fallback

Защо колите нов внос от Европа гният

Няколко критични зони трябва да бъдат проверени внимателно

Когато избираме автомобил втора употреба, погледът ни е насочен предимно към двигателя, скоростната кутия и пробега. Но под лъскавата боя се крие един невидим враг, който може да обезцени машината по-бързо от всяка механична повреда – корозията или, както я наричаме у нас, ръждата. Тя е особено агресивна за европейските модели, които често са били експлоатирани в страни със солено третиране на пътищата през зимата.

За разлика от Япония, където климатът е по-мек, или Южните щати, където пътищата не се третират със сол, Централна и Северна Европа използват огромни количества агресивни соли за борба с леда. Тези химикали проникват в най-малките драскотини и пукнатини по шасито и каросерията, като ускоряват окисляването многократно. Дори най-устойчивите марки не са напълно имунизирани, особено след първите 8-10 години на експлоатация.

Критичните точки за инспекция

Има няколко критични зони, които е задължително да бъдат проверени при покупка на употребяван автомобил, тъй като те са най-уязвими към скрита корозия:

Носещи елементи на шасито и праговете

Това е жизненоважната структура на автомобила. Ръждата по праговете (отвътре, под пластмасовите капаци) и по носещите греди на шасито може да компрометира безопасността и да направи автомобила негоден за преглед. При VW Passat или по-стари Audi A4/A6, този проблем е често срещан.

Задни вежди и подкалници

Тази зона страда заради събирането на мръсотия, кал и влага, които остават трайно зад пластмасовите подкалници. Често външно колата изглежда добре, но под подкалника металът е изгнил напълно. Това е често срещан дефект при Opel Astra и някои модели на Ford Focus.

Резервоар за гориво и спирачни тръбички

При по-стари немски и френски автомобили, изложените на солта метални тръбички на спирачната система (които минават под купето) могат да ръждясат до степен на опасност. Също така, основата на резервоара за гориво (ако е метален) е сериозна рискова зона.

Болтове и стойки на окачването

Корозията на болтовете и точките на закрепване на амортисьорите и стабилизиращите щанги може да превърне всеки дребен ремонт на окачването в часове борба с ръждясали елементи или дори да доведе до счупване на монтажната стойка.

Урокът: Гледайте под полата

По-новите автомобили често имат по-добра антикорозионна защита от завода, но при моделите отпреди 2015 година и по-стари, скритата ръжда е тихият убиец. В България този проблем е критичен – автомобили, внесени от Австрия, Германия или Швейцария, могат да изглеждат запазени козметично, но да крият тежка корозия под купето. Затова, преди покупка, прегледът на подемник е абсолютно задължителен, тъй като спасява от непоправима грешка.

fallback
  • #5
    бим ( преди 1 седмица )
    Ръждата е компютърно генериран вирус и е много заразна.
  • #4
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Колит до произведени до около 1995-та наистина ръждясваха. От тогава насам (освен ако не е удряна) нямаше големи проблеми. За мен кола на 15-20 години е нормално да ръждяса тук там. По 30 години ли искате да ги карате тея коли. Купуваш кола на 1-2 години на до 30х км караш до 8-9 или 150 х и продаваш. За последните 20 години не съм имал грижи следвайки този принцип. Нито с ражда нито с механика.
  • #3
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Япония е на второ място по сняг, след Канада. Русия е на трето. Но автора на статията пише, че Япония е с мек климат, за разлика от Европа. Срам!
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Твърденията, че на Запад се ползват много агресивни соли през зимата не е много вярно. Вече намаляват ползването на сол с оглед на екологията за да не попадат после тези соли в почвата. Където могат, гледат да минат само с пясък и ситен чакъл.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Бих взел втора ръка "нашенско", от първи собственик. Има добри предложения на поносимо завишени цени. Не знам дали съм прав, но по-добре някой лев отгоре отколкото постегната тоталка за 15ка, от автокъща.
fallback
Последни