Land Rover представи екстремния Defender Dakar D7-X. Този SUV, задвижван от мощен V8 двигател, е проектиран за трудни офроуд условия. Компанията нарича тази модификация своя най-добър и най-способен всъдеход досега.

Както подсказва името, новият Land Rover Defender е създаден специално за рали Дакар, което започва на 3 януари в Саудитска Арабия. Четиринадесеткратният победител в състезанието Стефан Петерханзел ще бъде зад волана на един от трите всъдехода. SUV-ът ще се състезава в новия клас Stock - автомобили, най-близки до серийните модели.
Състезателният автомобил е базиран на наточения Defender Octa с 4,4-литров V8 двигател с два турбокомпресора и мощност 635 конски сили. За шофирането в пустинята двигателят е получил подсилена охладителна система и специален режим Flight Mode за бързо преминаване през пясъчни дюни.
Инсталиран е и голям резервоар за гориво с обем 550 литра, достатъчен за 800 км бързо шофиране извън пътя. Забележително е, че автомобилът може да работи с екологично чисто синтетично гориво. Окачването е оборудвано с нови, подсилени амортисьори Bilstein.

Новият Defender Dakar D7-X се отличава с допълнителните си въздухозаборници, шнорхел и 35-инчови офроуд гуми, които изискват разширения на калниците. Автомобилът също така разполага и с допълнителни фарове и подсилена защита на дъното. Освен това е боядисан в пустинен камуфлажен цвят.
Интериорът на Defender OCTA е лишен от облицовки и шумоизолация, но сега разполага със спортни предни седалки и предпазна клетка. Навигаторът вече ще разполага два големи дисплея. Задните седалки са премахнати, освобождавайки място за резервни гуми и 8-литрова бутилка с вода.
Още снимки на модела - в галерията:

