fallback

Дните на plug-in хибридите в Европа изглеждат преброени

Производителите постепенно ще бъдат принудени да се откажат от технологията

Навлизането на все повече електрически автомобили в Европа прави така, че дните на plug-in хибридите да изглеждат преброени. Новите коли, задвижвани изцяло на ток, вече предлагат достатъчно автономност, но това е само една от причините, поради който PHEV изглеждат безполезни.

Вината за провала на plug-in хибридните автомобили се дължи не само на самите производители, но и на властите в ЕС, които никога не са залагали на тях, както правеха с електромоболите. На всичко отгоре, в реални условия стойностите на вредни емисии при PHEV се оказват в пъти по-високи от обявените. И за да съответстват на посочените официалните данни, тези хибриди трябва да предлагат поне 3 пъти по-голям електрически пробег.

Според новия коефициент на полезност, всички нови PHEV, регистрирани от 1 януари 2026, трябва да имат 2 пъти по-висок пробег само на ток. А това е невъзможно да се постигне в реални условия, тъй като ще доведе до значително увеличение на вредните емисии.

Бъдещето на plug-in хибридите е застрашено и от новата вълна електрически автомобили, който започват да предлагат впечатляваща автономност. При новия Mercedes-Benz CLA, например, тя е около 800 км, като съчетанието с изключително бързо зареждане прави този модел много интересен вариант за тези, които мислят за PHEV.

Защото, за да е вярна ефективността на PHEV, той трябва да спира, за да презарежда батерията всеки път, когато тя се разреди. При електромобил с пробег 600-800 км спирания за зареждане няма да са нужни, или ще има най-много едно при по-дълги пътувания. А като се добави към това и факта, че цените на батериите непрекъснато падат, ясно се вижда, че PHEV вече нямат смисъл от икономическа гледна точка.

Но това не е единственият проблем, който имат plug-in хибридите, въпреки факта, че все повече производители залагат на тях и през следващите години ще пристигнат нови модели, които ще трябва да се изправят срещу китайските предложения (BYD, например предлага 1500 км без презареждане). В повечето отношения те отстъпват и технически на електромобила.

PHEV са шумни и бавни, когато работят в режим на горене, двигателят с вътрешно горене се забелязва при ускоряване и увеличаване на оборотите. Въпреки това те може да имат по-енергична тяга, но не могат да се сравняват с електрическите автомобили, чиято енергия и мощност са на разположение на водача незабавно. А това е недостатък, който се отразява негативно на комфорта на пътниците в plug-in хибрида, в сравнение с електрическия.

Най-вероятно Европа няма да бърза с незабавна раздяла с PHEV през следващите години. Новите, по-строги екологични стандартни обаче са повече от достатъчни, за да задушат тази технология, тъй като марките са задължени да продължат да произвеждат електрически автомобили. А ако емисиите се увеличат, производителите ще плащат повече глоби за излишъка и така PHEV стават нерентабилни.

fallback
  • #21
    Вятърничъв ( преди 1 месец )
    Преминаването на електромобили изцяло е абсолютно невъзможно, просто няма от къде да се появи такъв енергиен капацитет в Европа! Тия в Брюксел са *** , всички коли на ток значи в ПЪТИ увеличен капацитет на енергийната система, което няма как да стане.
  • #20
    , ( преди 1 месец )
    Тук, някой ПИСАЧ е взел кинти за написаните глупости!
  • #19
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Естественият преход към електрификация е ДВГ - самозареждащ се хибрид - плъгин хибрид - електромобил. Към момента сме на фаза 2. Субсидиите за електромобили изкривяват малко нещата, но реалността винаги надделява.
  • #18
    Павел ( преди 1 месец )
    Глупости, пълни глупости...Имам Шкода Октавия и не помня откога не съм ходил на бензиностанция.
  • #17
    Октосмотанизъм ( преди 1 месец )
    Правилно използван plugin решава напълно проблемите свързани с работа със студен двг, налични и при т.нар. пълни хибриди - кратките пътувания могат да бъдат напълно прокрити от ел. двигателя. Плюс, че при балансирана употреба 2те задвижвания са наполовина натоварени спрямо чист двг или електромобил. И свободата като излезеш от града да можеш да пътуваш където ти скефне извън магистрали и мегаполиси без да се налага да се чудиш къде трябва да се отклоняваш за работеща станция с цена като бензина
  • #16
    Симеон ( преди 1 месец )
    Щеше да е добре, ако бяхте минали статията през Spell check...
  • #15
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Прескъпа ни риба, ни рак.
  • #14
    Тошо ( преди 1 месец )
    Платена статия! Изписани са куп глупости.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Плъгините все повече отиват в посока електромобил с удължител на пробега. Въпреки че и това е пълна безсмислица, която цели единствено да гъделичка глуупостта на шепа неуверени в себе си страхливци, все пак е по-добре от стария вариант, защото получава всички предимства на EV като бързо зареждане и голям пробег.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    "но и на властите в ЕС, които никога не са залагали на тях" Да бе! Затова измислиха и толкова години държат напълно нереалистичен стандарт за изчисляване на емисиите им.
fallback
Последни