fallback

Hyundai се отказва от трансмисията с двоен съединител

След няколко сервизни акции DCT ще бъде заменена със стандартен автоматик

Volkswagen е първата марка, която предложи скоростни кутии с двоен съединител. Трансмисия, която даде важни плодове и към която се присъединиха останалите марки, сред които беше и Hyundai. Сега обаче корейците се отказват от своята DCT, като ще е заменят с 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент.

Всъщност трансмисията с двоен съединител на корейците не е нито по-добра, нито по-лоша от германската DSG. Този тип скоростна кутия има толкова много компоненти, което често води и до проблеми. Обикновено те са свързани с износване на съединители и други основни елементи, но понякога причината е действията от страна на шофьора, на който му липсва адаптивност към този вид трансмисии.

Всичко това накара Hyundai да изтегли хиляди скоростни кутии за замяна, което струва доста скъпо на компанията. Затова корейците решиха да се откажат от трансмисията с двоен съединител при Santa Fe и да я заменят с конвенционален 8-степенен преобразувател на въртящия момент. Трансмисия, която не предлага същата скорост и, разбира се, не толкова спортна, но предлага висок комфорт при работа.

Проблемите с DCT засягат и другата корейска марка в концерна – Kia. Няколко хиляди собственици на Sorento в САЩ са се оказали с повредени и дори блокирали скоростни кутии на своите коли, като в някои случаи това е станало още при 10 000-15 000 км пробег. Решението в случая е същото – смяна на трансмисията.

Заради всичко това в Hyundai са решени постепенно да се откажат от DCT, като я заменят с конвенционален автомат. Така ще бъдат избегнати скъпи разходи по гаранционни замени, така и щетите по репутацията на производителя.

fallback
  • #16
    Авто експерт ( преди 1 месец )
    Автомобилните производители,трябва да знаят,че голяма част от клиентите са богати некадърници, особено в щатите са слабоумни 90% от населението..,така че какво очакват??
  • #15
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    От три седмици я имам и съм навъртял малко над 4,000 километра, като последните около 2,500 са пътуване до Холандия. Разходът е 5.0 на 100. Преди да тръгна, беше 4.5 и включваше няколко прехода по магистрала. Най-много съм виждал разход 6.5 със 140 по магистрала. Извън града с 90 пада до 3.0 на 100, градско до 0 на 100 на къси отсечки. Даже, когато се включи двигателят, е почти безшумна, при леки натоварвания работи като генератор. Впечатлен съм. Ще ми се да пробвам и нещо с 2.5 двигателя.
  • #14
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    До #13 Аз бях на същото мнение за CVT, но въпреки това купих Corolla. Конструктивно е различна от другите вариатори и безпроблемна. В градски, извънградски условия, както и на магистрала на равно работи уникално. На изкачване със 120-130 бучи и върви задоволително. 1.8 хибрид е и при междинни ускорения се представя добре. Хубавото е, че при постоянна скорост сваля оборотите до такива, че на практика се чува само търкалянето на гумите.
  • #13
    Дидо ( преди 1 месец )
    Аз също карам такава кутия и ми харесва,ако е истински автомат с хидро ок но да ми сложат вариатор както май правят вече,ще има да чакат да си я купя,тойота не си взех заради това скапано CVT
  • #12
    Дидо ( преди 1 месец )
    Съседа я кара вече 100 хил км и е ок кутията,говорих с друг които е на 230 хил км и само една бубина е сменил за тея километри така че задкормилното устройство може да е проблема
  • #11
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    Браво на корейците! Сега остава и адекватни двигатели да сложат...
  • #10
    Ююм ( преди 1 месец )
    По-хубав автомат от хидравличния няма! Тия с два съединителя са тотално *** в сравнение с автомат с хидротрансформатори.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спорите безпочвено. СК е кръпка. Съединителят е кръпка. Единствената им цел е да замаскират грандиозните недостатъци на ДВГ: нисък въртящ момент при ниски обороти, не може да стига до 0 оборота, обиротите му са ограничени, кривите на вътрящия момент и на мощността са нелинейни, неравномерен разход. Има просто, надеджно, по-бързо, по-тихо, по-функционално решение - електромобил. ДВГ живя далеч повече, отколкото заслужаваше. Стига толкова.
  • #8
    Той ( преди 1 месец )
    Имам кона на 2 години със сух двоен съединител. Не искам да я продавам защото я си я харесвам.
  • #7
    Ццц ( преди 1 месец )
    Имам Хюндай Санта фе 2021 и съм много доволен от скоростната кутия, както и от всичко останало. Никакви проблеми.
fallback
Последни