IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Битката на американските суперколи

SRT Viper GTS се изправи срещу Chevrolet Corvette ZR1

Битката на американските суперколи

Corvette и Viper - единствените носители на званието "американски суперавтомобил", са конкуренти открай време. И сега са готови да се изправят един срещу друг за пореден път.
Битката на американските суперколи
Новото поколение на Viper, вече носещо марката SRT, стъпи на пазара през тази година, докато Corvette C6 се продава от 2005 година, а само след месец предстои да видим новото му поколение.

Вероятно не е справедливо да се сравняват подобни автомобили, тъй като рождените им дати имат разлика от цели 7 години. Според Motor Trend обаче това не е проблем, тъй като Chevrolet Corvette ZR1 и SRT Viper GTS имат много общо. Двигателите им доставят почти аналогична мощност и въртящ момент, задвижващи са задните колела, а трансмисиите са ръчни с по шест предавки. Дори съотношението мощност/маса и ускоренията от място до 60 и 100 мили в час са идентични.
Битката на американските суперколи
Как обаче се справят Corvette ZR1 и Viper GTS с бързите обиколки на писта? Именно това провериха авторите на изданието Motor Trend. За целта те организираха състезание на пистата Лагуна Сека. Всяка от колите преминава самостоятелно по трасето, управлявана от двукратния победител в състезанието Daytona 24 Ранди Робст. Правят се няколко опита като се записва най-доброто време.

Максималното постижение на SRT Viper GTS е 1:35.77 мин., което бие времената на коли като Ferrari 458 Italia, Lexus LFA, Audi R8 GT, Porsche 911 GT3 RS и Nissan GT-R. Но е далеч от способностите на Corvette ZR1.

Суперколата на Chevrolet преминава през трасето с цели 2.1 секунди по-бързо от Viper GTS, с което отнася титлата "Най-бърз американски суперавтомобил".
Битката на американските суперколи
От SRT обаче оспорват резултатите, обвинявайки Ранди Робст, че не е успял да изцеди максималните възможности на новия Viper.

"Изпробвали сме Corvette ZR1 и Viper GTS на много писти, но никога не сме регистрирали времена с подобна разлика, заяви шефът на SRT Ралф Гилс. - Много шофьори ненужно се страхуват от Viper. Колата може много повече и е способна да постигне по-добър с поне 10% резултат, ако знаеш как да я караш".
Битката на американските суперколи
Chevrolet Corvette ZR1

Двигател - V8 6.2 литра
Мощност / въртящ момент - 647 к.с. / 818 Нм
Маса - 1 516 кг
Ускорение 0-60 мили в час - 3.4 сек.
Ускорение 0-100 мили в час - 7.3 сек.
Битката на американските суперколи
SRT Viper

Двигател - V10 8.4 литра
Мощност / въртящ момент - 649 к.с. / 814 Нм
Маса - 1 521 кг
Ускорение 0-60 мили в час - 3.4 сек.
Ускорение 0-100 мили в час - 7.3 сек.

Снимки и информация: Motor Trend

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    GT-Rа ,е за Евгени Минчев.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    от0 до 100 или на 1/4 миля кой кого изжда?освен това в щатите нисана е 90к $ а *** над 110к $. пак казвам нисана е по друга кола - ZR1 и вайпър са точно от една порода.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ККК ( преди 11 години )
    Уникални колици... Аз продължавам да се изненадвам от това колко добра кола направиха Корвет с тоя модел- вече на възраст, а продължава да дразни и най- новите суперспортисти. Уникална! И мисля, че не ГТР-а е сделката на века, а точно този Вет, който изяжда нисана където го хване :D
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ЕМ ( преди 11 години )
    Моето мнение е, че пилота не е изстискал максимума от Viper-а; Това е доста темпераментен звяр и не толкова овладян и хармоничен като Корвет. А тези неща имат значение на пистата... Но за да са равностойни си трябва подходящия пилот за Viper
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    по долу има ценно мнение - вайпъра има за конглокент само ZR1. и губи сравнението. марш обратно на чертожните дъски. а 2014та идва нов корвет - гарантирано по-бърз. много е просто.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    unAbated ( преди 11 години )
    Аз съм фен на Вайпъра от както се помня.Може би съзнанието ми е замъглено от този факт, но бих казал че Вайпъра(като поколения модели) е доста по-запомнящ се, красив и "специален" от ***(без да му отнемам нищо за това каква прекрасна машина е).Мое мнение :)
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Последните ДВАМА,печелят прозвището най-тъпите на света.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Maркионе пак се изложи - направиха кола която не може да бие остарял вече корвет. това е факт. не изглежда лошо колата - напротив страхотна е според мне, но целта е била да бие точно този ZR1 - защото точно това е конглокента и, а не 459, GT-Rили нещо друго.
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В *** съм се возил в зап европа един луд си беше взел .хаби страшно бензин но заляпяш вътре като натисне газта Ваипъра е страхотен поне на външен вид И двете ми харесв за разлика от *** Ферари
  • #7
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Вагнер ( преди 11 години )
    Безсмислени Жидовси ***