fallback

Защо след механиката производители изоставят и класическия автомат?

Автомобилните компании все повече залагат на CVT и роботизирани скоростни кутии

Доскоро автоматичните скоростни кутии с преобразовател на въртящия момент се считаха за еталон за заради удобното превключване, надеждността и устойчивостта на замръзване, задръствания и дълги пътувания. Те могат да издържат до 300 000 км без основен ремонт, понасяйки тежки условия на експлоатация. В последно време обаче повечето автомобилни производители започнаха използват класическата автоматична скоростна кутия само за премиум модели и SUV.

Основният недостатък на традиционната автоматична скоростна кутия е увеличеният разход на гориво, който е средно с 20% по-висок в сравнение с ръчните скоростни кутии. За шофьорите това е ненужен разход, а за производителите е трудно да се спазват екологичните стандарти.

Съществуващите стандарти, като Euro 6, изискват минимизиране на емисиите на CO₂. CVT и роботизираните скоростни кутии са по-добри в тази задача, което прави избора на автомобилните производители очевиден.

Друга причина е цената:

• автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент: най-високата цена, надеждна, но скъпа;

• CVT: два пъти по-евтин, икономичен, но има ограничения на ресурсите;

• Робот (DCT): с една трета по-евтин, компактен, осигурява бързо превключване, но по-малко надежден.

Днес автомобилните производители се придържат към принципа "да издържат гаранцията, след това собственикът да се оправя". CVT и роботите се вписват идеално в тази схема - през първите години те работят безпроблемно, след което изискват скъпи ремонти, което води до по-честа смяна на автомобилите от собствениците, осигурявайки на марките стабилен оборот.

Издръжливите кутии за преобразуватели на въртящия момент пречат на този модел, тъй като издържат дълго време и не насърчават клиентите да се връщат за нови автомобили.

Ситуацията варира в различните държави. В Китай строгите екологични разпоредби почти напълно елиминираха автоматичните скоростни кутии. И съответно местните производители вече предлагат дори в чужбина само модели с вариатори и роботи, които не винаги са адаптирани към съответните условия.

В същото време обаче в Европа високите цени на горивата правят спестяването на разходи приоритет, като мекият климат позволява използването на по-малко надеждни скоростни кутии. Изключение правят северните държави, където експлоатационният живот на трансмисията е много по-важен, така че много шофьори продължават да оценяват класическите автоматични трансмисии.

Ако шофьорите продължат да търсят автоматици с преобразувател на въртящия момент, тогава най-вероятно производителите ще ги запазят само за нишови сегменти - SUV и автомобили от премиум клас, докато масовите модели ще останат на CVT и "роботи", отговарящи на екологичните стандарти и намалявайки производствените разходи.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Просто са по-евтини за производство и интеграция. С няколко хиляди евро. Та те икономисват от малко по-хубава пластмаса или боята с която боядисват копчетата на таблото и това струва центове и стотинки та от нещо за хиляди ли няма да спестят. Като гледам в нета най-скапаното cvt e форд и хонда а най-добрите на тойота.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единствената причина е производствената цена. Размера дори е второ степенен. Колите толкова пораснаха, че дори в субкомпактна кола вярвам че е съберат хидротрансформатор, просто ще е с 5-6 предавки, а не с 8-9. А относно здравината - винаги има какво да спестиш, ако целта ти е да не изкара 200к км.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имам класически автомат и не бих казал че разхода на гориво е голям.1.7 тона кола,, 6.5-7.5 л/100км в зависимост от карането.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това хубаво, ама поне ръчка да предлагат, а не като субару и куп други, които от толкова икономии само вариатори без възможност за друга
fallback
Последни