fallback

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).

През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.

След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.

fallback
  • #61
    . ( преди 1 месец )
    Но да се върнем на батерията защото там има какво да разбереш. Досега ми цитираш рекламни лозунги и криеш капацитета на батерията. Криеш мощността на двигателя, криеш всякакви факти и цифри за да не смятаме! Защо? Резултатите ли те плашат?
  • #60
    . ( преди 1 месец )
    Защо смяташ че на мен трябва да ми се обясня? Аз вече ти обясних, че разликата е в КПД и RAV4 има една и съща нужда от енергия независимо от задвижването. Защо не каза колко е разхода на дизеловия? Защо бензиновите opel kadett харчеха 8 на 100? RAV4 Колко е по-тежък и по-голям от Тесла модел У?
  • #59
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Кадета е друг случай, той е 40% по-лек и с 30% по-малка лицева площ от РАВ4. Да кажем че му трябват 19кВтч за 100км. В 4.5 литра дизел има 47кВтч енергия, т.е. кпд на дизела е 19/47 = 40%. Съвсем реален резултат. Безсмислено е да сравняваш Кадет с РАВ 4, защото на практика сравняваш 19 с 25. Едното е по-малко от другото. По-подробно не мога да ти го обясня, ако все още имаш проблеми с разбирането - проблемът не е в мен.
  • #58
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Добре, обяснявам като за бавноразвиващи се. На РАВ4 му трябват 25кВтч за да измине 100 км. Бензинов РАВ4 харчи 8л бензин, в който бензин има 72кВтч енергия, т.е. кпд на двг задвижване е 25/72 = 35%. Хибриден РАВ4 ползва 6кВтч от батерията и 19кВтч от двг, за което двг изгаря 6л бензин, в които има 54кВтч енергия. 19/54 = 35% кпд от двг и 25/54 = 46% кпд на цялото хибридно задвижване. Всичко е ясно. Въпросът тук беше за 6-те кВтч от батерията. Ето ги откъде идват.
  • #57
    . ( преди 1 месец )
    Колко литра спестява спрямо 8 литра на 100 от които смяташ 2 литра надолу ? Наистина ли ми задаваш този въпрос за втори клас? Питаш ме колко е 8 минус 4,5 и не си съгласен че е 3,5 л? Ако тръгнем да издребняваме, бензина има по-ниско енергийно съдържание но се сещаш че въпросът е принципен и тези 10% разлика, няма да ти оправят логиката. Колко харчи дизелов RAV4 Ако искаш да сравняваме ябълки с ябълки? Както виждаш не ти давам готови отговори, а чакам ти да дадеш цифрите, да не ме обвиниш
  • #56
    анонимен ( преди 1 месец )
    хибрида е като да имаш за жена русалка когато ти трябвя риба получаваш жена когато ти трябва жена получаваш риба изключително опасно съчетание за автомобил акумулатора може да се ползва при паркиране ежедневно придвижване на кратки разстояния но на дълъг път при висока скорост се обезмисля единствено система с вграден генератор който да произвежда електричество което да се съхранявя в плъгин батерия за да ти осигури автономност и независимост при движение с висока скорост е смисления вариант
  • #55
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Ти съвсем върза кънките. Колко литра на 100 км спестява батерията на Опел кадет? Помисли малко върху това което ти пиша преди да изръсиш поредната порция безсмислици.
  • #54
    . ( преди 1 месец )
    Все още не си отговорил колко е мощността на електродвигателя на RAV4 и колко е капацитета на батерията? Да видим възможно ли е да преминат 6kWh през този капацитет и колко пълни цикъла са това за 100 км? Аз не разбирам много от хибриди, затова ще се радвам да ми помогнеш със сметките. Защото просто не се сещам как 40% от енергията за движението ще дойде от батерията?
  • #53
    . ( преди 1 месец )
    Това са си твои интерпретации. Пак те питам през батерията на opel kadett дали е минала енергията на 3,5 л гориво с КПД 40%?
  • #52
    . ( преди 1 месец )
    И пак да се върнем към примера с opel kadett от 1995, който харчи 4,5 на 100? Смяташ ли, че през неговата батерия преминава енергията от 3,5 л гориво? Дали пък хибрида не работи с по-голямо КПД от нехибридния вариант и изкарва повече механична мощност към колелата, а дизеловия opel kadett няма още по-добро КПД от хибридна Toyota модел 2025?
fallback
Последни