Айртон Сена има много легендарни моменти в дългогодишната си кариера, но може би най-запомнящият се настъпи по време на състезанието в Бразилия през 1991 г. Това беше състезанието, в което победата му убягваше въпреки седемте години в спорта и двете шампионски титли в актива му.
Тази година Сена с McLaren стартира от полпозиция, но през по-голямата част от състезанието бе преследван от Найджъл Мeнсъл с Williams. Спукана гума и проблеми със скоростната кутия не позволиха на англичанина да го настигне, но с оставащи само 10 обиколки Сена все още беше в опасност. Неговата скоростна кутия се повреди и колата постепенно губеше трета, четвърта и пета предавка.
Не само това, но и започна да вали силно. С останали само няколко обиколки, Сена успя да задържи своя McLaren на първо място и да го кара бавно по хлъзгавата писта „Интерлагос'', докато Рикардо Патрезе с Williams се приближаваше бързо. Легендарният бразилец все пак задържа Патрезе и финишира на първо място.
Радостните викове на Сена по радиото, смесица от екстаз и освобождение. Тълпата, която скача в унисон, докато местният им герой най-накрая печели победата. Усилията на Сена да запази лидерството бяха толкова брутални, че медицинският екип трябваше да му помогне да излезе от колата и той видимо се мъчеше да вдигне трофея на подиума. Тази победа остава един от най-емоционалните моменти в историята на Ф1.
Още по-забележително е фактът, че именно колата, която, въпреки проблемите със скоростната кутия, донесе победата на Сена, е пусната за продажба. Това е шаси номер едно на McLaren MP4/6 от 1991, с което Сена спечели третата си и последна титла през същата година, и последната кола от Формула 1, спечелила шампионата с V12 двигател и ръчна скоростна кутия с H-образна схема.
Това не е една от онези продажби на болиди от Формула 1, които са само празни шасита. Преди да бъде продаден за последен път през 2020, е подложен на пълна ревизия, връщайки си мощния 3,5-литров V12 обратно в състояние, готово за състезания. След продажбата болидът ще бъде стриктно прегледан, за да може да бъде пуснат в движение, ако новият му собственик пожелае.
Не е изненадващо, че новият собственик ще трябва да разполага с много дълбоки джобове. Експерти оценяват машината на цената между 20 и 25 милиона лева. Ако тя достигне горната граница на този диапазон, колата ще се нареди сред най-скъпите болиди от Формула 1, които някога са били продадени публично. Всъщност това не би трябвало да е голяма изненада.


0