fallback

Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?

Опитът на шофьорите в Якутия, които се борят със студа всеки ден, може да бъде много ценен

Българската зима не е нищо. В Якутия температурите стигат до -71 градуса по Целзий, но шофьорите добре знаят как да запалят колите си. Те се борят със студа всекидневно, като опитът им показва как ефективно да подготвите автомобил за ниски температури.

Как да стартирате кола на студено?

В голяма част от Европа през зимата обикновено се отчитат до -10 градуса по Целзий. Дори при такива температури батерията губи до 50 процента от капацитета си, маслото на двигателя се сгъстява, увеличавайки съпротивлението при стартиране, а при дизелите горивото може да замръзне. Въпреки това, в Якутия, където -50 градуса по Целзий е нещо нормално, а рекордът е -71.2 градуса по Целзий, оперативните проблеми са реална заплаха за ежедневното функциониране.

За хората в Сибир колата е инструмент за оцеляване. Най-често те избират японски SUV с бензинови двигатели – например Toyota Land Cruiser или Nissan X-Trail. Причината е проста - бензинът, за разлика от дизела, не утаява парафин, затова не запушва горивния филтър при ниски температури. Дизеловите двигатели изискват допълнителни нагреватели, което увеличава риска от повреда.

Ежедневната експлоатация на превозното средство изисква действия, които на други места биха се считали за крайни, но са единственият начин да се поддържа автомобилът в работно състояние.

Трикове от Сибир – как да подготвите колата си за екстремен студ?

Основното в случая се свежда до едно: да поддържа двигателя и компонентите на температура, която да им позволи да стартират. Най-често използваните решения са:

• изолационно одеяло под капака, задържа топлината и забавя охлаждането на течностите;

• допълнителни прозорци намаляват замъгляването и замръзването на интериора;

• уплътняването на въздухозаборниците предпазва двигателя от засмукване на изключително студен въздух (на много места това не се препоръчва поради риск от прегряване);

• термични покрития за целия автомобил, създават слой изолация;

• автоматични стартери, системи, които стартират двигателя, когато температурата падне под определено ниво, например -10 градуса по Целзий.

Това гарантира, че двигателят никога не се охлажда напълно, позволявайки му да стартира дори след нощ при -50 градуса по Целзий.

Когато колата замръзне напълно, шофьорите използват услугите на компании, които размразяват автомобилите с помощта на топлинни помпи, захранвани с гориво. Процесът отнема до час, преди всички течности да възвърнат правилната си консистенция.

Стартиране на кола на студено – какво работи в Централна и Източна Европа?

Нашият климат не изисква такива радикални действия, но проблеми със стартирането възникват редовно. Най-често използваният метод е даване на ток с кабели, където основното е да се следи да правилното им свързване.

За да избегнете зимни проблеми, си струва да се грижите за работещ и зареден акумулатор, да заредите с зимно гориво (в дизела: антигелови добавки), да смазвате уплътненията, за да предотвратите замръзване, да загрявате нагревните свещи преди стартиране, да избягвате дълго въртене на стартера, да не натоварвате електрическата система веднага след стартиране и да носите кабели.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 дни )
    Колата се държи в отоплен гараж. Ако е навън трябва да се завие с покривало и преди да се пали се слага една печка отдолу под колата, под двигателя загрее всичко за няколко часа и тогава пали без проблем.
  • #3
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Също така си имат електрически нагреватели и дори циркулационни помпи, които се включват в контакта и поддържат двигателя топъл, като няколко минути преди тръгване дори вдигат температурата на двигателя до работната, за да тръгне парното на топло още при палене на двигателя. В Норвегия навсякъде по улиците има такива контакти на улицата. Именно затова им беше лесно преминаването към електромобили.
  • #2
    анонимен ( преди 2 дни )
    1-ви, има и такива,който не гасят автомобила(камиона).
  • #1
    анонимен ( преди 2 дни )
    Руснаците в тези студени области си вкарват колите в отоплени гаражи или ако са навън използват термоодеала и ги подгряват с бензинови горелки за да затоплят предварително картера с маслото,скоростната кутия и въобще целият двигател до положителна температура. Има доста клипове в ютуб и там може да се види.
fallback
Последни