Вход   Регистрация

Най-големият двигател в света

Най-големият двигател в света

Висок е колкото четири етажна сграда и генерира 109,000 к.с.

Бизнесът със стоки се разраства постоянно и това налага търсенето на средства за превоз на възможно най-много товар. За да отговори на търсенето, е създаден най-големия дизелов двигател в света. Като казваме голям, имаме предвид - 14-цилиндров, двутактов агрегат, генериращ мощност от 109,000 к.с. и 7,603,850 Нм максимален въртящ момент.

Разбира се, става дума за корабен двигател. Той задвижва най-големия контейнеровоз в света, способен да пренесе 11,000+ контейнера с дължина шест метра. Корабът е Emma Mærsk - транспортно чудо с дължина 396 метра и тегло - 170,974 тона.

Самият двигател - Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, тежи 2,300 тона, висок е 13,4 метра и има дължина от 27,4 метра. Способен е да движи Emma Mærsk със скорост 31 морски мили в час (стандартната скорост на този тип кораби е 18-20 морски мили в час).

Двигателят използва технологията за впръскване на горивото - Common rail, която му позволява да работи по-добре и по-икономично при ниски обороти. Въпреки модерните технологии, всеки цилиндър на дизеловото чудовище гълта по 0.19 литра дизелово гориво на цикъл. Двигателят работи при 102 об/мин.

Към момента финландската компания е произвела 25 такива двигателя и има поръчки за още 86.




Реклама  


Купи кола

  • Audi A6 2,5tdi 4x4 6ck.

    4050 лв.

    дата на произв. - ноември , 1999 г., пробег - 194768, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Audi A8 4.2 S LINE.

    3999 EUR

    дата на произв. - април , 1998 г., пробег - 229903, С.к - Автоматична, цвят - Син

  • Audi A4 1.9TDI 131ОТЛИЧН

    7000 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 103592, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Mercedes A160 1,6esp koja klim

    3050 лв.

    дата на произв. - април , 1998 г., пробег - 180672, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Opel Vectra GTS-2.2DTI-SEDAN

    6999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2004 г., пробег - 127000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Vw Golf High Line

    5900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2003 г., пробег - 192000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 55 )

Напиши коментар Влез

от: ppppp ( преди 1 година )

Ти докосвал ле си се
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: engine management ( преди 1 година )

Тука много разбирачи и много механици.Сигурно повечето и не са се докосвали до такъв а мнения и коментари много,
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: Dido ( преди 2 години )

Относно спора къде е произведен двигателя, в Корея, корабостроителницата на Хюндай, тя е и най голямата в света или беше, може и да греша тука.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Колегата ( преди 2 години )

За Корабен Двигател 7 цилиндров MAN B&W/Sulzer RTA/RTFlex- монтирани на 300,000 тонен танкер/ 2 милиона барела петрол/ или общо 460,000 тона тегло - разхода е около 100-110 тона за денонощие при номинални обороти на машината! Комън рейла дава съвсем малко по - малък разход на гориво, разхода на цилиндрово масло е по нисък - значително!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Красимир ( преди 2 години )

Колега най-вероятно са 36 ИНЖЕКТОРА! 12 са тръбите на хидравликата за изпускателните клапани !
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Krasimir ( преди 2 години )

РТА не са комънрейл мотори - Зулцера ползва обозначението RTFlex за тая система! За пример давам 7 RТА 84 / 7 RТFlex84- Първия е окло 36 000 к.с със система Помпа-Дюза- VIT система. Другия е Common rail - 40 005 к.с. - 4 помпи високо налягане в един блок - общ горивопровод, ЕМК-та за движенията, включване и изключване на дюзи в зависимост от режима - модена машина и на 15 оборота и на 70 оборота се чувства еднакво добре! Налягането на мазута е над 600 бара!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Най-просто нютоните може да се обяснят така : имаме ос към нея закрепено рамо 1 метър и накрая му има тежест от 1 кг, силата която ти трябва, за да завъртиш с 1 см е = на тови нютон-метър.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: cms ( преди 3 години )

а на предпоследната снимка са 12 инжектора
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 години )

До сега един каза, че са японци, а ти китайци. Всъщнпост надписите в завода са на корейски, а за работниците не знам , може да са имигрирали китайци в кореа :)
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: бавареца ( преди 3 години )

а лично на мен от доста време ми се върти в главата че след време даунсайзинга ще ни доведе до двутактови двигатели с принудително пълнене. е ясно е че няма да имат много общо с това чудо, освен високото КПД и най-вероятно по ниски обороти от сегашните мотори в колите. и естествено няма да имат нищо общо с мотра на варбурзите. :-)
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: бавареца ( преди 3 години )

този двигател мога на цикъл да изгаря по не знам си колко литра, или пък някой да си мисли че ДВГ е допотопна технология , но пък това е един от най-ефикасните начини да се конвертира гориво в енергия. КПД-то му е някъде 52%. за сравнение на приуса мотора е с 37%
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: ??? ( преди 3 години )

Ало редакторите.... къде ги преброихте тези 14 цилиндъра. Както се вижда по снимките буталата са 10!!! Я малко по-сериозно :)))
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Инж. ( преди 3 години )

Момента на силата по радиус-вектора дава въртящия момент :D
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: a ( преди 3 години )

Ще обясни ли някой какво е всъщност Въртящ монет не всички сме "инжинери" или "професори"
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: 123456 ( преди 3 години )

И ние правехме валове за подобни двигатели ама елементите дето ги гледаме по новините всяка вечер решиха,че е по-добре да прекупуваме домати от Гърция и Турция. Дам за какво ни е промишленост и производство като може да си имаме тържища и прекупвачи! За огромно съжаление това са реалностите в БГ!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: zoom-zoom ( преди 3 години )

vpe4atlen sum, 4e praskate takiva staiiki...ba4kam na common rail dvigateli wartsila, 4-taktovi...
statiqta e povurhnostna, no snimkite sa qki...
neka kavalite, mraze6ti drupnatite da vidqt kvi ne6ta stroqt tam...po-to4no south korea...
v toq business direktnite konkurento na wartsila sa edinstveno man-b&w, moje da se govori dosta, no nema smisal...
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 години )

http://www.iol.co.za/motoring/industry-news/two-strokes-rule-at-80-000kw-1.1105329 - още малко подробности за двигателя
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Subarufan ( преди 3 години )

Освен това, тези двигатели имат ниски честоти на въртене, защото масите са огромни, и инерционните сили стават много големи, което налага да се уголемят конструкциите или да се използват по здрави материали, което би оскъпило много двигателя. Освен това, реверсирането на такъв двигател би било доста трудно.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Subarufan ( преди 3 години )

Да, ниско оборотните двигатели са около 200 оборота/мин, 700 са средно оборотните. Основна причина тези големи двигатели да не надхвърля много над 100 оборота е защото КПД на съвремените грбни винтове е максимално около 85 оборота +-, и това дава възможност двигателя да се куплира директно към гребния вал, без редуктори.
Друг факт е, че няма нужда двигателя да бъде на газьол за да се стартира, съвремените корабни двигатели, дори и по-малки ДГ се спират и пускат на мазут.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Инж. ( преди 3 години )

Инъче за фундамента си адски прав, просто няма как друго яче да стане :D, да не говорим че дебелините на стоманените листи стигат над 30 мм в зависимост от теглото габаритите на пропусилвното устройство..
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Един корабен механик ( преди 3 години )

Може, не споря. Позабравил съм вече някой неща.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Инж. ( преди 3 години )

Корабен механик, наскоро завърших корабостроене и преподавателите даваха до200 оборота ниско-оборотните двигатели..
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 години )

Поздрави за хората написали най-горните коментари! Именно за това са коментарите, за да се обогатява съдържанието на статиите, поне според мен де :)

Евала!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: Един корабен механик ( преди 3 години )

Написах горната граница на нискочестотните двигатели, до колкото си я спомням от училище. В действителност оборотите зависят от конструкцията, желаната мощност и т.н.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: гошо ( преди 3 години )

освен някои смешни коментари има и много полезни. благодария за информацията пичове.
дано по-често да пишат такива хора.
Отговори
 
+25
 

Положителни: 26  Отрицателни: 1

от: Галин Механика ( преди 3 години )

всички фундаменти на този тип двигатели се залагат при строежа без изключение, но и на сайта им пише че консумацията е огромна, и е много под тези обороти които си писал 92-102 е скоростта, със 102 макс.мощността е 80 080 кВ.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: Един корабен механик ( преди 3 години )

Често за по-добра ефективност на корабната установка, на валопровода между двигателя и винта се поставя валогенератор, за производство на ел. енергия. Ел. задвижвания на винтовете на масово използвани товарни кораби не се правят. Най-големите фирми производители на главни корабни двигатели са "МAN Burmaister&Wain"- Германия и "Wartsila-Sulzer"-Финландия (Sulzer е швейцарска марка, която бе закупена от Wartsila). Руснаците правят лицензи на MAN, сърбите на Зулцер
Отговори
 
+24
 

Положителни: 26  Отрицателни: 2

от: Един корабен механик ( преди 3 години )

За непросветените: Масово главните двигатели на търговските кораби са двутактови, дизелови, с турбонадув, редови, кръстоглавни с правопоточно прозоръчно-клапанно продухване, ниско оборотни т.е. до 900 об. мин. Обикновено, при такива двигатели като този от статията, фундамента на двигателя се залага още при строежа на кораба и изграждането на двигателя е последователно зедно с корпуса на кораба. Палят се на леко гориво, разбирай газьол и работят на тежко, мазут.
Отговори
 
+27
 

Положителни: 29  Отрицателни: 2

от: нига ( преди 3 години )

и какво, гълта по 271.32 литра на цикъл, ако е 14 цилиндъра.....ми то за 1 ден ще гълта по близо 400,000 литра гориво бе.....
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 години )

На сайта на производителя си го има:

http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines/RT-flex96C

http://www.wartsila.com/en/references/Emma-Maersk
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising