IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai

Томас Бюркъл е щастлив, че може да промени имиджа на компанията

Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai

Европейският дизайнерски център на Hyundai е ръководен от Томас Бюркъл. Германецът реши да зареже работата си в BMW и да се опита да създаде нов имидж на корейската компания. Подобна формула проработи в другия голям корейския производител Kia, където наеха Петер Шрайер от Audi. И той направи чудеса.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Самият Бюркъл твърди, че преминаването от голям концерн като BMW в Hyundai е предизвикателство, за което мечтае всеки дизайнер. Той го прави още през 2005 г., като започва от по-ниско ниво, но постепенно се издига до върха.

"Плени ме идеята да създам нов имидж на бранда, започвайки от нулата - разказва Бюркъл. - В  BMW си бях много добре - отговарях за дизайна на 3-а и 6-а серия, но там нещата бяха ясни. Посоката бе предварително зададена и нямаше възможности за промяна. А Hyundai бе един чисто бял лист. Нямах право да пропусна подобен шанс".
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Първата му работа е концептът Hyundai Genus (на снимките), който е представен пред света през 2006 г. "Този автомобил имаше 6-ъгълна решетка на радиатора. Аз дойдох от BMW, а преди това имах доста опит и в Mercedes-Benz. Затова и бях наясно и казах на хората в Hyundai  - трябва ни корпоративна решетка на радиатора. Това бе прието и след това всички наши модели, започвайки от ix35 бяха с 6-ъгълна решетка. Това се превърна в европейската търговска марка на Hyundai. А стесняващите се линии и играта с тъмните и светли цветова станаха фирмен дизайн на компанията", спомня си Томас.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
Шефът на европейския дизайнерски център разкрива и подробности за самото подразделение, което се базира в Германия. Под ръководството на Бюркъл са 50 човека, сред които има французи, англичани, испанци и дори един руснак. Именно тук се създават автомобилите, предназначени за клиентите в Европа. В момента 88 % от колите Hyundai, продавани на Стария континент, са произведени в него.

Премиум-моделите на Hyundai се създават в Корея, но с участието на европейското подразделение, тъй като следващото поколение на тези машини трябва да бъде добре прието във всички точки на планетата. Като цяло дизайнерските центрове са 6, като главното е в Корея, а следващите две по важност за в Европа и в САЩ. Другите 3 са в Индия, Китай и Япония.

Върху един и същ проект могат да работят няколко от студията, стига той да има глобално значение. Голямата цел на Hyundai обаче си остава пробив в премиум-сегмента, като компанията се опитва да се развива в посока на персонализация на автомобилите - нещо, с което се гордеят повечето луксозни марки.
Дизайнер на BMW създава новия стил на Hyundai
"Ще дам един пример - в ix35 като опции се предлагат стъклен покрив, 3 варианта на обзавеждане на салона и огромен избор от джанти. По-рано Hyundai и Kia се произвеждаха в един и същ завод в Европа, което сериозно ни ограничаваше откъм избор на цветове и други елементи. Затова и решихме да разделим марките в различни предприятия. Като цяло персонализацията е много важна за нас и ние ще продължим да работим в това направление", разказва бившият дизайнер на BMW.

Бюркъл допълва, че не гледа на колегата си Петер Шрайер като на конкурент. Двамата са работили по едно и също време в Германия. "Той отговаря за дизайна на Kia, а аз на Hyundai и мога да кажа откровено, че дизайнерските студия на двете марки се развиват напълно самостоятелно", каза Бюркъл.

Корейският производител върви уверено нагоре през последните 5 години и не мисли да се задоволи с постигнатото. До първите 8 месеца от годината продажбите на Hyundai в ЕС са нараснали с 10 %, въпреки че автопазарът е паднал със 7.1 %.

"Репутацията на Hyundai се подобрява и продължава да расте. В миналото автомобилите ни бяха невзрачни, прости и евтини. Сега те са силно желани и това е благодарение на усилията на всички в компанията. Всъщност именно отборното мислене е в основата на корейската култура и това с пълна сила важи и за Hyundai", разказва Бюркъл.

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Kazanova ( преди 11 години )
    Поздрави за Japan Power,срази ме!
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Japan Power ( преди 11 години )
    Зомбирането е на най-високо ниво. В следната статия де Силва се представя за автор на дизайна на А5 и са доказателство се прилага скица на... Сатоши Уада. Но, какво тук значи някаква си логика за празноглавите фенчета? Ха-ха!http://***.livelymag.com/walter-desilva/
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Japan Power ( преди 11 години )
    Ето скиците на Уада:http://***.learningalias.co.uk/files/tutimages/456satoshi-wada-1.jpghttp://blog.bookpeople.jp/atlas/SWdesign-Design%20Memories%20001.jpg
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Japan Power ( преди 11 години )
    Я, още облъчени от немска пропаганда мозъчета. Де Силва е шеф на дизайна който решава кой дизайн става и кой не. Но автор на одобрения от де Силва дизайн е Сатоши Уада. Всички официални скици са подписани от него като автор. Хубаво е да се чете, ама е още по-хубаво да се рови по-надълбоко във фактите, иначе ставате жертви на пропаганда за плиткомозъчни.
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Kazanova ( преди 11 години )
    Поздравявам те,за Валтер Мария де Силва,явно има хора които четат! Учудваме наивността на другите,незнанието на елементарни неща ме учудва!
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Създателят на А5, Валтер Мария де Силва, който е шеф на дизайнерския отдел на Volkswagen Group, заявява, че това е най-красивият автомобил, който той е сътворил." Не знам момченцето за какъв японски дизайн говори при "Ауди" и "БМВ" Човекът е италианец.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    Не можеш да се скриеш зад ник Fenix!!!!!!!! Aнонимния (дето не се крие) зад какъв ник се крия? Ти да не искаш да се пиша с данни по лична карта и ЕГН ;D ? С тоя ник пиша в още в няколко сайта за Ф1, Капитал и др. Май те е хванала параноята пич ;)
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    STi ( преди 11 години )
    силно желани - смяяяях, смяяяяях!Колко души си мечтаят за Хюндай...Вършат работа, но изглеждат като играчка извадена от дъното на морето. Интериорът им се износва скорострелно...Все едно да кажеш, че дъската за хляб е силно желана.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не можеш да се скриеш зад ник Fenix!!!!!!!!
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    Разбира се цената е фактор и то основен, но под изисквания имах предвид всичко - цена, поддръжка, разход... Дизайна е едно от нещата с което се привличат клиенти, а на пазара на автомобили всяко нещо което може да привлече клиент е важно. А дизайна е едно от нещата което се виждат първи. Да си жив и здрав с Волвото - "железни" са а и дизайна им не се "обезценява" така бързо както на други марки ;-)