Японският производител Toyota подготвя най-значителния ремонт на продуктовата си стратегия от десетилетия - флагманските модели вече ще се актуализират на всеки девет години.
По този начин компанията се отдалечава от традиционния пет- или дори седемгодишен цикъл, като се фокусира върху стабилни продажби, намален недостиг и повишени остатъчни стойности. Този ход се обяснява с факта, че търсенето на популярни модели – от RAV4 до Land Cruiser, остава високо, а опашките за доставки се простират с месеци и дори години.
Toyota променя и ценовата си политика - вместо планирани намаления на цените в края на жизнения цикъл на модела, производителят ще определя гъвкаво цените на едро, в зависимост от пазарното търсене, а не от възрастта на автомобила. Това би трябвало да стабилизира продажбите и да поддържа пазарните стойности на употребяваните автомобили.
Ключ към тази стратегия е преходът към софтуерно дефинирани превозни средства. Toyota разчита на редовни актуализации „по въздуха“, които ѝ позволяват да добавя нови функции, да подобрява интерфейса, да разширява възможностите на системите за подпомагане на водача и дори да регулира динамиката на автомобила без смяна на поколенията.
Благодарение на дигиталните подобрения, моделът ще остане актуален по-дълго и производителят ще може да пуска скъпи нови платформи по-рядко. За купувачите това означава по-стабилни цени и намален риск от получаване на „остаряла“ кола веднага след доставката.