fallback

България е сред страните, в които е най-трудно да се научиш да шофираш

Дори Мексико се нарежда пред нас в тази класация, в която на абсолютното дъно е съседна Румъния

Да се научиш да караш кола във всяка страна изглежда различно. Трудността му зависи от фактори като пътна безопасност, обем на трафика и разходи, свързани с гориво и поддръжка на автомобила. Така че си струва да зададете въпроса - къде е сравнително лесно овладяването на изкуството на шофиране на автомобил, и в кои страни изисква много търпение и практически умения?        

Оценени по четири критерия

Тази тема беше повдигната преди време от американската компания Zutobi, която предлага учебни курсове. Анализаторите на компанията анализираха различни фактори в много страни, за да видят къде учениците изпитват най-голям стрес и къде е по-вероятно да издържат изпита. Всяка държава беше оценена по четири критерия: задръствания, смъртни случаи по пътищата, брой регистрирани превозни средства и качество на пътищата. На всеки от тези фактори е присвоена стандартизирана оценка по скала от 10 и след това се изчислява средната стойност на четирите точки.

Най-стресиращата страна за обучение - Румъния

Оказва се, че най-стресиращата страна за шофиране на учащи е Румъния, която отбеляза само 2,38 от 10 точки в анализа. Авторите на доклада подчертават, че страната се бори със сериозни проблеми в областта на пътната безопасност - смъртността при пътни произшествия там е 9,6 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътната инфраструктура е изключително ниско – едва 2,96, а обемът на трафика достига 48 процента, което прави средата за учениците изключително стресираща. Всички тези фактори значително затрудняват научаването да шофирате в Румъния.         Незабравимият трафик на Букурещ има сериозен принос Румъния да е първа отзад напред          Източна Европа окупира дъното на класацията

Второто място е заето от Полша, която получи резултат от 2,50 от 10 в анализа. Според авторите на доклада страната се характеризира с умерен брой превозни средства по пътищата - около 67 000 на 100 000 жители. Полша обаче се бори с проблеми в областта на пътната безопасност, като смъртността при произшествия е 6,5 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътищата в Полша е оценено на 4,14, а нивото на задръстванията от 36,67 процента прави ежедневното шофиране още по-трудно.

На трето място е Унгария, която получи оценка 2,86 от 10. Ниската оценка се влияе от относително ниското качество на пътната инфраструктура с оценка 3,89. Освен това смъртността при пътнотранспортни произшествия е 7,4 на 100 000 жители, а обемът на трафика е висок и достига 46 процента. Всичко това прави ученето да шофирате в тази страна изключително предизвикателно преживяване.

Следва Чехия, която получи обща оценка от 2,92 от 10 точки и веднага след нея са България и Латвия с резултат 2.98 от 10 точки. Мексико е следваща с резултат 3.16 от 10 точки, следвана от Литва с резултат 3.27 от 10 точки. Предпоследната позиция в челната десетка беше заета от Филипините, които получиха оценка 3,33 от 10 точки, докато Нова Зеландия затваря с резултат 3,45 от 10 точки.

Най-добрите държави за начинаещи шофьори

В другия край на скалата има страни, в които процесът на обучение по шофиране е най-удобен за учениците. Лидер в тази класация е Сингапур, който получи оценка от 8,87 от 10 точки. Освен умерения обем на трафика от 29 процента, страната се отличава с високото качество на пътната инфраструктура и най-ниската смъртност при пътнотранспортни произшествия сред всички анализирани страни - само 1,9 на 100 000 души.         Сингапур, който прилага строг контрол върху броя на автомобилите на територията си, е най-доброто място да се учиш да шофираш според проучването          Швеция се класира точно след Сингапур с резултат от 8.28 от 10 точки. Ниските задръствания (22 процента), ниският процент на смъртност при пътнотранспортни произшествия и доброто качество на пътя правят Швеция отлична среда за учащите се по шофиране.

Третото място заеха съвместно Нидерландия и Дания с резултат 7.56 от 10 точки. И двете страни имат добра пътна инфраструктура, нисък процент на смъртност при произшествия и управляеми задръствания, което прави обучението да шофирате по-малко стресиращо.          

fallback
  • #31
    Lancista ( преди 1 месец )
    Във Финландия е най-сложно. Там започваш от 15 годишен като до 18 минаваш не само теория но и практика, която включва умишлена дестабилизация на колата с цел овладяване върху вода и лед.
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    Навсякъде има катастрофи и агресивни шофьори !
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мизерници !
  • #28
    Боре ( преди 1 месец )
    Не съм писал глоксовете . Писал съм глоксовете . Грешка на коректора .
  • #27
    Боре ( преди 1 месец )
    В България не е трудно да се шофира , както се пише . В БГ от началото на демокрацията , глоксовете се провеждат през пръсти . Преди 89 г. глоксовете траеха около 3 месеца и половина . Сега са месец и половина , два . Младите шофьори не знаят елементарни неща , като паркиране на заден ход , гаражи и други . И най важното : всеки става шофьор , без да има качества за това . Затова са тези катастрофи . Кой може , кой не може се качва на кола .
  • #26
    Боре ( преди 1 месец )
    В България не е трудно да се шофира , както се пише . В БГ от началото на демокрацията , глоксовете се провеждат през пръсти . Преди 89 г. глоксовете траеха около 3 месеца и половина . Сега са месец и половина , два . Младите шофьори не знаят елементарни неща , като паркиране на заден ход , гаражи и други . И най важното : всеки става шофьор , без да има качества за това . Затова са тези катастрофи . Кой може , кой не може се качва на кола .
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    #24 излизащият от паркинг няма предимство дори да е дясностоящ (чл. 37 от закона)
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Истинат е, че българите се понаучиха да карат последните години. До 10те беше съвсем нормално всеки да си кара в която лента на магистралата иска, сега вече не е така. Обаче правилото на десния все още масово ни убягва. Тука масово "предимствето" е на тоя който кара направо или идва от по-широката улица или там според ситуацията, а не ако няма знак - на десностоящия, нищо че той може и от паркинг да излиза.
  • #23
    И още нещо за Герман ( преди 1 месец )
    Тук 99 процента от катастрофите са на прав път.Тоест,не би трябвало въобще да се случат.В България човек може много по-добре да се научи да кара,именно защото знае,че улиците са недобре направени,и че много шофьори нямат култура на каране .Това изгражда много по-добри инстинкти и предвидимост .Добрия шофьор трябва да пази не само себе си,а и другите водачи от самите тях
  • #22
    Абсолютно грешна ста ( преди 1 месец )
    Живея от 11 години в Германия Искам да ви кажа,че немците са доста неправилно научени да карат .Дават мигач не преди завой,а на самия завой.Не спазват дистанция.Карат агресивно ,като се заблуждават ,че новите им автомобили имат свръх възможности .Точно в държава като България можеш да се научиш добре да караш,стига все пак да ти е вродено и дадено по природа.Шофьор да си не се учи,това е дадено от Господ.
fallback
Последни