IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia - "златната кокошка" на Renault

Достъпната румънска марка има оперативен марж като на премиум производител

Dacia -

Dacia - златната кокошка на Renault
Новото поколение Sandero. Снимка: Automedia.bg

Когато през 1999 г. Renault закупи Dacia анализаторите определиха този ход на французите като рисков. Както изглежда обаче рискът си е струвал, тъй като само за няколко години Dacia се превърна в огромен успех за Renault.

Румънската марка има оперативен марж от около 9%, което е присъщо за производителите на премиум автомобили, призна изпълнителния директор на Renault Карлос Таварес, който в интервю за Automotive News определи Dacia като "златната кокошка" на Renault.

Въпреки, че колите, които предлага Dacia са на много достъпна цена, марката генерира повече от добра печалба. А формулата е много проста, обяснява финансовия анализатор Морган Стенли пред изданието.

От една страна, румънците предлагат нови автомобили, чиито цени могат да се конкурират с тези на колите втора ръка. От друга, ако тези возила са добре оборудвани и носят емблемите на Renault (в някои страни Dacia се продава с марката Renault), цените им могат да достигнат почти 27 000 евро. В Европа, например, Duster се продава за около 12-19 000 евро, докато в разрастващият се пазар на Бразилия, цените му варират между 21 и 27 000 евро, обяснява Стенли.

Друга предпоставка за добрата печалба на бранда е евтината работна ръка. В Източна Европа, където марката има завод, средното възнаграждение за час е с около една трета по-ниско от това в Западна Европа, където достига до 30 -35 евро на час. А в Мароко, където Dacia също откри завод, възнаграждението на час е само 4 евро.

Има редица други причини Dacia да върви нагоре, допълва Стенли. Новите поколения на Logan и Sandero, например, предлагат много повече от предшествениците си, но въпреки това цените им са останали непроменени. Освен това, румънците навлязоха в много нови сегменти, заговори се дори за спортна кола.

Всичко това е предпоставка за розово бъдеще пред Dacia. През 2011 г. продажбите на марката достигнаха 813 000 единици, а през 2012 година - около 950 000. За тази година се очаква нов скок.


 

0 от 500
  • #7
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В Румъния заплатите са 3-4 пъти по-високи във всички сектори, но няма медия в България която да го каже, защото управляващите са забранили да се говори на тая тема. Те не искат народа да знае колко се краде от него.
  • #6
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Един ( преди 11 години )
    Евала на Рено - вместо да се пънат да влизат в "премиум" сегменти и да продават скъпа ламарина, разработиха точно противоположния пазарен сегмент - евтини и непретенциозни коли. Освен добре премерен маркетингов ход, се оказа и много добре реализиран. "Дачия" май се налага като масов служебен автомобил за фирмите с малък и среден бизнес, което, ако не в България, то по света държи сериозен пазарен дял...
  • #5
    5 rate up comment 13 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    хахаха,много глупаво момче си,щом мислиш,че на поточната линия на Дачия плащат по 20 евро за 1 час и по-добре не ме обиждай,щото го можеш само пред компа,както повечето рахитични тук
  • #4
    4 rate up comment 13 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    леле колко сте неграмотни,сега си проличава тука с какви *** влизам в спор обикновено. Първо никъде не пише,че в Румъния е 20 евро/час ,а пише,че е в Румъния е около 3 пъти по-евтина раб.ръка.при положение,че във Франция например е 30-35 ,е като разделиш 30 или 35 на 3 е 10 или около 12 евро на час,това са 2 пъти по-малко от 20евро/час ,аре стига излагация и после искате да ви взимам на сериозно
  • #3
    25 rate up comment 2 rate down comment
    BG ( преди 11 години )
    Колеги, тези часови ставки са затова колко струва часът на фирмата... при средни разходи за заплати в нашия регион от 20-25% от тази ставка, излиза за Румнъния 1250-1600лв средна брутна зарботка, т.е. след данъци 850-1100лв, което пак си е по-добре от нас. Ако докараме тези средни заплати 1200-1600 бруто можем да кажем че сме ОК. За съжаление ние сме единствената страна без автомобилно производство, резервните части не ги броя.
  • #2
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Заплащане в заводите на Рено/Дачия - На запад 30 евро/час ~ 4800 на месец, в Румъния 20 евро/час ~ 3200 на месец, в Мароко 4 евро/час ~ 640 на месец. Ако е вярно, че заплатите в ловешкия Грейт Уол са под 1000 лв месечно ~ 500 евро значи сме по-зле и от Мароко, а за Румъния да не говорим.
  • #1
    29 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 години )
    И като се замислиш, че този успех можеше да стане в България!Ама нали тук "успял = тарикат"..., така че да си "сърбаме попарата"!