fallback

Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?

Опитът на шофьорите в Якутия, които се борят със студа всеки ден, може да бъде много ценен

Българската зима не е нищо. В Якутия температурите стигат до -71 градуса по Целзий, но шофьорите добре знаят как да запалят колите си. Те се борят със студа всекидневно, като опитът им показва как ефективно да подготвите автомобил за ниски температури.

Как да стартирате кола на студено?

В голяма част от Европа през зимата обикновено се отчитат до -10 градуса по Целзий. Дори при такива температури батерията губи до 50 процента от капацитета си, маслото на двигателя се сгъстява, увеличавайки съпротивлението при стартиране, а при дизелите горивото може да замръзне. Въпреки това, в Якутия, където -50 градуса по Целзий е нещо нормално, а рекордът е -71.2 градуса по Целзий, оперативните проблеми са реална заплаха за ежедневното функциониране.

За хората в Сибир колата е инструмент за оцеляване. Най-често те избират японски SUV с бензинови двигатели – например Toyota Land Cruiser или Nissan X-Trail. Причината е проста - бензинът, за разлика от дизела, не утаява парафин, затова не запушва горивния филтър при ниски температури. Дизеловите двигатели изискват допълнителни нагреватели, което увеличава риска от повреда.

Ежедневната експлоатация на превозното средство изисква действия, които на други места биха се считали за крайни, но са единственият начин да се поддържа автомобилът в работно състояние.

Трикове от Сибир – как да подготвите колата си за екстремен студ?

Основното в случая се свежда до едно: да поддържа двигателя и компонентите на температура, която да им позволи да стартират. Най-често използваните решения са:

• изолационно одеяло под капака, задържа топлината и забавя охлаждането на течностите;

• допълнителни прозорци намаляват замъгляването и замръзването на интериора;

• уплътняването на въздухозаборниците предпазва двигателя от засмукване на изключително студен въздух (на много места това не се препоръчва поради риск от прегряване);

• термични покрития за целия автомобил, създават слой изолация;

• автоматични стартери, системи, които стартират двигателя, когато температурата падне под определено ниво, например -10 градуса по Целзий.

Това гарантира, че двигателят никога не се охлажда напълно, позволявайки му да стартира дори след нощ при -50 градуса по Целзий.

Когато колата замръзне напълно, шофьорите използват услугите на компании, които размразяват автомобилите с помощта на топлинни помпи, захранвани с гориво. Процесът отнема до час, преди всички течности да възвърнат правилната си консистенция.

Стартиране на кола на студено – какво работи в Централна и Източна Европа?

Нашият климат не изисква такива радикални действия, но проблеми със стартирането възникват редовно. Най-често използваният метод е даване на ток с кабели, където основното е да се следи да правилното им свързване.

За да избегнете зимни проблеми, си струва да се грижите за работещ и зареден акумулатор, да заредите с зимно гориво (в дизела: антигелови добавки), да смазвате уплътненията, за да предотвратите замръзване, да загрявате нагревните свещи преди стартиране, да избягвате дълго въртене на стартера, да не натоварвате електрическата система веднага след стартиране и да носите кабели.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 14 часа )
    До 7,гледах руснаци тестваха Нисан Лайф на север но температурата бе сравнително висока по техни думи беше минус 20 и пробега им бе около 100 км.Което за там е нищо иначе изтъкваха удобствата,че включваш и ти е топло,но с този мижав пробег не стават за там. Преходите от едно място до друго са над 100 км,така,че с електричката в рамките на града и търсиш шнура с токя да я включиш,че ша станеш на шушулка за нула време.
  • #13
    Хаха ( преди 18 часа )
    Новите измислици на психотрола,подгревни системи и циркулационни помпи.В Сибир двигателя работи денонощно,не се гаси само се долива гориво.
  • #12
    Скъсани боксерки ( преди 19 часа )
    Всички нормални коли за Западния Север, не за руския, имат допълнителни предстартови подгревни системи. В картера, в охладителната система, в горивната система...Аман от зарульомски съвети за аборигени!
  • #11
    анонимен ( преди 1 ден )
    Номер 9, масово електрички има в Норвегия и Дания. За Исландия не съм гледал, но да кажеш, че в Сибир са масово на електрички...?!?!? Те там още са с ГАЗ-ка(виетнамка) и ЗИЛ! Номер 7, ти били развивал клеми на акумулатор, че да го прибереш у вас при -70?
  • #10
    Хаха ( преди 1 ден )
    Тесла се пали от раз.
  • #9
    До 8 ( преди 1 ден )
    Точно за "руския" далечен север съм написал, масово минаха на електрички. Ако за вас далечния север е Норвегия или Дания, предполагам, че се намирате в едни други географски места :), щом те са по-далече от северните части на Русия.
  • #8
    анонимен ( преди 1 ден )
    7-ми , как си с географията? Петърчо "пише" за руския север, не за Норвегия или Дания:)
  • #7
    анонимен ( преди 1 ден )
    Статията е писана по информация от преди няколко години. За да не ви промиват мозъците разни блогъри и журналисти, просто изгледайте съвременен филм за далечния север. Към момента масово минаха на електрички, експлоатацията е по-лесна и удобна. Прибира се човека, включва си кабела към колата и това е. Спокойно си стоят на улицата колите. Преди работеха непрекъснато, завиваха ги и подобни. Ако са за по-дълго, трябва и гориво да се долива, Сега всичко това отпадна.
  • #6
    до долния ( преди 1 ден )
    Бензина няма проблеми дизеловите бо клуци нямат запалване.
  • #5
    анонимен ( преди 1 ден )
    И акумулатора може да се свали и да се прибере на топло.
fallback
Последни