IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Байдън дава заден за електрическите автомобили

Американският президент е притиснат и от Тръмп, който обещава тотално премахване на правилата за нулеви емисии

Преходът към електрически автопарк далеч не върви на една скорост в целия свят.  Докато в ЕС няма да можем да купуваме нови бензинови или дизелови автомобили от 2035 г., в САЩ е поставена цел половината от новите коли, продадени до 2030 г., да бъдат с нулеви емисии . Сега правителството на Джо Байдън е на път да отстъпи и от това.
 
 
Tesla, емисии, квоти


Според New York Times и Washington Post през пролетта администрацията на Белия дом и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) възнамеряват да променят разпоредбите относно емисиите. Така ще облекчат задължителните квоти на производителите относно електрическите превозни средства.

Причините не са една и две. Продажбите на електрички в САЩ започват да показват признаци на забавяне. В същото време се увеличават проблемите с разширяване мрежата на станции за зареждане. В  година на избори - администрацията на Байдън може да преосмисли стратегията. Според източници  на New York Times - „вместо да изискват от производителите на автомобили да увеличат експоненциално продажбите на електрически превозни средства“ до 2030 г., сега те ще „имат повече време да се адаптират“ към нулеви емисии.

Зад тази рязка промяна на курса има няколко фактора. Както споменахме, купувачите не са толкова активни заради скъпите цени на електрическите автомобили. В САЩ има относителен недостиг на зарядни станции. Трети фактор е натиск на производителите и профсъюзите в автомобилната индустрия. Последните подкрепиха Байдън през 2020 г., но сега се страхуват за работните си места.

Страничните ветрове около преизбирането на президента също не помагат, тъй като той върви по тънко въже, опитвайки се да балансира два важни приоритета: борбата с изменението на климата и защитата на трудовите права. От своя страна бившият президент Доналд Тръмп се възползва от възможността да атакува електрическите автомобили, като гарантира, че те „не работят“. Милиардерът се обърна към работниците, че политиките на Байдън „са луди“ и той ще премахне всякакви планове за въвеждане на електрички още в първия си ден обратно в Белия дом.

Миналата пролет EPA излезе в разпоредби за емисиите, че 67% от новите автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат изцяло електрически през 2032 г.. За сравнение – те са 7,6% през 2023 г. Това би се превърнало  в радикална трансформация на автомобилния пазар в САЩ. Въпреки че миналата година в САЩ бяха продадени рекордните 1,2 милиона електрически превозни автомобила , прогнозите за 2024 г. са много различни. Правителството на Байдън отпуска помощ до 7000 долара на кола, но в момента само 18 електрически модела отговорят на критериите. За сравнение миналата година тяхната бройка беше 24. А мярката минаваше за една от звездните на Байдън.

В изявление Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации (който представлява 42 автомобилни компании, които произвеждат по-голямата част от новите превозни средства, продавани в САЩ), каза, че страната трябва да намали скоростта на прехода към електрически превозни средства.  

„Трябва да дадем шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, да запазим способността на клиентите да избират, да позволим на обществените такси да бъдат достъпни и да позволим на промишлените кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата.“, каза той.

Въпреки различията в автомобилните политики между САЩ и Европа, има няколко еднакви опасения относно навлизането на електрическите коли – цени, лиса на инфраструктура. И ако удължаването на сроковете се случи в Америка, може да го очакваме и на Стария континент.

Както финансовият директор на Porsche (една от марките, които са инвестирали най-много в разработването на електронни горива) Луц Мешке каза преди месец - „има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене“. Мениджърът посочи, че европейският план за забрана на продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г. „може да бъде отложен“.  Европейските власти и без това предвиждат клауза за преразглеждане през 2026 г.
 

 

0 от 500
  • #67
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е същият феномен като 10 kW мощност на литър гориво за който физиката мълчи но 20 Ника 10 от които инженерни и очевидно един професор се опитвахте да ме убедите че съществува в продължение на година и няколко месеца, даже дадохте линк към една таблица в ремикс като доказателство. Като ти казвам че бъркаш мощност и енергия този път вземи да ме послушаш! Измерва се делът на енергията, а не на мощността. Като записваш мощността за даден час, при час работа с 250MW, се произвеждат 250MWh
  • #66
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как точно смяташ средна мощност през нощта на фотоволтаиците след като не работят? Какво общо има мощността? Какъв е този параметър "средно аритметична стойност на мощността" и Какво е практическото му приложение? При какви сметки се използва? Би ли някакъв линк, или да цитираш защото уж живеем в информационната ера а никъде няма физическо обяснение на този феномен? И него ли прочете в учебника поPerpetuum mobile, публикуван от покойния професор инженер Радев, Мир на праха му че го споменавам?
  • #65
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Това вярно ли е или ( преди 1 месец )
    По същата формула съм сметнал това, вярно ли е?средностатистическия електромобил се нуждае от 2600 киловатчаса, за да измине 13 000 км. Тоест трябва да се зарежда с мощност 2600 kW на година, което е мощност 216 kW на месец или мощност 50 kW на месец или мощност 7 kW на денонощие или мощност 300 вата на час или мощност 5 вата на минута. Осъзнаваш ли какви бисери си съчинил и те гъбаркам да повтаряш два месеца? Пак ли средниста?
  • #64
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Цитирам бисери ( преди 1 месец )
    Гост ( преди 6 часа )Мун_чо митичен,записвах данните от ЕСО в МВт и % на всеки кръгъл час и ти сметнах:Общата средно аритметична стойност на мощността от всички производства на електроенергия за 24 часа.Сметнах ти средно аритметичната стойност в % и МВт на ФЕЦ за 24 часа.Резултата по двата метода се разминаха с 1/100 от %.
  • #63
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоест и при инженер Радев са писали пет човека с един Ник и никой не знаел какво пишат останалите. Включително инженер Радев който писа глупостите за 200% КПД един час след като напиша разхода? А след това нито веднъж през следващата година на масова защита на съществуването на ДВГ с 200% КПД от цялата антиелектрическа гилдия, никой не се сети да каже, че някой пише от ваше име? Чак след година когато разбрахте каква е разликата между мощност и енергия и литър гориво няма 10 kW мощност се сетихт
  • #62
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И не , господин инженер професор, това което си сметнал не е мощност, а енергия. Мощността е моментна стойност, а като я умножиш по времето получаваш енергия, която след като съхраниш в енергията, можеш да ползваш когато си пожелаеш. Точно както енергията в горивата, които са произведени седмици и месеци преди да ги ползваме. От мощността която ви цитирам от омразното ви ЕСО, което ви счупи всичките опорни точки, СЕ СЪХРАНЯВА ЕНЕРГИЯ В БАТЕРИИТЕ.
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако слезна на нивото на вашите инженерни знания, по твоите формули за да ме разбереш, трябва да сметна че на година средностатистическия електромобил се нуждае от 2600 киловатчаса, за да измине 13 000 км. Тоест трябва да се зарежда с мощност 2600 kW на година, което е мощност 216 kW на месец или мощност 50 kW на месец или мощност 7 kW на денонощие или мощност 300 вата на час или мощност 5 вата на минута. Осъзнаваш ли какви бисери си съчинил и те гъбаркам да повтаряш два месеца? Пак ли средниста?
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    После баничарката на турбо, която при входяща мощност от 45 kW от горивото докарваше до към 60 kW на коляновия вал. Е не сте добри колкото професора, защото сте само инженери и не можахте да докарате до към 200% КПД като него, а само малко над 100%. Има още да се учите от инженер професор Радев Мир на праха му. В гроба се обръща човека, като те слуша как смяташ средна мощност на час за нещо което работи един час в денонощие. Онова за средната мощност за час на ФЕЦ, кой гост го писа? Средниста?
  • #59
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами казвайте ги тези една работи бе мамка му стара, аз откъде да знам че във вашата реалност професор инженер Радев е починал. Краля е мъртъв да живее краля. И при вас така инженерът е мъртъв. да живее инженера. Образовал е достойни заместници, които продължават да цитират учебникът му по Perpetuum mobile. Едно време беше peugeot-то на инженер Радев мир на праха му, което харчеше 2,5 л на 100 при 50 км в час, а доставяше до колелата 23,45 kW мощност с над 100% КПД, после баничарката на
  • #58
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да се върнем на статията и да си представим че е 2035 година, а toyota вече е пета година продава своите електромобили с 1500 км пробег който се зареждат за 10 минути и струват по-евтино от бензинов автомобил. Светът има огромен проблем с излишната възобновяема енергия, която дори през декември месец по обяд създава свръх излишъци, да не говорим за излишъците от вятър всяка нощ през зимата, а на зарядните тока е на безценица. Кой или защо би си купил автомобил с ДВГ? Имате ли идея или мнение?