fallback

Hyundai се отказва от трансмисията с двоен съединител

След няколко сервизни акции DCT ще бъде заменена със стандартен автоматик

Volkswagen е първата марка, която предложи скоростни кутии с двоен съединител. Трансмисия, която даде важни плодове и към която се присъединиха останалите марки, сред които беше и Hyundai. Сега обаче корейците се отказват от своята DCT, като ще е заменят с 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент.

Всъщност трансмисията с двоен съединител на корейците не е нито по-добра, нито по-лоша от германската DSG. Този тип скоростна кутия има толкова много компоненти, което често води и до проблеми. Обикновено те са свързани с износване на съединители и други основни елементи, но понякога причината е действията от страна на шофьора, на който му липсва адаптивност към този вид трансмисии.

Всичко това накара Hyundai да изтегли хиляди скоростни кутии за замяна, което струва доста скъпо на компанията. Затова корейците решиха да се откажат от трансмисията с двоен съединител при Santa Fe и да я заменят с конвенционален 8-степенен преобразувател на въртящия момент. Трансмисия, която не предлага същата скорост и, разбира се, не толкова спортна, но предлага висок комфорт при работа.

Проблемите с DCT засягат и другата корейска марка в концерна – Kia. Няколко хиляди собственици на Sorento в САЩ са се оказали с повредени и дори блокирали скоростни кутии на своите коли, като в някои случаи това е станало още при 10 000-15 000 км пробег. Решението в случая е същото – смяна на трансмисията.

Заради всичко това в Hyundai са решени постепенно да се откажат от DCT, като я заменят с конвенционален автомат. Така ще бъдат избегнати скъпи разходи по гаранционни замени, така и щетите по репутацията на производителя.

fallback
  • #6
    До popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Моята корейска 8 степенна скоростна кутия с два съединителя е т.н. Мокра!
  • #5
    Ицо ( преди 1 месец )
    Истината е 6 степенна ръчна скоростна кутия. Нищо че сме толкова напреднали с технологиите и че от доста време американците са забравили какво е ръчна скоростна кутия. Аз лично си е предпочитам и никога не бих си купил автоматик. Лошото е че вече много от производителите не предоставят възможност за много модели да са д ръчни скорости.
  • #4
    Да ви осветля ( преди 1 месец )
    Най-добрата автоматична скоростна кутия в света е германската ZF. Да се знае и да се запомни.
  • #3
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    проблема при корейците е че тяхната DCT трансмисия е суха, което е доста проблемно...Фолксваген до голяма степен разрешиха проблемите си след като преминаха на мокра DSG (или мазна) ...
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имах преди време Стоник с астматик и хидротрансформатор, изключително лакома като за малка кола среден разход 10, то и GDI-ките на тези корейци са +2 литра на останалите дори с DCT.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблем не е самата система, а че заради икономии я слагат на модели за които е непригодна
fallback
Последни