fallback

Защо турбо двигателите се нуждаят от специално смазване

Производителите на автомобили често премълчават тази подробност

Двигателите с турбокомпресор се срещат днес дори в компактни автомобили. Производителите масово изоставят големите атмосферни V6 и V8, избирайки по-малки двигатели с компресор. Те са по-икономични, по-леки и в същото време способни да произвеждат сцепление, което е достатъчно за ежедневно шофиране. Но има нюанс - обслужването, категорични са експерти.

Механици от сервизите често припомнят, че повечето повреди на турбините са свързани с неправилно смазване. Турбината се върти до 300 хиляди оборота в минута и се нагрява от газове над 540 °C. Никое обикновено масло не може да издържи на това. За сравнение, в класически атмосферен двигател смазката работи с половината по-малко натоварване.

Проблемът има две имена – „коксуване’’ и разрушаване на структурата на „смазката’’. Първият означава, че течността „изгаря’’ и оставя твърдо покритие върху частите. Второто е, че маслото губи вискозитета си и престава да защитава частите от триене. И двата сценария водят до преждевременно износване, а понякога и до пълна смърт на двигателя.

Синтетиката с надпис „Turbo approved’ не е прищявка на маркетолозите. Това е гаранция, че течността ще издържи на критична топлина и ще запази свойствата си. Следователно спестяването на литър смазка може да доведе до сметка от хиляди евро за ремонт.

Според някои шофьори е възможно да се налее всяко масло, стига да е прясно. Отговорът е недвусмислен - не. Дори ако го сменяте два пъти по-често, евтин продукт няма да ви спаси от прегряване на турбината. Ето защо инструкциите на производителите ясно посочват допустимите отклонения и класовете на вискозитет.

Ако вече сте избрали кола с турбо двигател, не бива да си правите експерименти. Маслото за такива двигатели не е място за компромис. В противен случай дори чисто нов двигател може да се превърне в скрап преди изтичането на гаранцията.

fallback
  • #11
    До 10 ( преди 1 месец )
    Ядохмего от фирмен сервиз.Плаща се на часКачество никакво, само чалъмите им големи.
  • #10
    Купувач ( преди 2 месеца )
    До 4, Очевидно никога не си ползвал фирмен сервиз, а само си мечтаеш. В противен случай, нямаше да се изказваш неподготвен.
  • #9
    Гошо ( преди 2 месеца )
    Най-добре е голема атмосферка или компресорно пълнене тези турбини са загубена работа ядох го вече веднъж с тех и не искам да си вземам такава повече.
  • #8
    Рени ( преди 2 месеца )
    Некадърно преписана и смисълът на сцеплението губи в мрака!Некадърност,ноне и статия за....турбо моторите!
  • #7
    ....... ( преди 2 месеца )
    Така е.мърлявото пренебрегване води до загуби
  • #6
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Официалния сервиз на е панацея. Срещал съм толкова проблеми и малоумие във всички сервизи. В официален сервиз последния път не са ми завили филтъра на маслото и добре, че се загледах как на един чист паркинг как само под моята кола имаше петно масло. На късмет си беше да разбера. Също така в официален сервиз при диагностика не успяха да установят спукан радиатор. Не се делят на официални или не, делят се на добри и лоши сервизи.
  • #5
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    "способни да произвеждат сцепление, което е достатъчно за ежедневно шофиране." Болидите затова са с турбини. За да имат сцепление.
  • #4
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Новите коли вече 5 години поне в официалния сервиз се обслужват минимум докато изтече гаранцията, освен това хората които имаме пари не сме случайни и много добре разбираме как да си подържаме колите и защо това е важно. Андрешковците са с вносния премиум и то масово с китайски гуми, никаква подръжка защото да се оправял следващия и т.н. Обслужване в официален сервиз е невъзможно при такива коли защото е скъпо и не могат да си го позволят.
  • #3
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Който купува и кара мъничък турбо двигател търси икономии. Същото е с дизелите. Тия хора не можеш да ги накараш да се бръкнат за скъпо масло. Те се опират на принципа че всички масла са от еднакви варели и няма да плащат повече заради печат с няква известна марка. От друга страна автопроизводителите също допускат едни огромни интервали за смяна за да угодят на купувача - ***. Е кофти масло, смяна на 20 или 30 хил. км и мотора става бомба със закъснение. Ако изтика гаранцията - пак добре.
  • #2
    Д-р Снагълс ( преди 2 месеца )
    "Те са по-икономични, по-леки и в същото време способни да произвеждат сцепление..."Това е революционно - двигател с вътрешно горене, освен всичко друго произвежда и... сцепление. Изумително!
fallback
Последни