IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Ford е №1 по заплата в бранша

Алън Мълали получава $29.5 млн. на година

Шефът на Ford е №1 по заплата в бранша

Въпреки световната криза големите акули в автомобилния бранш взимат и големи заплати. Проучване показва, че генералният директор на концерна Ford Алън Мълали (на снимката) е най-високоплатеният мениджър сред компаниите-производители. На година той получава $29.5 млн., като оставя далеч зад себе си колегата си от Nissan Карлос Госн. Бразилецът с френски паспорт заработва $14.15 млн. годишно.
Шефът на Ford е №1 по заплата в бранша
Именно Госн за трета поредна година е №1 по заплата сред топ-мениджърите в Япония. Тези пари обаче бизнесменът си ги е заработил, след като за първи път през последните 20 години Nissan стана компанията с най-голяма печалба - $4.3 млрд. Това е с 20 % повече от Toyota и с 61 %  повече от Honda.

Под ръководството на Госн компанията успя да се възстанови много по-бързо в сравнение с конкурентите си от земетресението в Япония и опустошителните наводнения в Тайланд. Любопитното е, че Госн получава $12.45 млн. от Nissan, а останалите $1.7 като генерален директор на Renault.

Далеч зад него са останалите началници в големите японски производители. Президентът на Toyota Акио Тойода взима $1.7 млн. на година, а шефът на Honda Таканобу Ито - $1.55 млн.

В САЩ пък на второ място по заплата след Мълали е президентът на General Motors Даниел Акерсън, който заработва по $7.7 млн.

Собственикът на Fiat и Chrysler Серджио Маркионе получава едва $3.2 млн. като шеф на Chrysler, но благодарение на акциите си във Fiat през 2011 г. е изкарал общо $19 млн.

В подобно положение е и президентът на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн. Неговата заплата е $4 млн. годишно, но акциите в концерна и другите бонуси са му донесли общо $23 млн.

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    А как е при ДЕКРА? Фиеста номер едно пред всички японски, корейски, немски, френски и италиански конглокенти. Тук каквото и да каже човек, няма как да го извърти така, че да изкара Форд ***!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Я пак си направи справка с TuV и DEKRA за качеството и тогава пиши глупости. Разликата в класирането при TuV между Мазда 2, Фюжън и Фиеста, които са на една база се брои на пръстите. Разликата между Мондео и 6 също! ПОдобно е и при Фокус - Мазда 3! Това са автомобили на една база с подобно качество и надеждност, като дори смея да твърдя, че при Форд се монтират доста по-качествени материали и то не от днес.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Предполагам че авторът на статията не е ущил в България, щом не знае що е то десетична запетая.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Истината е че Форд не са били никога качествена марка.Горе-долу са на средно ниво.Пример с Мазда.Двете фирми правят един и същи модел.Почти всичко по автомобила. Е същото.Маздата е на челните места по качество,а Форд не.Този факт говори много кой как произвежда.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Ford вече не е това ,което беше през 20-ти век.."МОЛЯ?! ФОРД НИКОГА, повтарям НИКОГА не са били лоши коли, както ги изкарват! Още от най-старите модели са по-качествени от френските и италианските ***! По улиците още може да се срещнат Ескорти и Фиести от началото на 90-те а техни връстници от другите марки отдавна няма.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Някой ( преди 11 години )
    Ford поставя 16 световни скоростни рекорда с 1.0-литровия EcoBoost двигател на Focus Различни шофьори, включително звездата на Ford от Световния рали шампионат Яри-Мати Латвала, поставят рекорди с 1.0-литровия EcoBoost двигател на Focus, 125 к.с. в продължение на 2 дни на пистата СЕРАМ в Мортефонтен...Ford вече не е това ,което беше през 20-ти век...Имат голям напредък!
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Евала на пича щом си е заслужил парите.Със здраве да си ги получава и харчи.Последните години действително Форд дърпа напред относно дизайна.Интериора обаче не ме кефи,Прекалено пластмасов е от тази лъскавата,дето, като е пипнеш и пръстите ти остават по нея.Бие на евтинджос.Дано да са оправили и качеството,че там бяха голяма трагедия.Не колкото Фолксваген,но са след японските и корейските аналози по този показател.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е как може да ти харесват фарове, които още малко и аха да стигнат до огледалата? Това са лигни, които само на Пежо отиват.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Не съм съгласен за грозотията. За мен всеки следващ модел на Форд е по-привлекателен от предходния.Всъщност, според мен Форд нямат грозен модел в сегашната си гама - като почнеш от Ка и стигнеш до Galaxy. Все пак Фокус е втори по продажби в света след Корола и пред Голф. И от тая гледна точка заплатата е заслужена. Фиеста пък както никога досега, бе 2 години най-продаваният автомобил в Европа. Фокус за сефте би Голф при Ауто Билд, а Мондео редовно дъни и Пасат и А4. Какво повече?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да, само където новия *Фокус е ужасно грозен в сравнение с досегашния красавец.