IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

127 години автомобили

На 29 януари е заявен първият патент за автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене

127 години автомобили

29 януари е специален ден за Daimler и за всички нас - автомобилните фенове. На тази дата преди 127 години, Карл Бенц (един от основателите на Daimler-Benz) патентова първият в света автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене - Motorwagen с патетент номер DRP-37435.
127 години автомобили
Автомобилът е триколка с метална тръбна конструкция и дървени елементи.

Двигателят е едноцилиндров, четиритактов с обем 0.954 литра. Мощността му е 1/2  kW при 250 об/мин, а теглото - 100 килограма (на двигателя).

Произведени са едва 3 екземпляра, като до днешни дни е оцелял само един от тях. Той може да бъде видян в музей в Мюнхен.

По-късно се появяват оптимизирани версии на автомобила с мощност 1.5 к.с. (1.1 kW) и 2 к.с.(1.5 kW), които развивали максимална скорост от 16 км/ч.

Малко известен факт е, че автомобилът е бил проектиран и финансиран от Карл и съпругата му, но името на Берта Бенц не е вписано в патента.

Причината е тогавашният закон, който действал в района където живеели семейство Бенц. Законът отнемал правото на юридически правомощия на всички омъжени жени.

Това вероятно подразнило Берта Бенц и тя решила да влезе в историята по друг начин - като първият човек, дръзнал да тръгне на пътешествие с автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене. През 1888 година, Берта тръгва към родното си място, заедно с двама си сина (на 14 и 15 години) на борда на третата версия на автомобила - 2 к.с. при 400 об/мин. (на снимката долу)
127 години автомобили
За около седмица Bertha изминава разстоянието от Манхайм до Пфорцхайм и обратно (194 километра). По пътя няколко пъти ремонтира с подръчни материали своя автомобил, а изобретателността й дава първообраз на някой популярни и до днес автомобилни елементи, като спирачните накладки и др.
127 години автомобили
(реплика на возилото на Carl и Bertha Benz)

Тагове: motorwagen
0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колите трябва да бъдат забранени в центровете на големите градове.
  • #27
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до zoom-zoo ( преди 11 години )
    Ти си писал толкова глупости,че сега и да напишеш нещо сериозно ти праскат минуси като за последно!
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    radvaite se, dnite na avtomobila s DVG sa prebroeni... preorientiraite se kum tesla i nai-ve4e fisker!dano ne vi zvu4a kato lud propovednik na magistrala...
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до ТоТо ( преди 11 години )
    Я се прочети още един път!:"Е, ако не бяха японците още нямаше да има работещ сериен прототип" Това със "СЕРИЙНИЯ ПРОТОТИП"сам ли го измисли или ти помогна другия "самурай" Дошо?Само във вашите кратуни е възможно такъв нон сенс.
  • #24
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Единствените хубави европейски марки са Алфа Ромео, Ланча и Форд. А донякъде и Опел.
  • #23
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    "Софиянеца", а знаеш ли какво е въздействието на саждите от дизелите върху организма ти? Знаеш ли че наскоро Световната Здравна Организация класифицира дизелите като канцерогенен продукт най-тежка категория 1? И знаеш ли че точно в градска среда саждите от дизелите отиват директно в белите дробчета на гражданчетата като тебе? Откъдето чрез кръвоносната система плъзват по цялото тяло. Затова ли си такъв мутант? А знаеш ли че на Орлов мост е най-мръсния въздух в Европа?
  • #22
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Наблюдател ( преди 11 години )
    Всеки ползва някакъв патентован елемент в разработките си, добро утро на избягалите от час пубери, открихте топлата вода! Например прословутото куатро на Ауди се разработва с помоща на Субару на врмето и ползва торсен дифиренциал, който няма нищо общо с Ауди! Ама не казваме, че за развитието на системата като цяло, Ауди едва ли не са крали от други! Разбира се не казваме, ако не сме глупави пъчиви пубери! :)
  • #21
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Ако не бяха Мерцедес, сега щяхме да караме електромобили бе "софиянец"! А ти като си "софиянец" какви са тия симпатии към тракащи и пушещи, все замърсяващи градската среда неща? И още по-абсурдна омраза към хибридите които са точно градски автомобили.
  • #20
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Хибридната система на Тойота си е изцяло на Тойота. Когато разработваш революционна технология като тази, винаги има вероятност да стъпиш на нечий патент. Патентни *** като руснака има колкото искаш. За каквото технология да се сетиш.
  • #19
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е Тойота като не е крала от Антонов защо му е предложила пари и е признала, че ползва неговия патент? Ако не си разбрал делата в момента между Антонов и Тойота не са за това дали Тойота са крали, защото това е факт, който и те са признали а за сумата, която трябва да плащат от Тойота на Антонов. Защото Антонов иска много милиони.