fallback

Lexus LFA се завърна като... електромобил

Концептуалният модел изглежда готов за серийно производство

Lexus LFA е една от най-забележителните суперколи в историята, като нейното производство продължи само 2 години - от 2010 до 2012, а общият тираж беше от едва 500 бройки. Оттогава феновете се молят за завръщането на модела и то вече е факт.

Луксозната марка на Toyota представи LFA Concept - първият Lexus, който носи емблема LFA от 2012. насам. Както става ясно от името - концепция, този автомобил не е готов за производство. А още по-разочароващо е какво се крие под капака. Или по-точно липсата му.

Оригиналната суперкола разчиташе на страхотно звучащ V10 с червена линия от 9 500 оборота в минута, разработен от Yamaha. Него вече го няма, като е заменен от батерии. Новият LFA е изцяло електрически, като от Lexus не разкриват подробности за производителността или конфигурацията на батериите.

Компанията се опитва да оправдаe електрическата си задвижваща система, заявявайки: „Името LFA не е ограничено само за превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Той символизира превозно средство с технологии, които инженерите трябва да запазят и предадат на следващото поколение."

Все пак има някои подробности за суперколата. Тя е изградена около ново леко, високо-твърдо алуминиево шаси. То е същото, което дебютира и днес при серийните състезателни автомобили Toyota GR GT и GT3. Само че моделът Toyota получава хибрид с V8 с двойно турбо, а не батерии.

Визуално новият LFA изглежда почти идентичен със Sport Concept, който се появи по-рано тази година в Монтерей. Панелите на купето са почти същите, с няколко дребни корекции тук-там, които го правят да изглежда по-готов за производство. Като се има предвид, че не се е променило много (или освен името), има основания да се смята, че предстоящата продукционна версия няма да се отклони много от тази крайна концепция.

Като размери концепцията LFA е с дължина 4690 мм, широчина - 2040 мм и междуосие 2725 мм). В същото време интериорът се отличава с агресивни детайли, които обгръщат шофьора. На мястото на тактилен инструментален панел има група екрани, без централен инфотейнмънт екран.

Още снимки на новия Lexus LFA – вижте в галерията:

fallback
  • #11
    до рукоделието ( преди 3 часа )
    За сравнение, LaFerrari (500 бройки тираж) е скочила от 1,5 млн. (2,15 инфл. изгладени) на 5 млн. за същото време. Между другото, производствената цена на ЛФА е била 750 000 долара (1,075 млн. инфл. изгладени) - продавали са я на двойна загуба, и пак никой не искаше да ги купи. Дори в момента се продава под производствената си цена.
  • #10
    до рукоделието ( преди 3 часа )
    Както винаги, мнението ти е двойно и тройно лъжливо. 375 000 е първоначалната БАЗОВА цена. Малко вероятно е много бройки да са продадени на нея. Нека сложим средна цена 450 000. За последните няколко години, медианата на продажбите е 800 000, а не милион. ОБАЧЕ! 450 000 през 2012 се равняват на 645 000 днешни пари, защото има нещо, наречено инфлация. За 13 г, 24% растеж. Под 2% годишно. Не е особено умна инвестиция. Да не говорим, че растежът е изяден от разходите по съхранение и поддръжка.
  • #9
    РУК ( преди 4 часа )
    До 6 - такава ли била работата? Затова сега цената им втора ръка е 1 000 000 долара! Защото 220бр стоят непродадени? Хайде намери ми един от тия непродадените или даже и втора ръка да е, на оригиналната цена от 370 000 долара, може ли, може ли? Даже два, три да ми намериш, ще ги купя! Тия смотаните Лексуси за пенсионери рентиер.
  • #8
    Антитрол ( преди 5 часа )
    "Антиелектрика ( преди 2 часа )Какво се връзвате на биполярния? Тоя е тотален наркоман - имаше мнения към полунощ, после в 3 часа през нощта и след това към 7 часа сутринта. Повече няма какво да се добави към диагнозата му." По-добре диагноза БЕЗСЪНИЕ, отколкото като твоята ПСИХОПАТИЯ
  • #7
    Антитрол ( преди 5 часа )
    Познах!
  • #6
    до 4 ( преди 6 часа )
    Затова ли Лескункс успя да продаде около 280 от 500-те произведени оригинални ЛФА? Нали искаха голям шумен двигател? Нещо не ти е издържана теорията. Богатите искат име и престиж. Кескункс има реномето на кола за сенилни пенсионирани рентиети.
  • #5
    Антиелектрика ( преди 8 часа )
    Какво се връзвате на биполярния? Тоя е тотален наркоман - имаше мнения към полунощ, после в 3 часа през нощта и след това към 7 часа сутринта. Повече няма какво да се добави към диагнозата му.
  • #4
    Пропов ( преди 9 часа )
    Да го duhat!!!Мате Римац каза истината в прав текст - няма пазар за супер коли на ток. Богаташите си искат големия шумен двигател, та да ги чуят и видят като идват и като тръгват, а и за техен си собствен кеф вероятно. Да се знае къде са си дали парите. Тия EV само съскат като... спукан балон!
  • #3
    РУК ( преди 9 часа )
    Една статия по-нагоре е новата изцяло бензинова супер тойота бе кретеноиде! Какъв път на индустрията показва с нея Тойота?!? Не че много много асимилираш прочетеното, но и това което асимилираш, го правиш като дяволя, евангелието
  • #2
    РУК ( преди 9 часа )
    Хехехе дизловия електрик няма спиране! Тойота просто показва, че ще предлага добри коли с всякакво задвижване! Нещо което винаги са казвали, че ще правят когато пазара има нужда от това! Ако бяха слушали твоите съвети да се мъчат само на електрички с появата не тесла, днес щяха да са на дереджето на Нисан! А не да продължават да чупят рекорди по продажби!
fallback
Последни