fallback

Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват

Модели като BMW 3-Series и Mercedes-Benz C-Class губят позиции пред SUV, но има и други причини

Европейските производители на премиум автомобили се сблъскват с трудни условия, а сегментът, който те класифицират като луксозни „средноразмерни седани’’, понася най-големия удар. Тези модели падат надолу в класациите за продажби, тъй като предпочитанията на потребителите се променят и това се оказва проблем за водещи марки като BMW, Audi и Mercedes.

Всички модели, с изключение на новите, записват спад

Продажбите в категорията „премиум средноразмерни седани’’ спаднаха с 19 процента през първите десет месеца на 2025, достигайки 241 096 броя. BMW 3-Series все още води в сегмента, но не успява да избегне спада. Регистрациите на модела са намалели с тревожни 23 процента спрямо предходната година, като вече са общо 60 237 единици.

Новото на пазара Audi A5, което заменя предишното А4, е на второ място с 53 483 продадени бройки, като това един от поводите за гордост на производителя на модела. Същото обаче не може да се каже за неговите конкуренти, сочат данните на Dataforce, публикувани от Autonews Europe.

Те показват, че показват, че Mercedes-Benz е продал с 14 процента по-малко C-Class тази година, като обемът е спаднал до 41 335. Изцяло електрическият i4 на BMW също записва леко намаление – с 1,6 процента до 36 982 броя.

Най-продаваните премиум компакт седани в Европа за периода януари-октомври 2025:

BMW 3-Series - 60 237 продажби, -23% спрямо 2024

Audi A5 - 53 483 продажби, нов модел

Mercedes-Benz C-Class - 41 355 продажби, -14% спрямо 2024

BMW i4 - 36 982 продажби, -1.6% спрямо 2024

Volvo S60/V60 - 16 476 продажби, -35% спрямо 2024

Polestar2 - 14 099 продажби, -26% спрямо 2024

BMW 4-Series - 10 081 продажби, -12% спрямо 2024

Audi 4 - 3467 продажби, -94% спрямо 2024

Alfa Romeo Giulia - 2825 продажби, -20% спрямо 2024

DS No8 - 798 продажби, нов модел

Големият проблем в случая не е сравнително малката наличност на модели от този клас, а това, че клиентите се насочват към други сегменти. Отчита се, например, силно търсене на средноразмерни SUV, включително такива с опции за plug-in хибридна задвижваща система като BYD Seal U.

Идват нови предложения, които могат да стабилизират сегмента

Някои автомобилни производители залагат на електрификация, за да обърнат съдбата на сегмента. BMW разработва следващото поколение 3-Series, което ще се предлага както с вътрешно горене, така и в електрическа версия. Очаква се електромобилът да носи емблемата i3, ще използва технологии от предстоящия iX3. Това включва по-ефективна задвижваща система и подобрен пробег, което го прави ключов продукт в електрическата стратегия на BMW.

Mercedes следва подобен път със следващото поколение C-Class, което се очаква да пристигне догодина. Предстоящата електрическа версия ще споделя основите си с новия GLC SUV, което насочва към по-мащабируем и ориентиран към електромобилите платформен подход.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 16 часа )
    Хората искат SUV, неизвестно защо. Всъщност известно - като седнат в Тойота Айго Х си мислят, че карат Хамър. Единствения смисъл от СУВ е, че вече и в Германия пътищата са взели да стават на места като при нас, та като е повдигнато, по-трудно му се дере търбуха. Иначе аз не виждам никакви предимства на СУВ пред седаните, особено естетически.
  • #9
    анонимен ( преди 22 часа )
    Вдигнаха им двойно цените, сега защо не се купуват?! Ами Шкода Октавия, Тойота Корола и Тойота Камри ги купуват, явно не е проблема в това, че са седани!
  • #8
    анонимен ( преди 1 ден )
    Лично аз карам седан, харесва ми този вид коли, оня ден влязох в новата фронтера/панда/С3, голямо дърво с два екрана дето стоят като подарени, пластмаса от тази на дачия.
  • #7
    Ами вече няма малки ( преди 1 ден )
    Последната Джета е 4 метра и 70 см дълга и е най-малкият седан на VW, докато Тайго е 4 метра и 27 сантиметра дълъг. А има и още по-малък SUV T-cross който е около 4 метра.За в града ако ми трябва нещо практично едно свръх дълго комби или седан просто не пасва. Но хечбек - да. Може би хечбеците не се продават толкова, защото на цена са като малките SUV.
  • #6
    Много се дълги ( преди 1 ден )
    Има една причина за това - седаните са много дълги, докато кросовъри има и по-късно, например VW Taigo. И като са по-ниски, а вече и дебели и издути паркирането в ад. Скоро не съм виждал седан с дължина 4 метра и половина.
  • #5
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 ден )
    И за да не съм съвсем голословен ето и малко актуални сведения по този въпрос: Общата информация за ЕВР0-автомобилен пазар за този п/д сочи недвусмислено, че фирмата GENESiS отбелязва як ръст на продажбите в Европа, Австралия и Кенъда с около 20% през настоящата 2025 год. Този водещ авто-премиум и луксозен бранд се е фокусирал основно в/у продажбите на електроавтомобили (EV),к. формират около 80% от продажбите
  • #4
    анонимен ( преди 1 ден )
    Кое е това което може да се натовари в един Кашкай например но не може да се натовари в една да кажем Октавия, А ако тази Октавия е комби тогава ще натовари и Кашкая заедно с багажа му, а тя не е голям седан!
  • #3
    анонимен ( преди 1 ден )
    Вероятно всички ще се срещнат по средата. Седаните стават по-високи заради батериите, а СУВ ставт по-ниски за по-добра ефективност. Вече има някой модели, които е трудно да се каже какви са точно.
  • #2
    немоа ( преди 1 ден )
    не са практични - в СУВ-а може да си натовариш кучета, покупки и зарзават, шкафове за вилата и прочее, колела на децата, колички, докато седана е бизнес кола - за пътуване , а не влачене и удобство. Като цяло хечбека и СУВовете са бъдещето, може би и някоя революция на минивановете.
  • #1
    Car guy ( преди 1 ден )
    Високи цени, спадащо качество и комплекси да гледаш от високо. А и не е само това. От континент на хечбеците и комбитата, които ако трябва да сме честни са най-практичните и адекватни автомобили за нашите ширини, Европа става континент на безформените и безлични SUV-та.
fallback
Последни