fallback

Китай отказа да подкрепи собствените си електрически автомобили

Колите на ток отпаднаха от стратегическия план на Пекин за следващите 5 години

Китай премахна електрическите превозни средства от списъка със стратегически индустрии в петгодишния си план за развитие за 2026–2030, съобщава агенция Reuters, позовавайки се на официални документи.

Проблеми със свръхпредлагането

Индустрията беше премахната от плана за първи път от повече от десетилетие поради проблеми със свръхпредлагането на пазара. Производителите на електрически превозни средства може да загубят държавни субсидии поради отсъствието на индустрията от стратегическия план.                Вместо електромобили - квантови технологии и водород

В новия си дългосрочен план китайското правителство възнамерява да инвестира в квантови технологии, биопроизводство, водородна енергия и ядрен синтез. Автомобилите, най-вече тези, задвижвани изцяло с електричество, обаче не са включени в новата държавна стратегия.

Китайският автомобилен пазар се превърна в най-големия в света през последните години, но секторът страда от свръхкапацитет и в резултат на това от прекомерна конкуренция и ценови войни. Проблемите на китайските електрически превозни средства са свързани и с трудностите при износа към международните пазари, особено в западните държави.

В ЕС и САЩ, например, китайските електромобили са изправени пред тарифи, които водят до повишаване на цените им. Досега това се компенсираше до някаква степен с помощта на държавни средства, които обаче сега ще бъдат спрени. И това поставя под сериозен риск много от китайските автомобилни компании.

fallback
  • #21
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Водородът не е глупав. Глупаво е да се ползва за транспорт и за съхранение на енергия. Ако ще го произвеждаш в момента на консумацията, за да захранваш с него високотемпературен процес който не може да бъде електрифициран, губиш само 30%, защото си връщаш 70% от вложената енергия и не си хабил повече енергия за нагнетяване до 700 бара , нито имаш още един процес с 70% КПД, за да произведеш отново ток в горивна клетка за да се храниш двигателя и общото КПД да стане под 30% при 70% за електромоби
  • #20
    до трола ( преди 1 месец )
    И какво като е за декарбонизация на промишлеността? Основната ти критика е колко ток иска добива на този водород. Нали имат соларите, имат батериите, за какво им е този водород? Когато китайците го правят е ок, когато друг го прави е глупост, така ли?
  • #19
    Гост ( преди 1 месец )
    "Глупавите" китайци спират субсидиите за електрокари и ще произвеждат глупост като водород?
  • #18
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Повечето от над 100 марки автомобилни производители в Китай ще фалират с или без субсидии, защото вече са изградили производствен капацитет за 60 милиона автомобила годишно при 20 милиона продажби за китайския пазар и 80 милиона световен автомобилен пазар. Просто няма на кой да продадат с толкова много автомобили
  • #17
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Знам че коментара ти е саркастичен, но за тези които ще ти повярват че цените на китайските електромобили ще мръднат в Китай, нека обясня че жестоко се лъжат. Субсидирането на китайските автопроизводители от 2022 година насам не е за продажби, А във формата на безлихвени или нисколисквени заеми, отпускане на държавна земя за строеж на заводи и други подобни които вече са дадени, заводите са построени и си работят.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Супер новина, сега цените на китайските ще се вдигнат тройно и германците ще залеят Китай с евтини e-трони, електрически бмв-та и поршета. А най-скъсаните китайци ще се редят на опашка за ID-та.
  • #15
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Китай от сега се подготвя за това и скоро китайските стоки ще имат най-нисък въглероден отпечатък, а европейските стоки ще поскъпнат като им плащаме въглероден данък измислен от зелените измамници. Зелената измама е мафията да прибира такси и да усвоява субсидии без никакъв ефект. А китайците постигат ефект и същевременно печелят пари и влияние, като надиграват европейците по европейските правила, защото имат дългосрочна стратегия и планове.
  • #14
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Този водород е за декарбонизиране на промишлеността, а не е за транспорт. Европа предвижда въглероден паспорт на всяка внесена стока, за която да се плаща въглероден данък.
  • #13
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 11. Пиша ти единица за подсказване на антиелектриците. Ти им говориш, че предстоят лоши времена за Европа, защото Китай мисли няколко крачки напред, а европейските лидери се чудят какво да отложат, а антиелектриците се радват че Европа се затрива и не предприема никакви превантивни действия, за да РЕШИ настоящите и БЪДЕЩИТЕ СИ ПРОБЛЕМИ. Европа преди 10 години каза, че ще преминава на електромобили, а Китай създаде стратегия да произведе и продаде тези електромобили на Европа. Сега е същото!
  • #12
    raiders ( преди 1 месец )
    Те това което трябваше си постигнаха. От 200 компании ще останат 20, от тях 10 силни и 2-3 ще завладеят пазарите. Сега квантови компютри... там става и по-стряшно от ИИ, вече не съм сигурен искам ли да успеят и с другите сериозни намерения за ядрен синтез и т.н. съжалявам Европа и всички (вкл. и мен си), но това управление е за затвора, а дали можем.вече да обърнем процеса... съмнявам.се. Чао на напредъка и просперитета, богатството и.науката в стария континент. Да правим заводи за барут и бом ...
fallback
Последни