fallback

Какви проблеми крие BMW с двигател N20?

Това е един от най-капризните мотори на баварците, така че трябва да се внимава

Съвременни технологии, страхотна производителност и умерен разход на гориво - на теория двигателят N20 имаше всичко, за да успее и да задоволи шофьорите. На практика обаче се оказа единица, която можеше да нанесе сериозен удар върху репутация на марка, известна със своите усъвършенствани и безпроблемни двигатели. В случая става въпрос за агрегата BMW N20 - четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, инсталиран през периода 2011-2017.

На хартия всичко беше правилно: алуминиев блок, директно впръскване, системи Valvetronic и Double Vanos, компактен синхронизатор с верига, плюс мощност от 156 до 245 к.с. в зависимост от версията. На практика обаче това се оказа един от най-капризните двигатели на BMW през последното десетилетие, като това се дължи основно на начина по който шофьорите са се грижили за автомобила и начина на експлоатация.

Проблемна ангренажна верига

Ахилесовата пета на двигателя N20 е ангренажната верига с водачи и обтегач, както и спомагателното верижно задвижване на маслената помпа. В крайни случаи разтягането, прескачането и дори счупването може да се случат при малък пробег. Защо?

Пластмасовите водачи се разпадат на малки фрагменти, които могат да запушат маслопроводите. Актуализациите на частите, въведени след 2013 и 2015, подобриха ситуацията, но не решиха проблема изцяло - при динамична работа и главно градско шофиране, рискът остава реален. Характерно студено тракане или метален отзвук след сваляне на крака от педала на газта са сигнали, които не трябва да се пренебрегват.

Течове на масло

Пластмасовият капак на клапана се напуква, вентилационната мембрана на картера губи своята еластичност, а уплътненията могат да изтекат точно над изпускателния колектор, което завършва с остра миризма и риск от пожар.

Класика в жанра също е теч изпод основата на масления филтър и топлообменника - отдолу има ремък, който след като бъде "втвърден" с масло, може да приплъзне и да избие уплътнението на вала. Освен това има вакумна усилвателна помпа – тя често пропуска масло към вакумните маркучи и след години изисква или подмяна, или поне модификация на съединителя на възвратния клапан.

Повреди на двигателя и турбокомпресора

Турбина на Mitsubishi със система с двойна спирала обикновено издържа добре на трудностите на работата, въпреки че понякога байпасната клапа започва да бръмчи. Регулирането или регенерирането на механизма може да възстанови тишината. Запалителните бобини, инжекциите и помпата за високо налягане не са сред най-слабите компоненти, но те са тези, които генерират симптомите, които потребителят свързва с проблеми като вълнообразни обороти, придърпване при ускоряване, студено прекъсване на запалването и др.

Двигателят N20 не прощава небрежността. Дълги спирания на празен ход, шофиране на къси разстояния, удължени интервали за смяна на маслото или здраво натискане на по-слаби версии - всичко това ускорява износването на веригите и водачите. Агрегатът беше подобрен след 2013 с бутала с променена геометрия и нови обтегачи, но останаха някои проблеми. Ето защо дисциплината и грижата за смяната на моторното масло навреме са толкова важни. Когато купувате употребяван автомобил обаче, достъпът до сервизната история е от решаващо значение

В кои модели е използван двигателят?

Двигателят N20 се среща в много модели: серии 1, 2, 3, 4 и 5, роудстъра Z4, както и SUV - X1, X3, X4. Той дори работеше с хибридно задвижване в X5 xDrive40e. Обозначенията на версията понякога бяха подвеждащи: "18i" обикновено е 156 к.с., "20i" - 184 к.с., "28i" - 245 к.с. Независимо от емблемата, употребяваният автомобил трябва да има документирана история на поддръжката, включително честа смяна на маслото (на всеки 7000-10 000 км) и за предпочитане и сметки за време заедно с веригата на маслената помпа.

Струва си да се провери липсата на течове от основата и капака на филтъра, качеството на вакумната помпа, както и състоянието на турбокомпресора, но състоянието на ангренажното задвижване е решаващо.

Струва ли си да купувате BMW с двигател N20?

Разбира се, също така не е така, че всяко BMW с двигател N20 е кола, която трябва да се избягва - педантично обслужваните автомобили могат да изминат много километри без повреда. Рискът може да бъде намален чрез използване на качествено масло и смяна при пробег до 10 000 км. Препоръчителните спецификации на маслото са BMW Longlife-01 (LL-01) и BMW Longlife-14 FE+ (LL-14FE+), за предпочитане от реномирани производители (Castrol, Mobil, Shell). Резервоарът побира около 5 литра смазка.

Двигателят N20 също не обича краткосрочните пътувания, така че си струва да карате кола по магистралата поне веднъж седмично. След стартиране на уреда той не трябва да се загрява на място, а веднага да тръгне, разбира се, като се използват само ниски обороти, докато двигателят достигне работна температура.

fallback
  • #3
    Някой ( преди 3 седмици )
    Фен съм на марката, но според мен след дизеловия М57 до 2010 те нямат читав и безпроблемен двигател-всичко е безкрайно усложнено и с много потенциални проблеми, като се почне от наследника му N57, мине се през бензиновия V8 с две турбини, N55 и малкия четирицилиндров N20....пълен леш. Чак при най-новите двигатели с код B...има известно подобрение, но и при тях проблеми не липсват. В интерес на истината това важи за почти всички други производители след тази година...
  • #2
    Хм... ( преди 3 седмици )
    А кое БМВ е надеждно? При тях обикновено плащаш за автомобил с добро управление и динамика, но знеш, че еано или късно ще имаш проблеми, които може да ти струват много скъпо. Така чрще, купуваш караш до 150 хил км например, и продаваш на някой да си чупи главата.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Щом и бензиновите не стават за градско, съвсем я втасахме.
fallback
Последни