IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW

Неговият VR6 дава начало на безумието, довело до създаването на Bugatti Veyron

Volkswagen Golf IV (1997 – 2003) е истински народен автомобил. Здрав, надежден и навсякъде по пътищата. Всички го познаваме в най-масовите му версии – 1.9 TDI или 1.4/1.6 бензин. Но малцина са наясно с един скрит инженерeн шедьовър, който се крие в родословието на тази скромна немска машина.


VW Golf


Докато милиони шофьори се наслаждаваха на ежедневния си превоз, инженерите на Volkswagen използваха платформата на Golf IV като таен полигон за абсурдно мощни и комплексни задвижвания. Най-известната "гореща" версия на четворката е, разбира се, R32. Със своя 3.2-литров VR6 двигател, 241 к.с., двойно предаване 4Motion и звучен ауспух, той се превърна в легенда. Хората го обичат, защото той е върхът на масовата платформа.

Но зад кулисите, инженерите са се подготвяли за нещо много по-налудничаво. Платформата, която поддържаше популярен семеен дизел, се е използвала за разработка на двигатели, предназначени за... Bugatti Veyron!  Малко известният факт е, че именно архитектурата на Golf IV е послужила като основа за тестване и рафиниране на уникалната W-конфигурация на двигателите на Volkswagen Group.

През този период VW работи върху създаването на:

W8 двигател: Този осемцилиндров агрегат – по същество два VR4 двигателя, събрани в общ картер – беше успешно внедрен в лимузината VW Passat B5. Моделът на масовия бранд изведнъж получи сърце, което никога не бихте очаквали да намерите под неговия капак.

W12 двигател: Ето къде става наистина интересно! VW разработваха своя W12 (два свързани VR6 двигателя), за да го използват в луксозни машини като Audi A8, VW Phaeton и Bentley Continental GT. И къде мислите, че са тествали тази мощ?

Въпреки че никога не влиза в серийно производство, VW създава работен прототип, базиран на Golf IV, за да тества изключителната силова група. Този Golf IV е служил като муле за носене на най-мощния двигател в историята на марката, доказвайки абсурдната здравина и инженерния потенциал на неговата платформа.

Този малко известен детайл превръща всеки употребяван Golf IV в нещо повече от евтин транспорт. Той е тих свидетел на една от най-смелите и успешни двигателни разработки в историята на автомобилостроенето, която по-късно захрани едни от най-скъпите и бързи коли в света, включително легендарния Bugatti Veyron.

Първоначално хиперколата е трябвало за получи W18 двигател, който по същество представлява три цилиндрови блока Golf VR6, свързани под ъгъл от 60 градуса. Тази конструкция обаче се превръща в двигател W16 с четири турбини, където се използват два V8, разположени на 90 градуса един към друг, с цилиндрови блокове, разделени на 15 градуса.

Така че, следващия път, когато видите един обикновен Golf IV на улицата, помнете: неговата архитектура е била достатъчно добра, за да понесе товара на 12-цилиндровата мощ и да положи основите на W-двигателите, променяйки завинаги представата за луксозно и високопроизводително шофиране.

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    шак ( преди 29 минути )
    Къде го тоя Голф 4 с W12? Нема такъв. VR6 се появява при Голф 3 и Пасат Б3, за да ги направи по-премиум предложения, във времето когато двигателя е определял възприемането към автомобила, а не телевизорите както сега.Голф с w12 има ама не 4-ка, а 5-ца.