IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Офроудър под прикритие

Новото поколение Hyundai Santa Fe не се бои от пресечени терени

Офроудър под прикритие

Офроудър под прикритие
Никога не е имало толкова много 4х4 автомобили по градските улици. Причината обаче не е само в разбитите шосета. През последните години грубите джипки се превърнаха в комфортни шосейни превозвачи, подходящи за ежедневно ползване, което ги направи привлекателни за по-широк кръг хора.

Тази промяна им даде и ново име - SUV (sport utility vehicle), но също така им отне една от изконните черти - проходимостта. В днешно време този тип автомобили се наричат "паркетни джипки", тъй като предлагат отличен комфорт на пътя и посредствено представяне извън него.

С третото поколение на Santa Fe обаче Hyundai направи крачка напред, предлагайки на пазара "офроудър под прикритие". Под прикритие, защото външността на возилото е елегантна и динамична, но в същото време е конструирана, за да се справя с пресечени терени. Благодарение на високия си пътен просвет и значителните ъгли на проходимост на предната и задната брони, корейския SUV не се притеснява да бъде изцапан. Освен това, Santa Fe е оборудван с чисто нова, активна система за задвижване на четирите колела.

Вносителят на марката за България организира тест драйв на модела на специално подготвено офроуд трасе - Hyundai Off Road Track, където ни запозна с новите възможности на Santa Fe извън пътя. Този тест се състоя преди около месец, но ние умишлено изчакахме, за да успеем да изпитаме автомобила и по шосетата.
Офроудър под прикритие
Извън пътя

Поведението на Hyundai Santa Fe по пресечен терен наистина впечатлява. Предната и задната брони са направени така, че да могат без проблем да се справят със сериозни наклони с ъгъл до 50 градуса. А пътния просвет е достатъчно голям, за да се движите спокойно по пресечен терен. Окачването пък е изненадващо тихо, като поема нервностите и дупките със завиден финес.

По време на офроуд теста имаше изпитания като изкачване на наклон с ъгъл 45°, спускане на наклон с ъгъл 50°, слонски стъпки, кантар, мост, стълби и много други. Hyundai Santa Fe с лекота премина през всички тях, като на моменти земята докосваха само две от гумите му.

В подобни моменти, когато не всички гуми имат сцепление, ви трябва добра система за задвижване на четирите колела. При третото поколение Santa Fe системата 4х4 е напълно нова, разработена от Magna Steyr и има модул за активно разпределение на въртящия момент между двата моста. Това нововъведение е полезно и при движение по шосетата, тъй като системата реагира превантивно, предусещайки когато някое от колелата губи сцепление. Задвижването на четирите колела се задейства автоматично, но за преодоляването на по-тежки терени има режим Lock, който може да бъде активиран при движение с ниска скорост.
Офроудър под прикритие
Препятствията, които виждате на снимките, се преминаваха без активиран режим Lock. За още по-тежки терени са предвидени и екстри като асистент за потегляне от наклон и спускане по такъв.

На асфалта

Успяхме да покараме Hyundai Santa Fe по време на масовия тест за Автомобил на годината в Българя. От краткото ни запознанство на шосето впечатление ни направи меката возия. При движение по черни пътища това окачване прави чудеса, тъй като комфортът в кабината остава на високо ново. На магистралите вероятно също ще върши добра работа, но по завоите около Боровец ни се стори прекалено меко. Накланянето по бързите и тесни завои е една идея по-голямо, но все пак - поносимо. Автомобилът разполага с няколко режима на работа, които влияят на твърдостта на волана и отзивчивостта на педалите, но не и на окачването.
Офроудър под прикритие
Дизайн, качество на материалите и екстри

По отношение на дизайна и качеството на материалите нямаме никаква критика. С новото Santa Fe дизайнерите на Hyundai изненадват за пореден път. Автомобилът определено вдига летвата със своя едновременно изискан и динамичен дизайн. Интериорът е създаден в унисон с екстериорните промени. Обстановката е комфортна, уредите са ергономични, а материалите - меки на допир и приятни на вид.

Листът с екстрите е дълъг, като в него се отличава системата за автоматично паркиране. Santa Fe може да паркира сам, а от шофьора се изисква единствено да командва педалите за газ и спирачка. Въртенето на волана е поверено на компютър, който освен това подсказва кога да се подава газ и кога да се натиска спирачката. Тази технология може да паркира както успоредно, така и перпендикулярно.
Офроудър под прикритие
Двигатели, трансмисии и цени

Новият Santa Fe предлага избор от три агрегата – 2,4-литров бензинов GDI със 192 к.с., и два дизелови - 2,0 и 2,2 литра, доставящи съответно 150 и 197 к.с. Трансмисиите са две – 6-степенна механична и автоматична със същия брой предавки.

Третото поколение на Santa Fe определено прави голям скок във всяко едно отношение. Той вече не е онзи обикновен автомобил със слаб дизайн и посредствени материали. Не е обаче и достъпната алтернатива, която беше - добре оборудван Santa Fe лесно преминава 80 000 лева.
Офроудър под прикритие
Офроудър под прикритие
Какво ни хареса

Дизайнът и качеството на материалите в салона са на много по-високо ниво. Комфортът и пространството също не са за подценяване, като и новата интелигентна система 4х4.

Какво не ни хареса

Меката возия вероятно няма да допадне на шофьорите с по-динамичен стил на шофиране. Екстра като адаптивно шаси би свършила отлична работа.

Тагове: hyundai santa fe
0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 11 години )
    Уникален Santa Fe.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до Wane ( преди 11 години )
    еми това имах предвид, че това Санта Фе с трилитров дизел с автоманика и останалите екстри които са база при Q7 и Х5 ще стигне тяхната цена а е абсурд да се бори с тях. това имах предвид. Коментирали сте цената и за това вкарах в едно изречение с премиум СУВ.
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Честно казано не разбрах какво се опитваш да ми кажеш? И това Санта Фе стига го слагахте в едно изречение с Q7, X5 и т.н. То е сравнимо като клас с Q5, X3, ХС60...Подлакътникът знам, че е базов при Q7. Споменах го просто защото е безумно при коли като Q5 и А6 да е опция. Както и да е.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до Wane ( преди 11 години )
    За 78000лв. си вземаш Q5 4Х4 С 7 СТЕПЕНЕН АВТОМАТИК и доста други. При Q7 без ДДС базата ти идва 92000лв. и включва трилитров дизел с 8 степенен автоматик, пактроник, мултифункционален волан управляващ радио, СД , ММИ с 6,5 инча цветен дисплей,ел.багажник,ел.огледала, 4 ел.стъкла, трети ред седалки, старт-стоп система, борд. компютър и мн.други естествено и мечтания от теб подлакътник е база.. същото е и при БМВ Х5 а с тези екстри и двигател колко ще струва Санта Фе?
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    И тъй като дискусията се върти около цената на въпросното Санта Фе, колкото и на някои хора да им се ще цените му да са като преди 10 години, това няма как да стане, защото Хюндай вече правят нормални коли, които изискват съответните разходи за развойна дейност, а и цената на самия продукт е по-висока. Дали има кой да ги купува? Според мен има и в България и в останалата част на Европа и по света.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Jok, малко си се изхвърлил с цените на "съответното Ауди". Q5 започва от 63000лв с ддс и предно предаване и от 73000лв с 4х4. С малко екстри ги сложи 15000 отгоре (а от малко екстри има нужда, защото Ауди все още искат доплащане за централен преден подлакътник дори при А6...).
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Докато инд-комерс продава хюндай в българия, хюндай няма да се налоэат в българия. Проблема е че тия бумтят гигантски надценнки. Сервизното обслужване е скъпо. Както знаете в българия ги съдят за картел. В сащ санта фе спорт с автоматик струва 24000 долара а елантрата 16000 долара тука цените са точно двойни. Много ясно че никой няма да се набута да даде такива пари за хюндай освен ако не е луд естествено.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ХХХ ( преди 11 години )
    Ако клиренса на това е 185 мм и го броят за офф-роуд, не знам за какво да боря старото - вече на 9 години небрежно комби Субару форестър с клиренс 190 мм :)))
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хюндай не е Скъп ( преди 11 години )
    а Корейски автомобил / СУВ.Дизелът с автоматик , 4Х4 над 65 000 лв е Непродаваем. Вижте цените в НЕМСКИТЕ сайтове - тук просто търсят БАЛЪЦИ...не че няма балъци но балъци с Хюндай Санта фе за 80 000 май няма.Едни вносители на Хюндай от КОРЕЯ - НЕ от Словакия го разбраха-ще го разберат Всички Скоро
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    marki ( преди 11 години )
    На грубите джипки им дали ново име SUV... хуморески.