IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

TÜV разпространи статистиката за автомобилите на възраст до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години

Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Най-надеждните и най-ненадеждните колиВ Германия, всеки автомобил на възраст над три години преминава през техническите прегледи на организацията TÜV. Прегледите са предназначени за откриване на дефекти при автомобилите или проблеми с тяхната надеждност. Затова всяка година както автопроизводителите, така и евентуалните купувачи на коли втора ръка чакат с нетърпение резултатите от тези прегледи.

Специалистите от TÜV съставят класация, в която излъчват най-надеждните и най-ненадеждните коли на пазара. Автомобилите са разделени в няколко категории според възрастта им -  до 3, до 5, до 7, до 9 и до 11 години.

Тазгодишната статистика на TÜV, която се основава на 8,11 милиона извършени реални прегледа в периода между юли 2011 и юни 2012 година, отличава Toyota с най-много модели на челните места сред най-надеждните коли. Японската марка има 29 модела в топ 50 на най-надеждните автомобили в различните възрастови категории и цели 20 модела в топ 10.

Легендата Porsche 911 продължава да е лидер при автомобилите до 7, до 9 и до 11 години. При возилата до 5 годишна възраст първенецът от миналата година VW Phaeton отстъпва позицията на Toyota Prius. Японското хибридно возило вече оглавява тази категория, но губи лидерската си позиция при колите на възраст между 2 и 3 годишна възраст, където е изместено от VW Polo.

Класацията за най-ненадеждните коли е оглавена от Dacia Logan, Chrysler PT Cruiser и Fiat Bravo/Brava. Румънската кола показва най-незадоволителни резултати в категориите до 3 и до 5 години. При колите до 7 и до 9 години най-ненадежден е Chrysler PT Cruiser, а при тези до 11 годишна възраст - Fiat Bravo/Brava.

Пълната статистика на TÜV за най-надеждните и най-ненадеждните коли вижте в таблиците долу
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: VW

Най-надеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 2-3 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Toyota

Най-надеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 4-5 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 6-7 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 8-9 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-надеждните и най-ненадеждните коли

Снимка: Porsche

Най-надеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Най-ненадеждните коли на възраст 10-11 години
Най-надеждните и най-ненадеждните коли
Миналогодишната статистика на TÜV вижте ТУК

0 от 500
  • #32
    21 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Според мен Дачия са надеждни автомобили.Миналата година купих на жената Сандеро,НОВА за ЛИЧНО ПОЛЗВАНЕ.Колата е 2-ра и се ползва само градско.С фабрично АГУ е,навъртени са 35 000 км до сега.Абсолютно нищо по колата не се е обадило до сега.Дори и изгоряла лампа няма все още.При прегледа на 20 000 км ми смениха гаранционно маркуча на задната чистачка.Казаха,че го правели на всички,защото се протривал и пукал.Това е всичко до сега.Гледам и доста таксита са същия модел.Явно има защо...
  • #31
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    абе , къде е Хонда?? бях си решил следващата да е такава...
  • #30
    10 rate up comment 5 rate down comment
    СС ( преди 11 години )
    Продава се новия, продава се, вече има продадени.. ама аз карам стария модел след фейслифта и а абсолютно здрав драги ми Бай Краси.. карал си д'ртото Алуди или гнилата японка и си свиркай. Нали си тарикат :)
  • #29
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Краси ( преди 11 години )
    коментарите за Дачия са най-пристрастни и това е заради манталитета на Бай *** -"ние сме най-калпавата нация,а комшиите ни са най-добрите във всичко", което е и главната причина да сме на тоя хал.Дори четем коментари като "стария Логан не струваше, но новия е много по-качествен и надежден".. е как аджеба разбрахте ,като дори дилърите не го продават още?
  • #28
    13 rate up comment 9 rate down comment
    СС ( преди 11 години )
    Никой не защитавам бе мен, аз карам Дачия,лична ми е, харесва ми, ти си карай премиума за една шапка с пари и си мисли каквото искаш за колата чул недочул отнякъде (пък даже не пипал). Явно обичаш да разказваш колоритни градски легенди от бакшиши.. ХАхА. Споделям мнение което явно дразни булшинството тук :) Яко :)
  • #27
    10 rate up comment 9 rate down comment
    666 ( преди 11 години )
    половината коментатори тук имат Дачии, като за няколко години каране са им само по една крушка :) значи ,ако си вярваме ,тази класация трябва да я обърнем точно наобратно и последните да станат първи. Истината е,че Дачия се купува само служебно.не познавам нпкои купил си Дачия за себе си, още повече втора ръка. Но познавам двама таксиметрови шофьори и приятел със служебен логан и отзивите им не са положителни.Тези ,които защитават яростно Дачия да си купят по една и после да говорят.
  • #26
    18 rate up comment 5 rate down comment
    СС ( преди 11 години )
    Колкото хора - толкова мнения! Карайте си колите. Аз си карам с кеф Дачийката. сега припка като сърничка по снега. Обичам Дачията - все пак съм щофьор а не монтьор... :)
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Миналата година е по подробна класацията, тая година са се изложили
  • #24
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    черно на бяло се вижда как последни в класацията са рено ,фиат и дачия... това е нормално и спорът е излишен.. но все пак всеки си кара това ,което му харесва. това е най-обективната класация за европейския пазар и е на точкова система, разбира се ,че се отчита дали е крушка или трансмисия, просто тук са дадени крайните резултати.Макар,че е на ТЮВ не Германските, а японските коли са по-напред.. Порше е бутикова кола с малък пробе,за срената класа в Германия е втора кола и се кара само уикенда
  • #23
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е доста подвеждаща класация, тъй като не се знае за какви дефекти става въпрос. Дали за смяна на скоростна кутия или за смяна на ел.крушка. Имаше една друга класация, която отчиташе и цената на ремонтите. При нея немските кошници бяха на дъното.http://***.automedia.bg/news/article_18175_cp3.html