fallback

Електрическото Ferrari ще има над 1000 к.с., но няма да бъде суперкола

Италианската марка разкри характеристиките на първия си модел, задвижван само на ток

Премиерата на първия електрически автомобил на Ferrаri ще се състои през 2026, но производителят от Маранело използва годишното събитие, на което представя резултатите и стратегиите си пред инвеститорите, за да разкрие подробности за модела.

Компанията не разкри каква форма ще има автомобилът, но от показаното шаси, изцяло собствена разработка, както и от компонентите за електрическите двигатели, може да се предположи, че това няма да бъде двуместна спортна кола. Междуосието от 2960 мм и общата дължина от 5 метра подсказват, че това ще бъде 4- или 5-местен модел, вероятно близък по форма до кросоувъра Purosangue.

Представянето, от друга страна, ще бъде като на суперкола. Ferrari Electric ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и ще достигне максимална скорост от 310 км/ч благодарение на комбинираната мощност на своите 4 електрически мотора с над 1000 к.с. От тях 843 к.с. ще се изхвърлят само от задните колела, докато максимална мощност от 286 к.с. ще бъде развита отпред.

Четирите синхронни двигателя с постоянен магнит са изцяло разработени от Ferrari, включително тяхната рециклирана алуминиева „черупка’’, произведена в същата леярна, където се произвеждат картерите на 6-, 8- и 12-цилиндровите термични двигатели. Същото важи и за инверторите (по един на ос) и за структурата на батерията и нейното охлаждане - само клетките вътре в модулите идват от доставчик извън компанията.

Батерията ще има брутен капацитет от 122 kWh, достатъчно, за да позволи на Electric да измине над 530 км в цикъла на хомологация WLTC. Що се отнася до зареждането, Ferrari Electric (благодарение на 800-волтовата архитектура) ще може бързо да възстанови енергията от станции с бърз постоянен ток - според производителя ще отнеме 20 минути, за да се натрупат 70 kWh, с пикова мощност от 350 kW.

Батерията ще има една от най-високите енергийни плътности на пазара (Ferrari твърди, че ще има стойност от 1,3 kW/kg), т.е. ще бъде по-лека от средната в сравнение с количеството енергия, съдържащо се вътре. Това е много важно за електрическите автомобили, които обикновено са по-тежки от тези с вътрешно горене.

Теглото на Ferrari Electric ще бъде около 2300 кг, което не е малко, като се има предвид спортният характер на модела. Инженерите от Маранело обещават блестящо представяне в завоите, благодарение на най-новите технологии, разработени с Ferrari Purosangue и хиперавтомобила F80. Пример за това е окачването с електронно управлявани амортисьори, оборудвани с електрически мотор за всяко колело.

Те активно и независимо контролират както накланянето, така и пътния просвет и позволяват да не се използват стабилизатори. Ниският център на тежестта (8 см по-малък от еквивалентен автомобил с вътрешно горене) и оптималното разпределение на теглото между двете оси (47% отпред, 53% отзад) ще свършат останалото, за да осигурят истинско поведение на Ferrari.

За да се увеличи участието на шофирането, Ferrari Electric ще бъде оборудван с нова система, наречена Torque Shift Engagement - с помощта на лостчетата зад волана ще бъде възможно да се избира между пет нива на въртящ момент и мощност, за да се възпроизведе използването на скоростна кутия на автомобил с двигател с вътрешно горене.

От гледна точка на звука, Ferrari е избрала да не симулира рева на бензинов двигател, а да улови истинския звук на електрическите двигатели чрез специални сензори, за да го усилва чрез аудио системата на автомобила. По този начин, поне на хартия, водачът ще може да има точно представа за това какво прави с педала на газта, когато бъде отпуснат, но и в случай на моментна загуба на сцепление, като например при ускоряване на неравна повърхност.

Динамичното поведение на автомобила също ще може да се конфигурира, като не само ще бъде възможно да се избира между три различни режима на шофиране, но също така ще бъде възможно самостоятелно да се избира поведението на окачването и разпределението на въртящия момент, с възможност за превключване от задвижване на четирите колела към задвижване само на задните.

Още снимки на Ferrari Electric - вижте в галерията:

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хора, лекувайте се.
  • #13
    . ( преди 1 месец )
    До РУК. И как всичко това което изброи, противоречи на това което аз съм казал дотук? Или е достатъчно да кажеш днешната дата, която да не си сбъркал и всичко което аз съм казал дотук да не е вярно? Как винаги си съгласен с всичко което съм написал, Но въпреки това се заяждаш с мен само защото съм написал нещо? Ето аз се съгласявам, че клиентите ще си купят Ферари само заради табелката, като всичко останало което съм написал също е вярно - признават си че ще произвеждат посредствен автомобил.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    няколко лаунч и батерията прегрява и автомобила влиза в режим с намалена мощност за съжаление единствено германия остана остров на неограничена скорост всичко друго е партизанини по храстите скрити на всеки километър
  • #11
    РУК ( преди 1 месец )
    До огранично мислещата точка - разликата между хората които си купуват Ферари и тези които си купуват Ксиаоми е, че първите е достатъчно само да кажат, че имат Ферари и това говори всичко, а вторите трябва, часове да обясняват, че имат нещо, което е нищо, ама ускорявало като Ферари. Никой не си купува Ферари за да се хвали колко е бързо на светофарите! Ферари е демонстрация на вкус и възможности.С 30К Евро можем да ти направим Голф 2 по-бърз от всяко Ферари,но пак е Голф 2
  • #10
    raiders ( преди 1 месец )
    Хаха, чиста работа, честито на 500-1000 човека дето ще я имат. Освен гсм производителя, не една и две.тесли баха на гости при тях на личната им писта в Маранело... учат се от най-добрите. Признавам си ферари ще е качествено, но сега за 80к си взимам бъза електричка. За 100-120 няма почти кой да ме бие с ускорение около 3сек. до 100, но тук цената ще е по 5...
  • #9
    . ( преди 1 месец )
    А иначе че е объркал енергия и мощност, даже не му обръщам внимание. Правилното трябва да е че това е плътност на мощността на батерията, а не енергийна плътност. И обърнете внимание, че Ферари не сравнява с най-добрите батерии, а сравнява със средните батерии на пазара. Тоест в прав текст си признават, че ще представят посредствен електромобил.
  • #8
    . ( преди 1 месец )
    Точно за киловати мощност става въпрос В статията. Няма изпусната буква. То като видиш че я е писал шекерчо е логично първосигнално това да си помислиш, но в случая ще трябва да го защитя, за да бъдем обективни. Иначе ще станем като антиелектриците - плюем и обиждаме по подразбиране, независимо дали имаме основание или не.
  • #7
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    1.3 kWh/kg - за енергийна плътност на батерията става дума, изпуснали са 1 буква. Няма такова животно все още - всичко е под 0.4-0.5 кWh/kg все още. А и няма да тежи 2.3 тона, ако батерията е само 100 кила...
  • #6
    . ( преди 1 месец )
    Как успя да ги сметнеш? Започни сметките от там, колко киловата са над 1000 коня и чак тогава дели на 1,3? Наистина ли вярваш че това ferrari е под 130 kW мощност , че ги изкара 94 кг?
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да няма някаква грешка с плътността на батерията 1,3 kW/kg ? Ако е вярно ,значи тази батерия ще тежи не повече от 94 кг ? .. вероятно е грешка .
fallback
Последни