fallback

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).

През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.

След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.

fallback
  • #71
    А ( преди 1 месец )
    Не се косете има кой да ги купи :)Чака се месеци...
  • #70
    . ( преди 1 месец )
    Неслучайно те помолих да дадеш линк към информацията за тези хиляди цикли, за да видиш че става въпрос за 0,5 С. То ако имаха толкова дълъг живот, кой щеше да прави електромобили с литиево-йонни батерии, а не с 10 хибридни батерии с обща капацитет 16 киловатчаса които могат да се зареждат и да отдават 880 kW - зареждане за около минута и пробег 100 км. Перфектния спортен автомобил - лек и мощен. И 10 пъти по-дълъг живот от 250 000 км - 2,5 милиона километра. Реалистично ли ти звучи?
  • #69
    . ( преди 1 месец )
    Хайде сега да ми обясниш за какъв когнитивен дисюнанс говориш? Аз продължавам да си твърдя абсолютно същото, защото е базирано на знания а не на рекламни лозунги от Toyota. Животът на всяка една батерия се дава за 0,5С А при 88 kW на 1,6kWh батерия при пълно ускорение като в полицейските тренировки и гонки, тази батерия работи на 55C. За едно ускорение до 60-70 км в час се изразходва около 10% от капацитета. Ако е студена окей, но не големия ток, а прегряването води до деградация на батерията
  • #68
    . ( преди 1 месец )
    #29 . ( преди 22 часа )Да зареждаш и разреждаш 1 kWh хибридна батерия с 50 коня, което са около 40 kW означава абсолютно същото като да зареждаш 100kWh батерия на електромобил с 4000 kW което означава ускорение и спиране с 5000 коня. Сещаш ли се в какъв режим работи тази батерия? Колко хиляди цикъла ще издържи? За една гонка или тренировка заминават стотина цикъла. За 20 тренировки 2000 цикъла. Колко цикъла живот Има една батерия?
  • #67
    . ( преди 1 месец )
    Знаех си че ще се изложиш ако започнеш да говориш с цифри. Виж как хубаво звучеше преди да ги знаеш "Хибридният ( преди 23 часа )Точка, колко "маломощни" според теб са батерията и електродвигателите на RAV4? Потърси ориентировъчни стойности и може и сам да се досетиш защо не си прав." Но ти продължаваш да не знаеш мощността и да се излагаш. 40 kW е само мощността на генераторния двигател, задвижващия е С мощност 88 киловата. А ти предлагаш по мощен вентилатор?
  • #66
    Хахах ( преди 1 месец )
    Егати, Китайците и Японците се скараха. Край хахахаа
  • #65
    Хибридният ( преди 1 месец )
    И да, Тойота са доста по-напред в батериите от Китайците, все пак ги разработват от много по-отдавна. Китайците дръпнаха с LFP напоследък, защото бяха изключени от патентите, но патентите изтекоха 2022 и Тойота разработват биполярна LFP батерия, която ще излезе до 2-3 години и нищо чудно да бие китайците.
  • #64
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Точка, ти си в когнитивен дисонанс и трябва да ти се обяснява, ако човек има нерви за това. Аз съм на изчерпване. Капацитет и мощност на батерията можеш да намериш с гугъл, и това ли трябва да те уча? Но числата ще те разтроят когнитивно още повече - 1.6kWh, и около 40kW, което прави 25 C-rate. Точно така, освен че карат по 10000 цикъла, батериите на Тойота го правят и при огромен C-rate. Разбира се не всеки цикъл на заряд/разряд е с 25С, но голяма част са такива - зависи колко натискаш газта.
  • #63
    . ( преди 1 месец )
    Няма да отговориш. Всички китайци и Toyota не прави изключение, обясняват как lfp батерията има 8000 цикъла живот, а никел метал хидридната батерия даже повече. Но пропускат да кажат, че това е при 0,5c, което ще рече зареждане и разреждане с 0,5 пъти капацитета. При зареждане и разреждане с 10 пъти по-голям ток, тези 8000 цикъла изведнъж стават 2000, А при по-големи мощности под 1 000 цикъла. Съгласен ли си с написаното до тук?
  • #62
    . ( преди 1 месец )
    Колко цикъла живот има една батерия при различен c rate? Нека почнем от там и да видим колко е реалистично това, за което говориш?
fallback
Последни