Перфектно поддържано и напълно оригинално Ferrari 250 GTO от 1962 година се продава, като е на път да стане един от най-скъпите автомобили в историята. Спортната кола ще бъде изложена на търг, който ще се произведе от 6 до 18 януари, като се очаква сумата за нея да надхвърли 70 млн долара.

Защо толкова много? Този специфичен автомобил с номер на шасито 3729GT, като носи рядката боя на Ferrari "Special White". Това е уникален модел, не само заради работата си с боя, но и заради изявената си състезателна история и напълно оригиналното си състояние.
Историята
Моделът 250 GTO се счита от мнозина за най-доброто Ferrari. Произведено в малко под 40 единици между 1962 и 1964, то е създадено специално за Международния GT шампионат, съчетаващ изискана аеродинамика с вече легендарна механика.
Под дългия алуминиев капак, разработен във Ferrari и изработен от Scaglietti, се намира V12 Type 168/62 Comp двигател с 3,0 литра работен обем, способен на около 300 конски сили. Сдвоен с петстепенна механична скоростна кутия, този двигател осигурява изключителна производителност за времето, съчетана с решаваща издръжливост в състезания на дълги разстояния.

Уникална конфигурация
Това, което прави шасито 3729GT наистина уникално, е неговата конфигурация. Това е единственото Ferrari 250 GTO, който е произведено в този цвят - Special White. Той е избран лично от първия собственик на колата - Джон Кумбс, притежател на отбор и изискан познавач на спортните коли.
Кумбс иска и някои функционални модификации, които все още присъстват, като например слотовете за качулка, трети въздухозаборник на калника и вентилационен канал на кабината, свързан с преден фар - подробности, които показват истинска употреба на състезания, а не музеен екземпляр.
Забележителни собственици
Автомобилът може да се похвали със състезателен рекорд на високо ниво. Ferrari Special White постигна победа в класа и множество втори места, състезавайки се на големи британски и европейски вериги. Той е управляван от пилоти като Греъм Хил, Джак Сиърс, Майк Паркс, Рой Салвадори и Ричи Джинтър.

През 1962 и 1963 завършва на второ място в туристическия трофей на RAC в Гудууд, състезание, валидно за шампионата на FIA GT, пряко допринасящо за световните титли на Ferrari. Той беше толкова напреднал технически, че дори беше даден назаем на състезателния отдел на Jaguar за сравнителни тестове, което разкри ясно превъзходство над E-Type.
След състезателната си кариера автомобилът сменя няколко забележителни собственици, включително самия Джак Сиърс, който го притежава почти тридесет години. От 1999 година колата е част от колекцията на Джон Шърли.

През това време тя си връща оригиналната си бяла ливрея и редовно се използва на Pebble Beach Concours d’Elegance, Cavallino Classic и Goodwood Revival. През цялото време е поддържана, ремонтирана и усъвършенствана, когато е необходимо, като запазва рядко ниво на оригиналност, сертифицирано от Червената книга на Ferrari Classiche.
Прогнозната цена го поставя в Топ 3
И именно тази история допринася за прогнозната стойност на този 250 GTO. Въпреки че не е официално разкрита от американската аукционна къща, според експерти, колата може да бъде продадена за цифри, много близо 70 милиона долара. Така това ще бъде третият най-скъп автомобил в историята след Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé от 1955 година, продаден за рекордните 158 млн долара през 2022, и друго Ferrari 250 GTO от 1962 година, което смени собственика си за 70 млн долара.
Още снимки на автомобила – вижте в галерията:


0