Volkswagen възнамерява да се включи пълноценно в борбата за привличане на клиенти при евтините автомобили. В плановете на концерна влиза разработването на напълно нов бранд, в който да реализира опита си в лоукост-сегмента.
"Със създаването на новия бранд смятаме да превземем пазарния сегмент в диапазона между 5000 и 7000 евро - съобщи ръководителят на изследователския отдел на Volkswagen Улрих Хакенберг. - За да успеем изходът е един - да извадим от един автомобил всичко излишно, за да може той да стане достъпен за всички и същевременно да си остане истински автомобил".
В моментa VW продава на пазара в Индия модела си Vento на цена около €7 000. Бъдещият модел трябва да бъде още по-евтин и на първо време ще бъде предназначен за китайския пазар. По габарити автомобилът ще бъде подобен на Seat Toledo. Хакенберг обаче отказа да съобщи кои китайски партньори на VW ще участват в проекта.
Към момента в Германия най-евтиният модел с марка Volkswagen е хечбекът Polo с 1.2-литров мотор във версията Trendline. Той струва 12 450 евро.