IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо тъчскрийнът може да бъде най-опасното нещо в автомобила

Изследвания показват, че сензорният екран драстично влошава шофирането

Тъчскрийните в съвременните коли не само дразнят шофьорите, но и сериозно влошават управлението на колата. Това заключение е постигнато от изследователи от Университета на Вашингтон и Института за изследване на Toyota, които са тествали как екраните влияят на вниманието по време на шофиране, съобщава Carscoops.com.


сензорен екран


През последните години големите дисплеи почти напълно замениха физическите бутони и копчета. В някои модели, особено при Tesla, дори основни действия се извършват през екрана – от климатик до мултимедия. Именно тези "обичайни" операции са станали предмет на изследвания.

В експеримента участваха 16 шофьора. Те бяха поставени зад волана в реалистичен симулатор и помолени да изпълняват стандартни задачи на тъчскрийн - да сменят музика, да работят с известия, да управляват настройките. В същото време учените проследяваха движението на очите, ръцете, реакцията на зениците и нивата на стрес.


сензорен екран


Резултатите бяха показателни. Точността и скоростта на работа със екрана спаднаха с над 58%, а отклонението на колата от лентата се увеличи с над 40%. Тоест, шофьорите едновременно караха колата по-зле и използваха екрана по-зле.

Изследването подчертава - проблемът не е в кореспонденцията или социалните мрежи, а в обикновените действия, които преди са се извършвали на сляпо — с бутон или въртящ се контролер. Сега те изискват визуално внимание, движения на ръцете и умствен стрес едновременно.


сензорен екран


Авторите смятат, че връщането към голям брой физически бутони е малко вероятно. Вместо това съветват да се опростят менютата, да се направят важни функции достъпни веднага, да се увеличат бутоните на екрана и да се използват системи, които могат да откриват претоварване на шофьора и временно да ограничават някои функции.

Основният извод от изследването е прост - интерфейсите в автомобилите трябва да съответстват на реалното поведение на хората, а не на маркетинговите идеи на производителите.


0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 1 час )
    Ха добро утро, маа ви пъ роста Откакто върху колите се упражняват счетоводители, маркетолози и пиари, качеството е отвратително, а удоволствието от шофиране - минимално. Слочаенос? Не мисла. Върнете колите на инженерите.