IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола

BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета, заяви един от мениджърите на концерна

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола


BMW се отказва от намеренията си да прави кола, с която да конкурира Ferrari и Lamborghini. Това съобщи един от бранд-мениджърите на баварския концерн Мат Ръсел.

Той разкри, че германците сериозно са обмисляли възможността за създаване на нова версия на модела М1, който се появи в края на 70-те години на миналия век като резултат от сътрудничеството на Lamborghini и BMW.

В процеса на работа обаче в компанията са се замислили сериозно над въпроса, нужен ли е на BMW суперавтомобил със средно разположен на двигател. След консултация с маркетинговия отдел на концерна се е стигнало до отрицателен отговор и затова такава машина няма да се прави. Решението може и да спорно, но Ръсел го оправдава с думите: "BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета".

Знаменитото М1 на баварците се появява през 70-те години на миналия век, когато BMW решава да създаде състезателен автомобил с хомологация за движение по обществените пътища. Возилото е факт само няколко години по-късно, като серийното му производство стартира през 1978 година.

Автомобилът е конструиран с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро. Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час.

Това е първата кола на BMW с означение "М". В последствие, в средата на 80-те години, 3.5-литровия двигател (с лека модификация) намира място под капаците на BMW M5 (E28) и BMW 635CSi (M6 в САЩ).

BMW M1 обаче остава в историята като първият ултраспортен модел на марката. Той е първата кола на BMW с обозначение "М" в името си, произведен е в къса серия от едва 455 броя, все още няма наследник, и е единствения модел на BMW с двигател в задната част на шасито.

През 2008 г. се появи концептуален модел, носещ същото име, който предложи много иновации и се предполагаше, че ще бъде пуснат и в серийно производство.

Очакванията бяха новото М1 да има нещо общо с двата концептуални модела на BMW - i8 и Vision Connected Drive, показани през лятото. Според слуховете шасито на новата версия на суправтомобила трябваше да бъде направено от карбон, а за двигател да се използва някой от агрегатите, слагани на новото поколение М3 или М5.
 

Тагове: BMW M1
0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    iliev555, i8 като концепция е копие на Toyota Alessandro Volta - хибридно 4х4 задвижване, ДВГ разположен отзад. Предвид последните споразумения между БМВ и Тойота май и хибридната система ще вземат от там. sindbad0, а какво точно са създали БМВ, че ги сравняваш с Епъл?
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 13 години )
    Apple са създали толкова неща за компютрите,че няма да ми стигне цял ден да ти ги опиша.Като начало Apple са създали първия персонален компютър,първия графичен интерфейс,първи слагат мишка на компютър за да управлява графичния интерфейс,създават айТунс или с прости думи променят начина по който хората пазаруват музика и софтуеър,създават мултитъч технологията.............
  • #28
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До Badi ( преди 13 години )
    Ти нормален ли си? Новото А6 е избрано за най-добрата кола в класа си. Като би БМВ, но докато с новата петица бяха доста близки то Е-класата направо изглеждаше като в по-нисък ценови клас. Динамика,разход на горива,комфорт, окачване във всеки показател новото А6 би новата Е-класа. Новото А8 би новата седмица на БМВ и естествено вече остарялата Ес-класа е на последно място. Старото вече РС6 бие новото Е63АМГ а догодина излиза новото РС6. Дори в продажби Ауди е преди Мерцедес, не пиши глупости.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    procetox comentara na edin ot ucastnicite s izklucenie na izvesten broi butikovi marki ostanalite supercari se konstruirat s cel imidg i populiarizirane na markata saglasen sam s nego mislia ce bmw na tozi etap niamat nujda ot superkar fakt e ce sa N 1 avtomobilen proizvoditel v premium segmenta
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Kak moje sravnqvate tiq kenefi AUDI s BMW. Da R8 e hubava kola za6toto e copy/paste na Lamborgini Gallardo ako se sravnqvat drugite modeli nqma edin model deto da e na nivoto na BMW i Mercedes po skoro Audi sa konkurent na bratov4edite ot VW i bez dr pravqt ednakvi koli s razli4ni emblemi za balacite deto o6te ne sa otkrili prilikite.
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 13 години )
    Жалко !!! Искаше ми се да направят суперкар и да се правят сравнения между БМВ и Ауди р8. Обичам я тази "война" между тези две велики марки. Може да съм Ауди фен, но БМВ са изключителни автомобили и марка която също много харесвам и уважавам. А когато водят война за това кой е по по най аз лично се забавлявам и ми доставя удоволствие да обсъждам това. Но никога не съм фанатик на тази тема и да се дразня или да псувнам и тн...
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо до отг. ( преди 13 години )
    Браво разказа им как стоят нещата.БМВ нишо не са направили за автоиндустрията.
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо до sinbad0 ( преди 13 години )
    Я кажи колко са значими Епъл за компютрите
  • #22
    5 rate up comment 10 rate down comment
    отг. ( преди 13 години )
    bmw е много значима за селските гъзари с е36 и ***.Но автомобилостроенето и без нея може да мине.
  • #21
    9 rate up comment 9 rate down comment
    sinbad0 ( преди 13 години )
    BMW e толкова значим за автомобилосроенето,колкото Apple за компютрите......