IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола

BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета, заяви един от мениджърите на концерна

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола


BMW се отказва от намеренията си да прави кола, с която да конкурира Ferrari и Lamborghini. Това съобщи един от бранд-мениджърите на баварския концерн Мат Ръсел.

Той разкри, че германците сериозно са обмисляли възможността за създаване на нова версия на модела М1, който се появи в края на 70-те години на миналия век като резултат от сътрудничеството на Lamborghini и BMW.

В процеса на работа обаче в компанията са се замислили сериозно над въпроса, нужен ли е на BMW суперавтомобил със средно разположен на двигател. След консултация с маркетинговия отдел на концерна се е стигнало до отрицателен отговор и затова такава машина няма да се прави. Решението може и да спорно, но Ръсел го оправдава с думите: "BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета".

Знаменитото М1 на баварците се появява през 70-те години на миналия век, когато BMW решава да създаде състезателен автомобил с хомологация за движение по обществените пътища. Возилото е факт само няколко години по-късно, като серийното му производство стартира през 1978 година.

Автомобилът е конструиран с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро. Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час.

Това е първата кола на BMW с означение "М". В последствие, в средата на 80-те години, 3.5-литровия двигател (с лека модификация) намира място под капаците на BMW M5 (E28) и BMW 635CSi (M6 в САЩ).

BMW M1 обаче остава в историята като първият ултраспортен модел на марката. Той е първата кола на BMW с обозначение "М" в името си, произведен е в къса серия от едва 455 броя, все още няма наследник, и е единствения модел на BMW с двигател в задната част на шасито.

През 2008 г. се появи концептуален модел, носещ същото име, който предложи много иновации и се предполагаше, че ще бъде пуснат и в серийно производство.

Очакванията бяха новото М1 да има нещо общо с двата концептуални модела на BMW - i8 и Vision Connected Drive, показани през лятото. Според слуховете шасито на новата версия на суправтомобила трябваше да бъде направено от карбон, а за двигател да се използва някой от агрегатите, слагани на новото поколение М3 или М5.
 

Тагове: bmw m1
0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 9 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 12 години )
    Едно са концепциите, но аз не мога да си представя кола с външния изглед на Италия, LFA или от сорта с емблемата на Беемве.А и да бяха направили такъв баварец, щяха да се окажат с пръст в устата, като VW с техния Phaeton, който трябваше да бие S класата и седмата серия по продажби и квалитет.
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами кой прави супер-кола за да печели от нея?
  • #8
    12 rate up comment 7 rate down comment
    alex ( преди 12 години )
    Суперавтомобилите се произвеждат за имидж на марката, а не за печалба.Точно БМВ никога не са се нуждаели по имидж, след като са най-продаваните премиум автомобили, бяха най-скъпата марка преди 1година..за какво им е имидж - накъде повече от това!Виждате че повечето суперкари се произвеждат даже в лимитирани версии!Само да се конструира двигател за суперкар са нужни около 1,5 млрд евро!Вие си сметнете каква печалба ще имат автомобили за по 500 000лв от които са произведени 500 или 600 броя макс!
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    .................... ( преди 12 години )
    mn jalko ako naistina sa re6ili taka samo da ne sujalqvat kakto predi 10-tina godini imam predvid C2 NAZKA i M12
  • #6
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Познавач ( преди 12 години )
    Ето заради такива решения трябва да се уважава мениджърския екип на БМВ.Хората са направили отлична преценка какво имат като потенциал-технически , инженерен, дизайнерски , паричен , какъв би бил резултата от това , но най вече какъв е смисъла и печалбата.Едва ли някой се съмнява , че могат да направят 1 бройка на супер ниво , но силата на БМВ винаги е била в масовото производство на чудесни автомобили.Бутиковите марки -Ферари , Ламборгини, Бугати са съвсем с друга таргет група, което е нормално
  • #5
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ахаха нека си правят дизелчетата и да си траят.
  • #4
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    хахаха, и сега правели супер-коли ,къде са бе?ахаха
  • #3
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ха-ха-ха, ама те и сега били правели суперколи бее! Ха-ха-ха-ха-ха, сигурно си и верват. По-големи фантазьори от тия няма!
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Aз мисля че това е добра новина. Обикновено за такива суперколи се използва огромен инженерен и още по-огромвн финансов ресурс. Който естествено се изземва от наличните ресурси за масовите модели - виж Волксваген и Мерцедес. Предпочитам фирмата да се концентрира върху масовите модели и масовите двигатели.
  • #1
    14 rate up comment 6 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Жалко. Дано да не е така. Много е тъжно, когато една такава идея остава само на хартия. Все пак в суперкола се изпробват много нови идеи и има страхотни решения и замисли.