IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите

Важно е системата да е изправна, защото може да ви измъкне от неприятности

Системата за следене на налягането в гумите (TPMS) е функция, която ви информира, когато налягането в гумите падне или се повиши до опасни нива. Системата работи, като сравнява всяка гума с програмирана граница на налягането, и когато показанията паднат под тази граница светва предупредителна лампа.

 
Сензор за налягане в гумите  


Предупреждението на TPMS не е автоматично признак за повреда на сензора. Всъщност, повечето индикатори на TPMS се изключват веднага след като и четирите гуми бъдат напомпани до препоръчителното налягане. По-надежден признак за повреден сензор е, когато индикаторът остава включен въпреки правилното налягане. Въпреки това, някои автомобили изискват процедура за препрограмиране, за да се нулира предупредителната лампа на TPMS след смяна на сензорите или ротация на гумите, а някои марки автомобили се нуждаят от специален инструмент за активиране, за да завършат процеса на препрограмиране.

Така че, трябва ли да подменяте TPMS сензорите при монтажа на нови гуми? Кратният отговор е не, освен ако някой от тях действително не функционира. Само подмяната на гумите не е причина за подмяна на сензорите и няма полза от подмяната на комплект функциониращи устройства. Това, което трябва да се подмени, са счупените сензори или тези с изтощени батерии. И дори тогава, подменете само отделните повредени сензори, а не целия комплект. Реномиран сервиз ще провери показанията на налягането и състоянието на батериите на всеки сензор по време на ремонт или смяна на гуми.

Варианти на TPMS и защо функцията е полезна

Има два вида TPMS. Директните TPMS се използват в съвременните автомобили от 2007 г. насам. Директните TPMS работят с помощта на сензор, който измерва налягането вътре в колелото. Обикновено той е вграден в клапана или е прикрепен към лента, закрепена около колелото. Тази система е по-точна, но поддръжката ѝ е скъпа. Недостатъкът на директните TPMS е, че сензорите са по-изложени на риск от повреда по време на работа с гумите, особено тези от тип лента.

 
Сензор за налягане в гумите  


По-старите автомобили използват индиректна TPMS система, която работи чрез отчитане на данните за скоростта на колелата от антиблокиращата спирачна система (ABS). Индиректните TPMS системи са по-евтини и изискват по-малко поддръжка, но не са толкова точни и надеждни, колкото директните TPMS системи. Индиректните системи могат да се повредят, ако кабелът на сензора за скоростта на колелата бъде увреден по време на ремонт на спирачките или друга форма на поддръжка. Те също така може да се наложи да бъдат пренастроени след ротация на гумите или напомпване на гумите.

Добрата TPMS е една от системите в автомобила ви, която активно ви защитава, като ви предупреждава, преди нещата да станат опасни. Предприемете действия и напомпайте гумите си, когато системата ви даде това предупреждение. Когато гумите ви са с няколко бара по-ниско налягане, това може да повлияе на спирането и управлението на автомобила, а рискът от спукване на гума се увеличава. Спукването на гума на магистралата или спукването на гума в пустошта никога не е приятно преживяване. За щастие, надеждна система за наблюдение на налягането в гумите може да ви спаси живота преди да се случи неприятна изненада.

  

0 от 500