IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai

Томас Бюркъл е щастлив, че може да промени имиджа на компанията

Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai

Европейският дизайнерски център на Hyundai е ръководен от Томас Бюркъл. Германецът реши да зареже работата си в BMW и да се опита да създаде нов имидж на корейската компания. Подобна формула проработи в другия голям корейския производител Kia, където наеха Петер Шрайер от Audi. И той направи чудеса.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Самият Бюркъл твърди, че преминаването от голям концерн като BMW в Hyundai е предизвикателство, за което мечтае всеки дизайнер. Той го прави още през 2005 г., като започва от по-ниско ниво, но постепенно се издига до върха.

"Плени ме идеята да създам нов имидж на бранда, започвайки от нулата - разказва Бюркъл. - В  BMW си бях много добре - отговарях за дизайна на 3-а и 6-а серия, но там нещата бяха ясни. Посоката бе предварително зададена и нямаше възможности за промяна. А Hyundai бе един чисто бял лист. Нямах право да пропусна подобен шанс".
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Първата му работа е концептът Hyundai Genus (на снимките), който е представен пред света през 2006 г. "Този автомобил имаше 6-ъгълна решетка на радиатора. Аз дойдох от BMW, а преди това имах доста опит и в Mercedes-Benz. Затова и бях наясно и казах на хората в Hyundai  - трябва ни корпоративна решетка на радиатора. Това бе прието и след това всички наши модели, започвайки от ix35 бяха с 6-ъгълна решетка. Това се превърна в европейската търговска марка на Hyundai. А стесняващите се линии и играта с тъмните и светли цветова станаха фирмен дизайн на компанията", спомня си Томас.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Шефът на европейския дизайнерски център разкрива и подробности за самото подразделение, което се базира в Германия. Под ръководството на Бюркъл са 50 човека, сред които има французи, англичани, испанци и дори един руснак. Именно тук се създават автомобилите, предназначени за клиентите в Европа. В момента 88 % от колите Hyundai, продавани на Стария континент, са произведени в него.

Премиум-моделите на Hyundai се създават в Корея, но с участието на европейското подразделение, тъй като следващото поколение на тези машини трябва да бъде добре прието във всички точки на планетата. Като цяло дизайнерските центрове са 6, като главното е в Корея, а следващите две по важност за в Европа и в САЩ. Другите 3 са в Индия, Китай и Япония.

Върху един и същ проект могат да работят няколко от студията, стига той да има глобално значение. Голямата цел на Hyundai обаче си остава пробив в премиум-сегмента, като компанията се опитва да се развива в посока на персонализация на автомобилите - нещо, с което се гордеят повечето луксозни марки.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
"Ще дам един пример - в ix35 като опции се предлагат стъклен покрив, 3 варианта на обзавеждане на салона и огромен избор от джанти. По-рано Hyundai и Kia се произвеждаха в един и същ завод в Европа, което сериозно ни ограничаваше откъм избор на цветове и други елементи. Затова и решихме да разделим марките в различни предприятия. Като цяло персонализацията е много важна за нас и ние ще продължим да работим в това направление", разказва бившият дизайнер на BMW.

Бюркъл допълва, че не гледа на колегата си Петер Шрайер като на конкурент. Двамата са работили по едно и също време в Германия. "Той отговаря за дизайна на Kia, а аз на Hyundai и мога да кажа откровено, че дизайнерските студия на двете марки се развиват напълно самостоятелно", каза Бюркъл.

Корейският производител върви уверено нагоре през последните 5 години и не мисли да се задоволи с постигнатото. До първите 8 месеца от годината продажбите на Hyundai в ЕС са нараснали с 10 %, въпреки че автопазарът е паднал със 7.1 %.

"Репутацията на Hyundai се подобрява и продължава да расте. В миналото автомобилите ни бяха невзрачни, прости и евтини. Сега те са силно желани и това е благодарение на усилията на всички в компанията. Всъщност именно отборното мислене е в основата на корейската култура и това с пълна сила важи и за Hyundai", разказва Бюркъл.

0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    По-евтината, приятелю Феникс! Едва след цената ще проговори дизайнът. Пък като ти кажа, че карам 12-годишно Волво, ще се сетиш, че не съм фен на модернизма. Това, разбира се, си е мой избор, не го натрапвам никому.
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Има сайтове за ретро-коли, а и конглокси, като Конглокс Елеганс,Пебъл бийч. Там именно е за прекалено възрастни,прекалено богати и прекалено преситени от новите дизайни и дават милиони за оригиналите на т.н.днешни "икони"
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Европейски, японски, корейски... кой минал тинейджърската възраст вече се интересува от коли изобщо? Спрях да се интересувам от нови автомобили именно заради дизайна на новите коли.
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    BadKid, точно така са говорели феновете не Мерцедес по адрес на БМВ преди 30 години. Ама нещата се променят, светът е динамичен.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    Коста, само че я кажи ако твоите изисквания ги покриват 2 коли и едната е с по-красив (за теб лично) дизайн коя ще избереш ;-)
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    С риск да раздразня всички, ще повторя, че дизайнът не е най-важен. Той не пречи на прехвалените италианки да се обезценяват след всеки дъжд. Държа на голям и надежден движател, широко купе и добро возене. Не карам Хюндай, но мисля, че Сонатата се справя доста добре с тези изисквания. Останалото е само пожелание и въпрос на вкус.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    BadKid ( преди 11 години )
    Нищо против Хюндай, но Хюндай никога няма да е БМВ. Не са лоши коли, но не са и нещо впечатляващо. Същото важи и за VW - искат да са премиум, ама премиум не се става от днес за утре. Премиум е само цената им напоследък.
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Ех,Cenitell, ( преди 11 години )
    От експерт по автомобили кога се преквалифицира в експерт по японския или немски манталитет. Татковината ни е богата с такива всезнайковци и бедна на творци и хора на развитието.А кой кого копира в автомобилостроенето е ясно от около 100години.
  • #9
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Наивник ( преди 11 години )
    1-во.Дизайнерите от BMW и AUDI правят дизайна на корейските автомобили. Обратното би било лудост.2-ро.Цитат на Burkel:"В миналото автомобилите бяха невзра4ни,прости и евтини".3-то.Вси'ко смисленно по Hyundai/Kia ,както и за Ford, е конструирано и измислена в Германия от "простите" немци
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Дизайнът си зависи от шефовете, в немските фирми на дизайнерите ги хвалят, като правят труднозабележими промени,обобщаващи немския манталитет, а в японските-когато са неочаквано изявени и изразяват японския манталитет.И затова пък е развеселяващо ширещото се твърдение, че японците копирали-и то от тези, които сами се копират и едва помръдват през 10 години.