В момента Toyota е лидер на пазара по производство и продажба на хибридни агрегати, задвижвани с гориво и електричество. Със сигурност японската марка ще продължи да играе ключова роля в това отношение и в бъдеще. Неотдавна от компанията намекнаха техните амбиции за нарастване на продажбите до 2020 г. Това обаче не означава, че целите на компанията по отношение на екологичните и „зелени“ возила ще бъдат загърбени.
Миналата седмица се заговори, че до 2015 година Toyota има намерение да пусне в масово производство автомобил задвижван с хидроген (водород) и ето, че приказката се превръща в реалност, след разбулването на Toyota FCV-R Concept, който ще бъде показан на автоизложението в Токио 2011, в края на месеца.
Потресаващо изглеждащият седан е предвестник на следващата генерация автомобили с горивни клетки, захранвани с водород. Клетките, превръщащи химическия елемент в електроенергия са разположени в долната част на шасито. Това не лишава кабината на FCV-R от пространство и според запознати вътре спокойно може да пътуват четирима възрастни.
Резервоара, в който горивото е под налягане от 70 Мра (700 бара) би трябвало да е достатъчен за изминаване на около 700 км. Повече подробности за FCV-R се очакват след откриването на изложението в Токио.