IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АМ подкара Auris HSD

Хибрид - бъдещето на автомобилите или доказаният дизел? Изборът е ваш!

АМ подкара Auris HSD
Toyota Auris HSD е пълен хибрид, който споделя познатата от последното поколение на Prius технология - Hybrid Synergy Drive. С други думи ековозилото се движи на електроенергия при скорост до около 50 км/ч., след което се включва и бензиновият агрегат. На борда на колата и по-точно в задната й част е интегрирана никел-метал хидридна батерия, която подсигурява пробег на електроенергия за около 2 километра (в зависимост от състоянието на батерията и пътните условия).

При движение в града возилото се захранва главно от батерията, която черпи сила при всяко спиране или отпускане на педала на газта. Уредите на таблото дават всякаква информация, включително от къде колата черпи сила в дадения момент. При нашия тест, когато се движехме из центъра на София, бензиновия двигател почти не се включваше и Auris HSD използваше само безплатната електрическа енергия.


При движение с над 50-60 км/ч. автомобилът се захранва главно от бензиновия двигател. Електроенергията се използва единствено при ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене. Това от една страна доставя повече сила и по-добра динамика, а от друга - облекчава бензиновия двигател, намалявайки потреблението на гориво.

Синхронът между 1.8 литровия бензинов двигател (99 к.с и 142 Нм) и електрическия (80 к.с и 207 Нм) е перфектен, благодарение на безстепенна автоматична хибридна трансмисия. При рязко натискане на педала на газта двата двигателя заработват в синхрон, доставяйки всички 136 к.с., които са способни да ускорят хибрида до 100 км/ч. за 11.4 сек. Силата на екологичната кола се усеща най-вече при режим POWER, който се активира ръчно, чрез бутон. Налични са още три режима - ECO за максимална ефективност, EV за работа изцяло на електричество и автоматичен.


Според информацията на Toyota хибридния Auris изисква по около 4 литра на 100 км. независимо дали го карате в града или извън него. При нашия тест, потреблението бе малко по-голямо - 4.6/4.8 литра на 100 км, но все пак трябва да се отбележи, че колата е чисто нова (на едва 700 км.), а ние, тестващите не сме сред най-спокойните шофьори.

При изключване на двигателя, на таблото се появява скала, която определя, колко екологично е било шофирането ви. В повечето случаи не бяхме много добри, но при по-спокойно каране достигнехме до сребърен медал.

На пръв поглед Auris HSD не се различава от "обикновените" версии на возилото. Може да го познаете единствено по сините емблеми, броните и хромираната радиаторна решетка. В интериора също не се наблюдават особени промени, като изключим футуристичния скоростен лост и циферблатите на таблото. Разлики има и в обема на багажника, който предлага 279 литра (350 при другите версии) и общото тегло на колата, което е аналогично с това на Auris 2.0 D-4D.

Auris HSD отделя само 89 г/км. вредни емисии, като покрива нормите на Евро 5 и Евро 6. Гарантира автономен пробег от над 1100 километра и развива 180 км/ч.

Хибридът ще стъпи на българския пазар през месец септември. Цената му е 45 990 лв. с ДДС. (в изпълнение SOL), а гаранцията - 5 години и 160 000 км. (5 години и 100 000 км. за хибридната система).

Спорът за това колко рентабилни са всъщност хибридите се разразява често под статиите в АМ. За това решихме да направим сравнение между чисто нов Auris HSD в изпълнение SOL и съответно - Auris 2.0 D-4D.

Цената на Auris HSD е 45 990 лв. с ДДС., а тази на Auris 2.0 D-4D - 39 838 лв. с ДДС. Сметките показват, че ако ползвате возилата 5 години и изминавате по 12 000 км. годишно, хибрида ще изиска 2280 литра гориво при среден разход 3.8 литра на 100 км., а дизела - 3120 литра при среден разход 5.2/100 (по данни на Toyota).

Левовата равностойност при днешните цени на горивата е съответно 4947 лева и 6957 лева. Ако изберете дизела, през следващите 5 години ще платите с 2010 лева повече за гориво, но ще спестите 6152 лева при на покупката колата. Това сревнение вероятно може още да се прецизира. Фиксираните разходи по двата модела са различни и тук не са взети под внимание, а може да карате и повече или по-малко на годишна база. Все пак обаче дава някаква представа, че ако сте ценово ориентиран, трябва да изберете дизела. 

В първия случай ще карате екокола, която замърсява по-малко и която в повечето европейски страни ползва значителни облекчения. За пример, те достигат 2000 евро във Франция и 6400 евро в Холандия. В България за съжаление случаят не е такъв.


0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Като нямаш пари за хибрид" !!! Идеята да си купиш хибрид е точно за да спестиш пари от гориво. Иначе защо ти е? Да пазиш околната среда с малко по-нисък разход, но да я замърсяваш с производство на батерии? Ако искаш да пазиш природата - карай си колело, когато можеш, вместо кола. И с какво точно една Тойотка е по-стойностна от едно Рено, г-н ЕВРОПЕЕЦ?
  • #48
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 13 години )
    Хващаш се на бас на базата на какво - личен опит, или ей така, махленската, просто на инат??? Като се качиш и тестваш хибрид, тогава вади изводи колко харчи... на теория всички сме силни.
  • #47
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Obrut ( преди 13 години )
    Карай си меганчето тогава и си мисли, че караш нещо стойностно... за всеки влаг си има пътници. Като нямаш пари за хибрид, не си купуваш - просто е!
  • #46
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тази колица да си я прозават в Щатите. Тук е неизгодно да се купи. Преди 5 години си взехме нов Меган (дизел) за 26 600 лева! Това е с 13 000 лева по-евтино от дизеловия Аурис и с почти 20 000 лева от хибрида!!! Навъртели сме 130 000 км и колата е в перфектно състояние. Зареждаме с фактури и бях засекъл разхода след първите 2-3 години на 4.9/100. Това е по бензиноколонките, които винаги са в наша щета. Градското е в София, на извънградско разходът винаги е под 4/100, между 3.0 и 3.9/100.
  • #45
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Пича ( преди 13 години )
    Зависи.Едни ги кефят многото нютон метри,а други многото обороти.Едната ми кола е дизел,а другата бензин.И двете ми доставят удоволствие според случая.Когато съм сам е кеф да изръчкам бензина и където позволява да вземам завоите с вратите на пред.Да ама по Витиня на път за морето натоварен е голям кеф да си с дизел или пък по Шипка или по баири и завой където няма да ти се налага постоядно да ръчкаш скоростите.И бензина и дизела ме кефят,а хибрида най-много.Следващата ми кола ще е хибрид.
  • #44
    10 rate up comment 2 rate down comment
    storm ( преди 13 години )
    за дълги пътувания ДИЗЕЛза къси патувания ХИБРИДи забрави да споменеш,за удоволствие от шофирането БЕНЗИН :)
  • #43
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Когaто Аутобилд тестваха Приуса в реални условия и в града и на дълъг път дизела беше по-добър.
  • #42
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Пича ( преди 13 години )
    Точно така е.В градското му е силата.Докато на дизела извънградското където разхода става на кантар между двете.За дълги пътувания-ДИЗЕЛ,за къси,среди и градски-ХИБРИД.
  • #41
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Пича ( преди 13 години )
    ЦИТАТ:ne e avtomatic,a CVTИма ли смисъл да продължаваме?Казваш нещо,а после се отричаш.Колкото до разхода то може да го намали,а може и да го увеличи.В повечето случай е по-висок.Справка повечето автомобили с CVT.Освен това тази трансмисия има ред недостатъци.Тойота обаче са я направили много добре и са ги туширали.Единственото,което не може да се избегне е предаването на висок въртящ момент и големи натоварвания.В такива случай от зъбното колело по-добро няма.И пак казвам,че колатаСиЗаслужава
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Eди ( преди 13 години )
    Този Аурис хибриден е с най-голямо КПД при градско шофиране, задръстване и пълзене по малките улички и при задръстванията! Там дизела никога няма да постигне разхода на хибрида! Хибрида = спри - тръгни, спри - тръгни там е най-силен! На дълъг път хибрида никога няма да достигне комфорта на дизела като разход, еластичност и при изпреварване модерните дизели са направени за път - дълъг път с или без автоматик големия въртящ момент прави изпреварването и движението с високи скорости ненатоварващо!