IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога са изобретени електрическите прозорци

През годините системата среща много проблеми, преди да се усъвършенства

Появили се през 40-те години на миналия век, първите електрически прозорци в автомобилите са претърпели значителна еволюция до днес.

 
електрически прозорци  
 
Докато нашите съвременни автомобили са пълни с екрани и помощни средства за шофиране, трудно е да си представим, че някои банални технологии са се появили преди повече от 80 години. Например, електрическите прозорци изглеждат неразделна част от нашия комфорт в автомобила. Въпреки това, тяхната история е започнала преди много време.

Първите опити на Packard през 1941 година

За да разберем тази иновация, трябва да се върнем назад във времето до 1941. Марката Packard, синоним на американски лукс, представи своя Custom Super Eight 180 Touring Sedan. Става дума за внушителен модел, който за времето си се отличава с изключителна техническа изтънченост. Под капака му се криеше особено добре изработен осемцилиндров редови двигател. Но истинската революция се криеше във вратите с първите серийно монтирани електрически прозорци.

Системата, разработена от Packard, все още не беше електрическа в съвременния смисъл на думата. Всъщност тя се основаваше на сложен хидравличен механизъм. Той се задвижваше от електрическа помпа, която захранваше цилиндри, вградени във вратите. Първоначално тази архитектура беше предназначена за управление на други моторизирани аксесоари, като сгъваеми твърди покриви и седалки с електрическо регулиране. Прилагането ѝ за управление на прозорците беше малко постижение.

Въпреки своята гениалност, устройството на Packard страдаше от сериозна липса на надеждност. По това време собствениците редовно съобщаваха за загуба на налягане, изтичане на течност и внезапно неизправни прозорци. Но както често се случва в автомобилната индустрия, един недостатък никога не е попречил на една иновация да се наложи. В крайна сметка тази първа система вдъхнови технологична надпревара между производителите.

Истинските електрически прозорци са създадени от Chrysler 

През 1941 Ford също въвежда електрически прозорци в лимузините Lincoln Custom и 7-местните седани, но и тук се използва хидравлична система, вдъхновена от Packard. Едва през 1951 електрическите прозорци придобиват съвременния си вид. През същата година Chrysler пуска на пазара модела Imperial, първият автомобил, предлагащ 100% електрическа система за всички прозорци.

 
Chrysler Imperial  
 

Електромоторите, разположени във вратите, направиха използването им по-надеждно, по-компактно и много по-издръжливо от хидравличните системи. Нещо повече, същата тази архитектура послужи като основа за всички производители, което доведе до системите, които познаваме днес.

В днешно време електрическите стъкла често се смятат за просто удобство . Но в действителност те разказват завладяващата история на технологична еволюция, родена от амбицията да се направи автомобилът по-практичен и изискан. Накратко, тази система съществува от десетилетия, без да спира да се усъвършенства.
  
  

0 от 500