IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждни (според ADAC) са немските автомобили

Немският автомобилен клуб ADAC публикува ежегодната си класация за надеждност на автомобилите.

Най-надеждни (според ADAC) са немските автомобили
 
 
Прави впечатление доброто класиране на всички немски марки. Те са начело в пет от шестте категории, анализирани от клуба, като това се дължи главно на моделите на BMW.
 
При ниската средна класа най-малко повреди са регистрирани при BMW 1-Series, Х3 е начело при автомобилите от среден клас. Във високата средна класа на луксозния сегмент победител е модела на Audi A5, BMW 5-Series е на второ място. При малките автомобили начело е Mini, собственост на BMW.
 
Класификацията на ADAC е малко по-различна, като SUV моделите не се отделят в отделна група. При лекотоварните автомобили начело е Volkswagen с Transporter. Единствената категория в която не е начело немски автомобил е тази на микроавтомобилите, където начело е Toyotа Aygo (произвеждана в Чехия, заедно с Peugeot 107 и Citroen C1). Peugeot също се представя доста успешно в това класиране с едно второ и две трети места.
 
Статистиката за надеждност и брой регистрирани повреди от сервизните автомобили на ADAC, се води още от 1978 г. При много хора тези данни са водещи при решението какъв автомобил да се купи.
 
Все пак подобно класиране има и някои слабости. На първо място това класиране обхваща само проблеми регистрирани от сервизните автомобили на ADAC, при това се регистрират само по-тежките повреди. За 2010 това са около 500 000 случая на проблеми по пътя, от общо регистрирани 4.25 милиона повреди на автомобили в Германия. Наред с това, статистиката се води само за автомобили на възраст до 6 години (чиято регистрация в Германия е поне в 10 000 броя) и през последните 3 години не са променяни радикално.
 
Най-често „жълтите ангели” от сервизните екипи на ADAC са се намесвали поради неизправни акумулатори и проблеми в електроинсталациите на автомобилите – над 52% от случаите. Около 25% от повредите са се дължали на проблеми в електрониката управляваща двигателя, а проблемите свързани със самия двигател са били само 9%. Останалите проблеми са били свързани главно с ходовата част, окачването и спирачките.
 
Ето оригиналните таблици на ADAC:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Тагове: adac
0 от 500
  • #1
    60 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нищо ново,ADAC в рязко противоречие с всички останали служби.Не спряха да се излагат.И въпреки това фиестата е много зле.