхайм до Пфорцхайм и обратно (194 километра). По пътя няколко пъти ремонтира с подръчни материали своя автомобил, а изобретателността й дава първообраз на някой популярни и до днес автомобилни елементи, като спирачните накладки и др.
(реплика на возилото на Carl и Bertha Benz)