fallback

Китайци пускат първия сериен модел с електромотори в колелата

Общата мощност на версията на лифтбека Dongfeng eπ 007 е 544 конски сили

Китайският автомобилен производител Dongfeng, чийто модели се продават и в България, сертифицира нова версия на своя лифтбек eπ 007. Очаква се електрическата и хибридната версия на модела да бъдат допълнени от много необичайна модификация с четири мотора, разположени в колелата. CarNewsChina посочва, ако тази версия стигне до пазара, eπ 007 ще бъде първият масово произвеждан електромобил с този тип задвижване не само в Китай, но и в света.

Според данните от сертифицирането, всяко колело на eπ 007 е оборудвано със собствен електромотор, разработен от SAIC, произвеждащ 100 kW или 136 к.с. Това означава, че комбинираната им мощност достига 544 к.с. (същата като два двигателя на стандартен eπ 007, захранван с батерии).

Очаква се тази конструкция да намали загубите при пренос на енергия, да позволи по-прецизен контрол на разпределението на тягата и да подобри ефективността на рекуперацията. Освен това, чрез елиминиране на необходимостта от вътрешно разположение на електромоторите, може да се увеличи пространството в кабината.

Размерите на eπ 007 остават непроменени в сравнение с другите модификации, като са 4880 x 1915 x 1476 мм с междуосие от 2915 мм. Съдейки по снимките, екстериорът на модела изобщо не се е променил. Компанията още не е уточнила гамата на четиримоторния лифтбек, нито датата на неговото пускане на пазара.

fallback
  • #15
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 седмици )
    Без скоростни кутии ?? Е. .а те маторе
  • #14
    Философ ( преди 2 седмици )
    Такъв автомобил ще бъде страшно нестабилен. Ако един от двигателите не работи в синхрон с другите рискът от поднасяне и завъртане е огромен.
  • #13
    Nev ( преди 2 седмици )
    До "компетентните" критици на китайската автоиндустрия:1. Я се поинтересувайте кои са Донгфенг и колко автомобила и двигателя произвеждат и продават на година2. Дайте да видим автомобилите които вие сте проектирали и пуснали в прозводство, поне да имаме база за сравнение!
  • #12
    Самуил ( преди 2 седмици )
    Ще има по голяма подресьорна маса и ще вози зле. Те и без това са каруци китайките. И не е много сигурно, как ще са защитени от проникване на вода и химикали от пътя!
  • #11
    Baggio ( преди 3 седмици )
    Китайците са много напред!Даже изградиха за рекордно време най-бързосрутилият се мост.
  • #10
    Дамян ( преди 3 седмици )
    Колкото и водородните автомобили станаха масови толкова и този рекламен трик.Нито ще станат масови нито тази китайска компания ще произведе повече от 10 хиляди бройки от това недоразумение!
  • #9
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Изчаках останалите да кажат очевидното на половия орган. То и с водорода уж нямаше проблем, ама гледам не ги карат масово. И в Китай няма да ги карат масово, защото пак четеш както новините така и изказванията ми на база вярвания, без да осъзнаваш че Китай ще продава водородни технологии на останалия свят, както Норвегия продава изкопаеми и горива, но там се продават вече само електромобили. Винаги съм твърдял че точно китайците ще изместят Тесла и ДВГ, а техните плъгин са предимно EREV
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Основната причина за липсата на тази технология в серийни и пистови модели, въпреки някои очевидни предимства, е голямата неокачена маса. При спортни модели тя е неопределим недостатък. При уличен проблемът е финансов - твърде е скъпо за тойота или дачия, а освен това производителят би бил залят от гаранционни ремонти на окачването. Нещата се променят с аксиалните мотори. Ако масата на мотора е под сумата от джанта, главина, диск и накладки, ще се получи.
  • #7
    до 6 ( преди 3 седмици )
    Че инженери са го правили и са го мислили е вярно, пък били те и китайски. Но такива двигатели има далеч не от вчера. Аз още преди години съм си мислел защо не ги правят така, а едва ли съм по-наясно от автомобилен инженер. Очевидно и те са се сетили дори от доста по-отдавна от мен и не са го направили масово. Сигурно имат нещо предвид. Тук там само съм виждал прототипи или доработки.
  • #6
    до № 4 ( преди 3 седмици )
    недей да се грижиш за теглото. Те хората са го измислили, едва ли чакат някой пророк или по велик инженер от БГ да им го каже и да открие топлата вода. Те отдавна са го сметнали и и изчислили, произвели, тествали и даже вече пуснали в продажба.
fallback
Последни