IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо все повече хора инвестират в класически автомобили

Ето пет модела, в които си заслужава да се вложат пари

Пазарът на класически автомобили расте стабилно всяка година – с около 8-10% годишно, което е доста добро постижение на фона на отрицателния темп на растеж на продажбите на нови коли. Защо обаче се случва това, въпреки че икономическата обстановка по света се влошава, а средната класа - намалява?


класика


1. Хората все още разполагаем доход

Изследванията показват, че в САЩ, например, където е най-големият пазар на класически коли, средната класа все още съставлява над 50% от населението. Това означава, че много хора имат доходи, позволяващи им да харчат за скъпи хобита като ски, гмуркане, летене или колекциониране на коли.

2. По-лесно от всякога е да си купиш класика

Намирането на колата, за която копнеете от десетилетия, вече е много лесно – отнема по-малко от минути в интернет. Lotus Elise от 1999 година струва малко над 50 000 долара, а Mazda MX-5 Miata от първо поколение с 80 000 км пробег се намира за 10 000 долара. Освен това самото пазаруване е по-лесно.

3. Достъпни автомобили с историческо значение

90-те и началото на 2000-те бяха страхотно време за автомобилната индустрия. Има много исторически значими автомобили, произведени в големи количества и достъпни. Примери са първите Mazda Miata, Ford Mustang, BMW M3 и M5, Toyota MR2, Subaru Impreza и Mitsubishi Evo, Mazda RX-7, Dodge Viper и много други.


Dodge Viper


Има и още нещо – хората все по-малко се интересуват от числа, тъй като искат да си купят преживяване. Tesla Cybertruck вдига 100 км/ч за 2,9 секунди и в сравнение с него първото поколение на Viper, което се нуждае от 4,6 секунди, изглежда като охлюв. Със сигурност обаче повече хора предпочитат аналоговия автомобил с 8,0-литров V10, отколкото електрически пикап. Още повече, че Viper вече е забранен в почти цял свят, докато Tesla ще бъде налична и след 5 години.

Други уникални преживявания включват шофиране на първата Miata и на VW Golf MK1, който е правен преди въвеждането на електронните системи за безопасност. А ако сте готови да похарчите 50 000 долара за класика от миналото, следващите 5 автомобила са за вас. Само имайте предвид, че класическите коли са яма за пари, така че не е добре да ги използвате в ежедневието.


Пет класики, в които да инвестирате (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Хахах, били яма за пари?! А новите не са ли? Да, ама тия 20 годишните (особено американските) имат по малко и по евтини проблеми от нова кола (дори нов Опел Корса) след 5 години. А и новите след 5 години колко цена ще задържат?! След 7, 8 години трябва ти да плащаш да я вземат и да я закарат до моргата, щото ще е умряла някъде на улицата. Дайте ми един Корвет, Мустанг или е39 М5, пък аз ще ви подаря нов Хуйдай или Киа, пък да се видим и да поприказваме пак след 5 години.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Ама как така не инвестират в 10-15 годишни Тесли? Тези хора не са ли ходили до лудницата в Пешера, да се срещнат с местния Нострадамус, че си дават парите за дърти ДВГ-та?!
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    не е умно ( преди 2 седмици )
    Повечето стари бракми без доказана на официални документи от официални сервизи и пълна история и с изключително малък пробег не струват и желязото по тях и който си мисли, че става инвеститор жестоко се лъже. Колата е яма за пари и едно от най-лошите финансови решения/грешки на съвременния човек.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    на балканите само класики се карат с доказана история от първи собственик дядо и баба които си дъжат автомобилите в гаражи пълни с инертен газ и затова цената е на 10 процента от първоначалната и с целогодишни промоции от автокъщите и 50-100 процента намаления от километража