fallback

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).

През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.

След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.

fallback
  • #41
    РУК ( преди 1 месец )
    Мозъчно ограничената точица пак се е развихрил - 40 коментара за тема в която няма тема!Със същия успех в Австралия могат да решат да използват РАВ 4 за ПВО срещу дронове!Нормално,колата няма да полети и да поразява дронове,но това не значи,че е лоша кола.Нито значи,че полицията няма да може да разчита на нея за 99% от ежедневните си нужди!Както са посочили Тойота, колата "функционират според конструктивните им особености",които са ОК за 99,99999% от купувачите.Полицията да били тествали!
  • #40
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Смесено. Да допуснем че хибридът гори 6/100, докато конвенционалният двф - 8/100.
  • #39
    . ( преди 1 месец )
    Другия въпрос. 2 л градско или извънградско?
  • #38
    . ( преди 1 месец )
    Дай ми практически пример как пести 2 л гориво на 100 км? От 12 започва да гори 10 или от четири на 100 започва да гори две на 100? Защото разликата е огромна
  • #37
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Ако хибридът пести 2 литра бензин на 100 км, колко кВтч минават през батерията? Приемаме че спестената енергия минава през батерията, просто защото няма откъде другаде да дойде.
  • #36
    . ( преди 1 месец )
    Виждаш ли каква е разликата от рекламния лозунги на Toyota с много прилагателни и 10 изречения изпълнени с цифри и факти за батериите? Когато цифрите заговорят, опорните точки на Toyota за хибридите се срутват!
  • #35
    . ( преди 1 месец )
    Именно затова ви повтарям, че хибридите са пълна измама като говорим за въглеродни емисии. Дори 2000 цикъла по 1 kWh правят 2000kWh изминати на електричество, които дори на теория не могат да се постигнат, но представляват само 20 зареждания на електромобил с 100kWh батерия. Точно толкова на теория са максималните спестени емисии от един хибрид. На практика много по-малко, защото батерията работи в много по-натоварен режим и има много по-кратък живот.
  • #34
    . ( преди 1 месец )
    Когато не знам цифри, не си ги измислям като тебе. 12 500 какво? Пълни цикъла? Не ставай смешен. 12 500 ускорения, които представляват максимум 0,1 цикъл, тоест 10 ускорения за цикъл може и да се съглася - 1250 пълни цикъла. Ако не вярваш, дай ми източника на информация за да цитирам точно какво да прочетеш дали циклите са пълни или не! Батериите с най-дълъг живот - LFP имат по 8000 цикъла живот и то при 0,5 C - мощност която е равна на половината от капацитета.
  • #33
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Това че не знаеш е очевидно. Въпросът е защо се изкарваш по теми които са ти извън компетенцията? Цикли на хибрида батерия за 250000 км - около 12500. Цикли за едно ускорение - от 0.2 до 1.
  • #32
    . ( преди 1 месец )
    Аз не знам, А за разлика от антиелектриците когато не знам си признавам че не знам и питам събеседника който знае по-добре от мен ти кажи колко пълни цикъла издържа една хибридна батерия? А преди това си отговори колко ускорения от 0 до 200 км в час може да осигури един цикъл на една батерия 1kWh? Щеше да казваш и колко е мощността на хибридния RAV4, за да не търся? Кажи ги в киловати за да правим по-лесно сметките, ако не решиш да заровиш главата в пясъка и да избягаш от дискусията.
fallback
Последни