IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова идея от Китай спъва бързото ускорение на автомобила

Колите ще вдигат 100 км/ч при потегляне, след което ще се включва ограничител

Никой не се съмнява, че асистентите за шофиране (ADAS) трябва да направят автомобилите по-безопасни, но те има и някои отрицателни страни, като например по-високата им цена. Пример за това е предупреждението за ограничение на скоростта – досаден сигнал, който се активира всеки път, когато шофьорът превиши лимита на даден участък от пътя.


BYD Yangwang


В Китай обаче искат да отидат по-далеч и искат всичките им превозни средства, особено електрическите, да преминава в нещо като режим „Еко’’, когато потеглят и ускорят до 100 км/ч. При това времето за достигане на тази скорост също ще бъде регламентирано.

Противоречивото предложение на Пекин

Представете си, че когато запалите колата си, ще ви отнеме 5 секунди, за да достигнете поне 100 км/ч. Независимо дали шофирате спортен или електрически автомобил с висок въртящ момент, всеки път, по подразбиране, вашата кола ще има подобно ограничение. И точно като при споменатите ADAS, ако искате автомобилът да възстанови пълната си производителност, трябва да деактивирате тази функция всеки път, когато се качите в колата.

Точно това Китай иска да внедри в новите си автомобили, като властите обсъждат проект на наредба, наречена „Технически спецификации за моторни превозни средства, движещи се по пътя’’. В нея е включен раздел, който гласи: „След всяко стартиране/потегляне на пътнически превозно средство (с изключение на автоматичното стартиране и спиране на двигателя) превозното средство трябва да бъде в състояние, при което времето за ускорение от 100 км/ч е не по-малко от 5 секунди."

Идеята на новата мярка е повишаване на безопасността

Тази мярка има причина - популяризирането на електрическите автомобили означава, че много шофьори вече имат превозни средства с висок капацитет на ускорение. Двигателите на тези превозни средства имат незабавен въртящ момент, който се превръща в директна реакция веднага щом натиснете е педала на газта.


Xiaomi SU7 Ultra


Китайското правителство обаче обмисля прилагането на тази мярка за всякакви задвижвания, включително двигатели с вътрешно горене. Именно софтуерът на автомобила ще регулира капацитета на ускорение, за да се избегнат внезапните ускорения, характерни за електрическите и спортните автомобили.

Режимът за ограничаване на производителността по подразбиране при стартиране може да работи подобно на Eco настройката за ограничаване на мощността, която се намира в повечето електромобили, управлявана изцяло чрез софтуер. Шофьорите все още могат да превключват към по-бърз режим, въпреки че ще трябва да повтарят процеса всеки път, когато включат колата.

В Европа действа донякъде подобно правило, което изисква автомобилите да разполагат с функция за предупреждение за ограничения на скоростта. Тази система обаче само предупреждава, но не ограничава. Ако новото правило бъде одобрено, то ще засегне всички леки автомобили в Китай, в това число и суперколи като Xiaomi SU7 Ultra (1,98 секунди до 100 км/ч), Zeekr 001 FR (2,02 секунди), Tesla Model S Plaid (2,1 секунди) и BYD Yangwang U9 (2,36 секунди).


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А за разлика от тебе аз виждам както предимствата така и недостатъците на всяко едно нещо. Не съм сектант който да вижда само предимства в една технология, строй, държава или човек и само недостатъци на другите държави, технологии строеве и хора. Аз не съм дихотомик като тебе и виждам нюансите. Мога за две минути да те похваля в едната статия, а да те поправя в другата без да изпадам в емоционални състояния като тебе всеки път като ме видиш ника, без значение какво точно съм написал.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Така е. Твоят прочет винаги е различен от реалността. В предишната тема реши че са забранили шофирането с един цензура, А сега решаваш че са забранили ускорението за под пет секунди. Точно както реши че ще произвеждат водородни автомобили през следващата петилетка и ще забраняват електромобилите, а после псуваш всеки който ти каже че не си разбрал статията или какво ти е казал. Давай със псувните. Към мен и към китайците и хвали забраните на Европа, защото са по демократични забрани
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Така е психотролчо, когато на крепостници им дадат право от 1,5 атмосферен бензин с 100 коня да се качат на електрички с 500 коня, започва естествения подбор. Няма нищо по нормално в Китай от това партията да ти ограничи ускорението и скоростта. Все пак това е народ който е свикнал партията да им казва колко деца да имат, че и да им прави децата. И ти си най-отявления фен на този строй.Но нямаш топки да отидеш там даже на ексглокзия,какво остава да поработиш и живееш в прекрасния Китай!
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Особено опасни стават онези които бъркат газта и спирачката. Един беше минал няколко кръстовища натискайки пълна газ, докато си мислел че натиска спирачката и беше изпоблъскал сума ти народ. А клиповете показваха, че стоповете въобще не светят. Присветкаха единствено, когато се опитвал "да помпи спирачката", защото по регламент при регенеративно спиране светват стоповете.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Лю Лин ( преди 1 месец )
    Явно и китайските Су Лю и Пу Лю са джигити като нашите, достъпа до зашеметяващо и опасно бързи автомобили вече в електрическата ера е супер лесен и евтин сравнен с бензинови аналози и ще става по-масово тепърва и ако всеки Га Ню реши да дава мощно газ/ток ще се претрепваме постоянно.