IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опел Корса/Opel Corsa

+ солидна изработка, нисък разход, надежден след 2000 г., сигурно поведение на шосето- малко възможности за слагане на предмети в купето, незащитена от драскотини каросерия

Опел Корса/Opel Corsa
 История на модела3/93 Представяне на втората генерация на модела. 3 или 5 врати. Мотори: 1.2 i с 45 к.с., 1.4 i с 60 к.с., 1.4 i S с 82 к.с., GSI с 109 к.с., дизел 1.5D с 50 к.с. и турбодизел с 67 к.с.7/94 Два еърбега серия8/95 Нов 1.4 литров мотор: 16v Ecotec с 90 к.с.1/96 Нов 1.7 литров дизел с 60 к.с.5/97 Нов 1.0 литров трицилиндров мотор с 55 к.с.9/98 Нов 1.2 литров 16v мотор с 65 к.с.10/00 Трета генерация на модела Корса С. Мотори: 1.0 литров 12v с 58 к.с., 1.2 литров 16v с 75 к.с., и в комбинация с Easytronic, 1.4 литров 16v с 90 к.с., а също и с автоматик, 1.8 литров 16v с 125 к.с. и дизел 1.7 DI 16v с 65 к.с., 1.7 DTI 16v с 75 к.с.9/01 Серийно въздушни възглавници за главата9/02 Нов 1.4 литров 16v Sport (и с автоматик)7/03 Подобрения в моделаОт гледна точка на съществени недостатъци в детайла малкият Опел е сигурна покупка на пазара втора ръка. Дълги години Корса се смяташе за пазарен лидер в сегмента на малките автомобили. По тази причина и предлагането на пазара на старо е високо. Качеството е сравнително добро след 94 г., когато автомобилът се предлага вече с два еърбега серийно. Кой е най-добрият мотор? На първо място бъдете предупредени за двата дизелови мотора - 1.5 и 1.7. Това е много остаряла технология и за частно ползване е твърде неизгодна. Що се отнася до бензиновите мотори при Корса се наблюдава следният феномен: най-слабите и най-евтините версии на модела постигат по-високи цени на пазара втора ръка. Затова за по-старите екземпляри може да се каже генерално, че най-препоръчителен е 1.2 литровия с 45 коня. В повечето случаи на старо версията 1.4 с 60 до 90 коня е по-атрактивна в ценово отношение и това също не бива да се пренебрегва. Спортните GSI модели също са доста търсени. Общо взето от по-новите модели като най-любим се наложи трицилиндровия 1.0 литров мотор с 40 или 55 коня. В течение на няколко години се оказа, че почти ¾ от производството се падат именно на него. Това хайтек моторче позволява пъргаво придвижване при много нисък разход.Най-често срещани повредиМотори: Повреди в празния ход на мотора, причинени от дефекти при отвеждането на отработените газове, проблеми с уплътнението на маслената помпа, скъсани клиновидни ремъци, неуплътнени маркучи по горивната система, счупени държачи на катализатора (всичко се отнася за Корса В)Електрика и електроника: дефекти в електриката на вътрешното пространство - таблото угасва, а понякога всички светлини, дефекти в електрониката на запалванетоКаросерия: хлабави седалки, дефектни ключалки и ръчни спирачки 
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    marisol488 ( преди 15 години )
    Здравейте,карам Корса от 10мец. - страхотна кола, икономична,практична...може ли да кажете къде се намира филтъра на парното- Корса 1.2 Вива бензин 200г.45коня- благодаря
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    spasi ( преди 15 години )
    tova e stra6no udobna,zdrava i nadejna kola,da ne govorim za malkia razhod na gorivo ot 4.5 v gradski uslovia.Moqta e 2003 godina i ima i nqkolko dopalnitelni ekstri koito q pravqt nezamenima za men
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Dokomentalist ( преди 15 години )
    За мен моята Корса е супер автмобил,от 1 година го карам-20000км. съм навъртял и никакви проблеми досега освем задължителните консумативи.Разхода и е 5 в София и 4 извън.Върви доста добре за 1.3,единствено возията е доста твърда(все пак е малка кола).А иначе Корсата е 2005г взех я на 38000км. с климатроник и сензори за дъжд и светлина и всичко останало без кожа-т.е. и от екстри съм предоволен
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Имам корса от 3 месеца,1996 1,2 45 коня,сменил съм консомативи/ремък,ролка,масло и всички видове филтри накладки /и съм минал 7000 км досега без никакви проблеми.Вярно не е мерцедес и не вози конфортно, но подръжката е можеби най - евтината за малолитражка.За сега съм страшно доволен
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И аз имах Опел............................. нова от магазина преди 9 ГОДИНИ..... не бих си взел пак кола на която емблемата е задраскана от производителя
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    TEODORA ( преди 15 години )
    Колата ми е опел корса 1998 г. с две врати, обем на двигателя 1,1.Кажете ми кога ще трябва да ми се включи перката за охлаждане на двигателя? 98 градуса нормално ли е?
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    dandee ( преди 15 години )
    karam korsa 98g.i sam mnogo dovolen ot malkia avtomobil kupih go vtora raka no za dve godini sam smenil po nego samo maslo i filtri i nakladki za grada e super avtomobil s malak razhod na gorivo i lesna i evtina poddrajka za men benzinovia motor 1.4 e strahoten ima strashno uskorenie i e mnogo ikonomi4en 5.5l na 100km
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sa6o ( преди 15 години )
    nz za disela moje da e stra tehno logia no specqlno 1.7 n corsa nemskia mnogo zdrav .ikonomi4en i za atmosferen prili4na dinamika taka 4e neznam kakvo iskate o6te.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 16 години )
    А нещо за ЕКО ШИТ гамата да кажете?А?...Или смотаняшкият нов мотор не е от значение за имиджа на любимата ни марка.Ами нещо за супер нереално скъпите резервни части на моделите след 95-а?Давам пример: - "Вектра А" и "Астра Ф" бяха модели на ниски цени, с изключително ефтина поддръжка, здрави мотори и трансмисии и много лесни за обслужване.Следващият модел (непосредствено след тях)"Вектра Б" и "Астра Г" са с двойно по-висока цена на рез.части, изключително трудни и неудобни за поддръжка и с цяла гама капризни, претенциозни и дефектиращи мотори, трансмисии и ходова част.Единсвено ръждата вече я няма, но за сметка на всичко останало по колата.
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    bo ( преди 16 години )
    Trqbva da priznaesh pone, che i e edna ot nai-skuchnite koli.Novite im modeli sa sravnitelno nadejdni, rujdata e otdavna zabravena, no imidja im e ocapan s kafenikavo-chervenikavi otenyci.