fallback

Защо Renault добавя камера към колоната на предното стъкло?

Технологията е важна за безопасността, но изпълнява и други функции

Най-наблюдателните вероятно са забелязали наличието на малка камера, интегрирана в колоната на предното стъкло от страната на водача в най-новите модели на Renault. Френското издание L'argus разкрива какво представлява това устройство, което не само е предназначено да отговаря на новите стандарти за безопасност.

Европейският съюз налага все повече електронна помощ на борда на автомобилите. Стандартът GSR 2, който влезе в сила на 7 юли 2024 за всички нови автомобили, продавани на Стария континент, изброява не само всички тези устройства и оборудване, но и датите, от които те ще станат задължителни за новите модели.

Renault наскоро представи малка камера, интегрирана в колоната на А-колоната на Clio 6, както и в обновените Austral и Espace. Зад това дискретно око стои ново оборудване за безопасност, но не само. То има и други важни функции.

Наблюдение на разсейването на водача

Тази малка камера, която изглежда като тези, които вече се виждат в някои BYD, Smart и Aiways, се появи на борда на Renault с обновения Espace. Нейната основна функция е да следи разсейването на водача. Тя ще бъде задължителна за всички нови автомобили от 7 юли 2026, по същия начин като автономното аварийно спиране, откриващо пешеходци и велосипедисти и удължената защита на главата в случай на удар на пешеходец.

Засега автомобилите, продавани в Европа, са оборудвани с устройство, което открива загубата на внимание и сънливостта на водача. Проста система, която първо наблюдава поведението на шофиране през първите няколко минути на пътя и го сравнява с това, възприето от водача през останалата част от пътуването.

Основната функция на тази камера е да открива разсейването на водача. В допълнение към системата за откриване на загуба на внимание и сънливост, този нов помощник ще бъде монтиран на всички нови автомобили от 7 юли 2026.

Новата система, която допълва първата, използва камера, свързана към електронен блок за управление (ECU), който анализира поведението на водача в реално време. Когато открие разсейване, той предупреждава ездача със звукови сигнали и го кани да се концентрира върху пътя или да спре за почивка. На Clio 6 тази технология е съчетана с асистент за аварийно спиране, който забавя автомобила до пълно спиране, ако водачът не е активен.

Вашето Renault ви разпознава

На обновените Espace и Austral тази камера е оборудвана и с технология за лицево разпознаване. След като се качи на борда, се идентифицира водачът, който преди това е регистрирал профила си. След това колата настройва всичките си собствени настройки - любимите радио и медийни станции, настройките на позицията на шофиране (седалки и външни огледала) и любимите си приложения на Google чрез информационно-развлекателната система OpenR Link.

Могат да бъдат запазени до пет различни потребителски профила, така че всеки шофьор да може да намери своята конфигурация, когато автомобилът се предава от едната на другата ръка. Тази технология, щадяща поверителността, не включва прехвърляне на данни към сървър, който се съхранява само в колата.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Предупреждават "ездача"..... Интересно!?
  • #2
    Дизела ( преди 2 месеца )
    Електронния концлагер в действие.Трябва да разглобиш колата и да си супер софтуерист за да разбереш дали наистина не прехвърлят данни
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    2022 и 2023 г. там стоеше на всички китайци. После я махнаха, и сега е при огледалото за задно, или е интегрирана в дисплея на кормилото. Тука явно са дали на франсетата нещо вече спряно като дизайн, да им да се радват :)
fallback
Последни