IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Офроудър под прикритие

Новото поколение Hyundai Santa Fe не се бои от пресечени терени

Офроудър под прикритие

Офроудър под прикритие
Никога не е имало толкова много 4х4 автомобили по градските улици. Причината обаче не е само в разбитите шосета. През последните години грубите джипки се превърнаха в комфортни шосейни превозвачи, подходящи за ежедневно ползване, което ги направи привлекателни за по-широк кръг хора.

Тази промяна им даде и ново име - SUV (sport utility vehicle), но също така им отне една от изконните черти - проходимостта. В днешно време този тип автомобили се наричат "паркетни джипки", тъй като предлагат отличен комфорт на пътя и посредствено представяне извън него.

С третото поколение на Santa Fe обаче Hyundai направи крачка напред, предлагайки на пазара "офроудър под прикритие". Под прикритие, защото външността на возилото е елегантна и динамична, но в същото време е конструирана, за да се справя с пресечени терени. Благодарение на високия си пътен просвет и значителните ъгли на проходимост на предната и задната брони, корейския SUV не се притеснява да бъде изцапан. Освен това, Santa Fe е оборудван с чисто нова, активна система за задвижване на четирите колела.

Вносителят на марката за България организира тест драйв на модела на специално подготвено офроуд трасе - Hyundai Off Road Track, където ни запозна с новите възможности на Santa Fe извън пътя. Този тест се състоя преди около месец, но ние умишлено изчакахме, за да успеем да изпитаме автомобила и по шосетата.
Офроудър под прикритие
Извън пътя

Поведението на Hyundai Santa Fe по пресечен терен наистина впечатлява. Предната и задната брони са направени така, че да могат без проблем да се справят със сериозни наклони с ъгъл до 50 градуса. А пътния просвет е достатъчно голям, за да се движите спокойно по пресечен терен. Окачването пък е изненадващо тихо, като поема нервностите и дупките със завиден финес.

По време на офроуд теста имаше изпитания като изкачване на наклон с ъгъл 45°, спускане на наклон с ъгъл 50°, слонски стъпки, кантар, мост, стълби и много други. Hyundai Santa Fe с лекота премина през всички тях, като на моменти земята докосваха само две от гумите му.

В подобни моменти, когато не всички гуми имат сцепление, ви трябва добра система за задвижване на четирите колела. При третото поколение Santa Fe системата 4х4 е напълно нова, разработена от Magna Steyr и има модул за активно разпределение на въртящия момент между двата моста. Това нововъведение е полезно и при движение по шосетата, тъй като системата реагира превантивно, предусещайки когато някое от колелата губи сцепление. Задвижването на четирите колела се задейства автоматично, но за преодоляването на по-тежки терени има режим Lock, който може да бъде активиран при движение с ниска скорост.
Офроудър под прикритие
Препятствията, които виждате на снимките, се преминаваха без активиран режим Lock. За още по-тежки терени са предвидени и екстри като асистент за потегляне от наклон и спускане по такъв.

На асфалта

Успяхме да покараме Hyundai Santa Fe по време на масовия тест за Автомобил на годината в Българя. От краткото ни запознанство на шосето впечатление ни направи меката возия. При движение по черни пътища това окачване прави чудеса, тъй като комфортът в кабината остава на високо ново. На магистралите вероятно също ще върши добра работа, но по завоите около Боровец ни се стори прекалено меко. Накланянето по бързите и тесни завои е една идея по-голямо, но все пак - поносимо. Автомобилът разполага с няколко режима на работа, които влияят на твърдостта на волана и отзивчивостта на педалите, но не и на окачването.
Офроудър под прикритие
Дизайн, качество на материалите и екстри

По отношение на дизайна и качеството на материалите нямаме никаква критика. С новото Santa Fe дизайнерите на Hyundai изненадват за пореден път. Автомобилът определено вдига летвата със своя едновременно изискан и динамичен дизайн. Интериорът е създаден в унисон с екстериорните промени. Обстановката е комфортна, уредите са ергономични, а материалите - меки на допир и приятни на вид.

Листът с екстрите е дълъг, като в него се отличава системата за автоматично паркиране. Santa Fe може да паркира сам, а от шофьора се изисква единствено да командва педалите за газ и спирачка. Въртенето на волана е поверено на компютър, който освен това подсказва кога да се подава газ и кога да се натиска спирачката. Тази технология може да паркира както успоредно, така и перпендикулярно.
Офроудър под прикритие
Двигатели, трансмисии и цени

Новият Santa Fe предлага избор от три агрегата – 2,4-литров бензинов GDI със 192 к.с., и два дизелови - 2,0 и 2,2 литра, доставящи съответно 150 и 197 к.с. Трансмисиите са две – 6-степенна механична и автоматична със същия брой предавки.

Третото поколение на Santa Fe определено прави голям скок във всяко едно отношение. Той вече не е онзи обикновен автомобил със слаб дизайн и посредствени материали. Не е обаче и достъпната алтернатива, която беше - добре оборудван Santa Fe лесно преминава 80 000 лева.
Офроудър под прикритие
Офроудър под прикритие
Какво ни хареса

Дизайнът и качеството на материалите в салона са на много по-високо ниво. Комфортът и пространството също не са за подценяване, като и новата интелигентна система 4х4.

Какво не ни хареса

Меката возия вероятно няма да допадне на шофьорите с по-динамичен стил на шофиране. Екстра като адаптивно шаси би свършила отлична работа.

Тагове: hyundai santa fe
0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Понеже споменахте ''големия клиренс'', ми стана интересно колко точно е. 185мм. Мисля че това е добър клиренс, но е далеч от клиренс за off-road. Един малкото джипове на добра цена които става за това е Nissan X-trail с клиренс 210мм. Общо взето с клиренс под 200 няма как да е off-roader.
  • #22
    3 rate up comment 6 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    Не знам, гледам в сайта им по-висока цена от 83 990 лв. не съществува, без никакви отсъпки.До колкото знам и най-скъпото Санта Фе с целогодишните отстъпки не минава 70 бона.Това е с около 55 бона по-евтино от съответното ауди.Разликата е разбиваща.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    the best expert ( преди 11 години )
    Това, че стига(ако е вярно) 98 бона, означава, че има екстри които германците нямат.Защото на тест-дравйа такава автоматик 2.2 дизел беше на ценаа 57 990 лв.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Marto ( преди 11 години )
    Поредният страхотен продукт на Hyundai.
  • #19
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За да е един от най-купуваните SUV автомобили значи, че цената на другите изобщо не им съответства.Разните Q-Аудота са па егати ташака, примерно.Това ги удря в земята с поредното си поколение.Еввлата от мен!
  • #18
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Забравих да кажа, че претъпкан с екстри на макс е 91 000лв. Това е тавана, не базово както писаха по-надолу. Но за мен това е доста фантастична цена и Хюндай от край време са се взели много насериозно. Имат обидно високи цени на ВСИЧКИ модели.
  • #17
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Понеже в момента държа в ръцете си каталога на новото Санта Фе... Та базовата цена е 62 000лв, но забележете с предно предаване, бензинов двигател и ръчка. Версиите с 4х4 започват от 67 000лв. за автоматична трансмисия се диплаща 3000лв. Значи станаха 70к. Това е за базово ниво на оборудване. Най-смешното е че дори в последното ниво на оборудване се доплаща за камера за заден ход, Smart key и Навигация!
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 11 години )
    Леле...КакъФ офроуд е това, бе ***?Даже кал няма, смеееех!
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимник ( преди 11 години )
    Според новината предимството на този джип е повишените пътни възможности, което дига цената.За това се иска повече изпитания и вложения, отколкото "меки пластмаси" или кожи по арматурата и седалките
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Корейците са си е.али майката. Самсунг и те започнаха с евтини телефони сега са на цени като всички други,но докато при телефоните удариха джакпота с андроид не виждам при колите с кое ще са пред японските или немските гиганти.Единственото им предимство беше цената сега и него го няма...те си знаят най-добре