През 70-те години на миналия век BMW решава да създаде състезателен автомобил с хомологация за движение по обществените пътища. Возилото е факт само няколко години по-късно, като серийното му производство стартира през 1978 година.
Всички снимки
BMW M1 е конструирано с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро.
Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час.
Това е първата кола на BMW с означение "М". В последствие, в средата на 80-те години, 3.5-литровия двигател (с лека модификация) намира място под капаците на BMW M5 (E28) и BMW 635CSi (M6 в САЩ).
BMW M1 обаче остава в историята като първият ултраспортен модел на марката. Той първата кола на BMW с обозначение "М" в името си, произведен е в къса серия от едва 455 броя, все още няма наследник, и е единствения модел на BMW с двигател в задната част на шасито.
Всичко изброено до тук, го прави изключително ценна придобивка за колекционери и автомобилни фенове. Ако сте такъв и имате събрани $130 500, може да имате BMW M1, при това в заводски вид.
Според информацията колата е произведена през 1980 година, а на километража й са навъртени едва 4,418 км. Състоянието на возилото може да видите на снимките.