IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Грешката да бъдеш различен

Пет модела, които не успяха да се харесат на купувачите

Грешката да бъдеш различен

Да направиш нещо различно в консервативния автомобилен свят, никак не е лесно. Едни измислят квадратен волан и карат купувачите да пищят от възторг, а други въвеждат нови идеи и след това трябва да затварят цели заводи. Изданието Motor предлага няколко примера на автомобили, които макар и на реномирани марки не се харесаха на публиката.

Opel Signum (2003-2008)


Заложената в Opel Signum идея да се направи стилен и просторен автомобил за дълги пътувания изглежда нелошо, но реализацията и се превърна в катастрофа. Когато колата бе показана, от Opel обявиха, че тя съчетава практичност със спортна външност. Което не е точно така - външността не беше чак толкова зле, но спортът отсъстваше.
Те се провалиха!
По същото време в Америка напълно се провали и близнакът на Opel Signum  - Chevrolet Malibu Maxx. Макар и с различна външност, той технически и концептуално повтаряше европейския модел. И това се оказа фатално.

Главният проблем при Signum се оказа практичността. Моделът на базата на Opel Vectra бе със същите размери, които има и излязлото също през 2003 г. комби Opel Vectra Caravan. Само че при него багажникът бе с обем 530 л., докато при Signum обемът бе едва 365 л. На всичко отгоре комбито е с по-ниска цена.

Вярно - Signum се предлагаше със система за трансформация на салона Flexspace и регулиращите се задни седалки. Това обаче не стига за успеха на модела. В което се увериха и в Opel, и решиха да се откажат от автомобила.

Chevrolet Lumina APV/Pontiac Trans Sport/Oldsmobile Silhouette (1989-1996)

Един и същ автомобил, този път в три версии. Футуристичният Chevrolet Lumina APV, известен още като Pontiac Trans Sport и Oldsmobile Silhouette, бе създаден за да се пребори с Chrysler на пазара на семейните миниванове. Конкуренцията трябваше да бъде победена с иновации, които обаче не помогнаха на самия модел.
Те се провалиха!
Както тримата конкуренти Chrysler/Plymouth Voyager и Dodge Caravan, ванът на GM бе с предно предаване. Той обаче бе с удивителен дизайн, а в каросерията място намериха елементи от плексиглас. Същото General Motors пробва по-рано на спортния Pontiac Fiero, а на по-късен етап използва и за моделите си Saturn.

Всичко това обаче не направи машината по-лека или по-евтина от тези на конкуренцията. Даже напротив - пластмасата плашеше клиентите, които си искаха стоманен автомобил. Не помогнаха твърденията, че Lumina APV е напълно безопасен, а каросерията му не ръждясва.

Дори мощните мотори не вдигнаха интереса към вана, който в един момент благодарение на 3.8 литровия V6 двигател (170 к.с.) бе най-мощният в класа си. Клиентите не бяха примамени и с електрическото отваряне на вратите, което бе първо в света, трансформиращите се детски седалки, системата срещу буксуване и други подобни екстри.

Решаващ обаче се оказва дизайнът на колата - просто хората искат нормална кола. За тях Lumina APV е прекалено дълъг и остър. Не свърши работа и фейслифът, който бе направен. Затова през 1996 г. производството на модела бе спряно. И автомобилът бе сменен с нов - с метална каросерия и без иновация. И този автомобил се купуваше.

Renault Avantime (2001-2003)


Renault Avantime е един от първите опити на европейците да обединят функционалността на минивана със стила на купето. Този модел си е чиста авантюра и именно затова се оказва пълен провал.
Те се провалиха!
Avantime е най-интересен в дребните детайли. "Хриле" над фаровете, обло задно стъкло и задни светлини с много хитра форма. По замисъла на французите, всичко това трябва да шокира. Така и става.

Колкото до техниката - това си е обикновен Renault Espace с удължена платформа и купе от композитни материали. Предаването е към предния мост, а моторите - 4 и 6-цилиндрови.

Самият автомобил е огромен, но в същото време разполага само с две врати, които са доста дълги. За да няма проблеми при слизане след паркиране инженерите измислят нова технология - вратата се отваря напред, като едновременно с това се плъзга.

Салонът на Avantime е разкошен, а обзавеждането - луксозно и скъпо. Изненадващо решение е блокът за управление на климатика да бъде поставен във вратите. Новост е и функцията Grand Air, при която с натискане на едно копче се свалят всички прозорци и се отваря панорамния прозорец.

Avantime се произвежда във Франция в завода на фирмата Matra. За 2 години от конвейра слизат 8857 бройки, но търсенето е толкова слабо, че в Renault решават да спрат производството.

Mazda REPU (1974-1977)

Mazda REPU изглежда като обичаен пикап. В тази класация обаче той попада по съвсем друга причина - ванкеловия си двигател. Неговото главно достойнство е плоската форма и голямата мощност, което го прави идеален за спортна кола. Има обаче и недостатъци - малък въртящ момент и чудовищен разход на гориво. В Mazda обаче не се притесняват от това - с такива двигатели компанията е произвеждала не само пикапи, но и автобуси.
Те се провалиха!
Построен на базата на семейството B-Series пикапът REPU (Rotary Pickup) е доста комфортен - моторът работи плавно, не вибрира и не трака. А през 70-те години на миналия век бензинът в САЩ е по-евтин от водата и това кара Mazda да го предложи на местния пазар.

Това се оказва огромна грешка. През 1974 г. точно в момента, когато стартират продажбите на модела, избухва световна криза на горивата. До нея Mazda продава 15 000 бройки от модела, след което купувачите почват да бягат от него като от чума. Това обаче не стряска японците и пикапът започва да участва в автомобилни състезания, като през 1975 г. печели 24-часов маратон в пустинята Мохаве.

Chevrolet SSR (2003-2006)

Пикап със падащ покрив и мотор от Chevrolet Corvette? Като чуеш за подобно нещо, веднага изникват два въпроса - кой е измислил това недоразумение, и защо някой не се е сетил да му сложи 7 места и надуваем басейн. Ефектът ще бъде същият.
Те се провалиха!
Въпреки че Chevrolet SSR разполага с мотори с мощност 300 и 400 к.с, той е построен на платформата на Chevrolet TrailBlazer. Който е всичко друго, но не и състезателен модел. Каросерията на пикапа е тежка и висока, като единственото, което може да прави SSR е ефектно "да пили" задните гуми, което по принцип не е толкова лошо.

Проблемът обаче е в цената, която се оскъпява от свалящия се покрив. SSR струва цели $42 000, като за същите пари по това време в САЩ може да се купи Porsche. За 3 години дилърите на Chevrolet продават едва 9000 коли и това кара ръководството на General Motors да спре производството му по-рано от планираното.
 

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    За съжаление по подобни причини-малки продажби и финансов срив преди години изчезнаха спортните марки Ламборджини,Бугати,Ягуар, Алфа Ромео,редица английски, създали определен аристократичен вкус към притежаването и управлението на мощните купета. Сега същите марки съществуват, но те не са им наследници, а просто закупени права от фамилните собственици и оборудвани с наличните шасита,двигатели на фирмата-купувач и замаскирани със съответните ретроелементи.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Cazanova ( преди 11 години )
    Едва ли има някой, който да каже, че със сигурност разбира на сто процента изкуството. А ако има такъв човек, то най-лесния начин да го обориш е да го заведеш в някой музей или галерия, където се излага модерно изкуство. Опитът ми подсказва, че доста бързо ще промени мнението си. Но все пак, за да бъде изкуството изкуство, не е нужно да бъде разбирано, а по-скоро оценявано.А няма по-добро място да оценим модернизма и пост-модернизма от МОМА, Ню Йорк, където са събрани десетки хиляди експонати от цял свят, и то само с една едничка цел - удоволствие. Е, може би и малко прагматизъм.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Cazanova ( преди 11 години )
    Сега музеят за модерно изкуство предоставя 189 000 кв.м. изложбено пространство. Художници в постоянната експозиция на музея са себеподобните на Винсент Ван Гог, Пабло Пикасо, Салвадор Дали, Анди Уорхол и Джаксън Полък, както и Енри Матис, Пол Сезан и Фрида Кало. Шедьовър: Бащата на френския импресионизъм Клод Моне и неговата творба Водни лилии са известни по цял свят не само на арт сцената и техни копия красят стените от Шанхай до Чикаго. Картината изобразява лилиите, плуващи в езеро в Живерни. Водните лилии и последвалата - 30-годишна вманиаченост на Моне по тях са рисувани около 1920г.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Cazanova до Петърчо ( преди 11 години )
    FIAT Multipla e в Музей на модерното изкуство, Ню Йорк, САЩ п.п.Разположен между Пето и Шесто авеню, Музеят на модерното изкуство е смятан за единствения значим музей на съвременното изкуство в света. С творби, които обхващат живопис, рисунки, скулптура, фотография, филми, щампи, електронни медии, архитектура и дизайн, музеят събира повече от 150 000 отделни творби, 22 000 филма и 4 милиона филмови кадри. Самата сграда е преустроена от японския архитект Йошио Танигучи през 2004г. Сега музеят за
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Cazanova ( преди 11 години )
    Петърчо, аз ти писах, къде е..,но ме трият!!!!
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до Петърчо ( преди 11 години )
    Че какво й е на Фиат Мултипла? (освен външния вид, де)
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Cazanova ( преди 11 години )
    Защо, ми премахна коментара, цялата ми концепция се срина!!!
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    На Cazanova,е коментара по-долу!
  • #7
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Петърчо ( преди 11 години )
    Къде е Фиат Мултипла, питам аз?
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    RoadRunner ( преди 11 години )
    Chevrolet SSR можеше да има успех в Австралия, там се кефят на такива дивотии :)